Har också funderat på det. Samt att kunna ladda i andra ladduttag ex som för snabbladdare till elbilarna.Hur jobbigt skulle det vara att göra den laddbar utan pallen?
Man skulle kanske kunna ha det som val. Köra hemmavid ingen laddare. Lämna församlingen - laddare.Har också funderat på det. Samt att kunna ladda i andra ladduttag ex som för snabbladdare till elbilarna.
Typ en laddare som EVE har, som man då kan ta med sig ryggsäcken.
Skickat från min SM-S928B via Tapatalk
Det här är ju en intressant video....Varför ljuga om aktionsradier/driftstider? Det synas ju illa kvickt så fort hojen släpps...
GGN är nog betydligt mer energikrävande än teknisk hard enduro i lägre tempo.Det måste vara fel på klubbkompisens varg
Men det är ju reklamfilm konstigt att Eddie var inne å bytte batteri på varje varv på GGN
Men alla kör inte enduro. En del vill bara köra TET, vilket kan vara utmaning nog.På en elcykel skulle man lätt kunna integrera laddare på hojen så skulle man kunna ladda överallt där det finns 230-uttag. Smutt.
(Fast man kanske inte vill ha den extra vikten på en enduro. Det blir ju ändå några kilo extra)
Jag har inte hittat någon oberoende test som bekräftar räckvidden som varg påstårGGN är nog betydligt mer energikrävande än teknisk hard enduro i lägre tempo.
Men alla kör inte enduro. En del vill bara köra TET, vilket kan vara utmaning nog.
Jag har inte hittat någon oberoende test som bekräftar räckvidden som varg påstår
Dessutom på den filmen som visas här så stoppas inte klockan när hojen ligger på marken och föraren står å stonkar å stönar om hur jobbigt det är
Skoj är ju personligt. (En del gillar sossefester)Precis. TET är inte ett endurospår, det är +200 mil grusväg genom Sverige. Ingenting som är särskilt skoj för endurohoj skulle jag säga. Även om det går.
Äventyrshoj är däremot helt rätt. Oftast ligger man ju mellan 50-80 km/h och ganska jämn fart på allmänna vägar och har packning med sig.
Mvh
Skoj är ju personligt. (En del gillar sossefester)
Lätt hoj är ju trevligt som fan att puttra runt med på tet medan andra kommer med korvlådor och packning för ett regemente.
Mitt tips är att läsa lite tester i div mc-tidningar eller åk till lämplig endurotävling och prata med förarna så får du vetaVad är räckvidden för en [valfri enduro]?
Har du hittat oberoende tester som bekräftar räckvidden?
Mvh
Mitt tips är att läsa lite tester i div mc-tidningar eller åk till lämplig endurotävling och prata med förarna så får du veta
Om du hade bemödat dig med att läsa det jag skrivit innan i tråden så har jag prata med en varg ägare så förstahandsinfo
På samma bana som vargen går från 100%till 10%på 1tim och 30 min.
På samma bana kör jag 2tim och 15min innan bensinen är slut på min TM en250 2takt
Mitt tips är att läsa lite tester i div mc-tidningar eller åk till lämplig endurotävling och prata med förarna så får du veta
Om du hade bemödat dig med att läsa det jag skrivit innan i tråden så har jag prata med en varg ägare så förstahandsinfo
På samma bana som vargen går från 100%till 10%på 1tim och 30 min.
På samma bana kör jag 2tim och 15min innan bensinen är slut på min TM en250 2takt
Du har en halv poäng att man inte alltid kör +2timDu efterfrågade oberoende tester på räckvidden vad gäller Stark Varg och jag frågade därför efter motsvarande oberoende tester på ”vanliga” endurohojar.
Det är sannolikt skillnad men äpplen skall jämföras med äpplen tänker jag.
Tid att tanka är en faktor vid tävlingar längre än två timmar men för en motionär är det sannolikt inte särskilt avgörande 99,99% av gångerna man är ute och kör.
Mvh
Fast då hade den kostat 230000.Du har en halv poäng att man inte alltid kör +2tim
Men du kan inte åka dom 3 stora motionsloppen som är målet för 80% av motionärerna
Tyvärr som vargen leveras idag är den inte ett tillräckligt bra alternativ
Men borde ganska lätt kunna bli ett riktigt bra alternativ om den levereras med två batterier som går snabbt att byta
Fast då hade den kostat 230000.
Sammanfattning över 100 timmar:
• Gör-det-själv: Total kostnad för regelbunden service och kolvbyte blir cirka 5 500–9 600 kr.
• Verkstad: Om allt arbete utförs av en verkstad kan den totala kostnaden uppgå till mellan 16 500–27 500 kr.
![]() |
Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!
Upplev drömlika Gotland Rin... |
![]() |
Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!
Upplev magiska Gotland Ring... |
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9
I nästa nummer av Bike, nr ... |
|
![]() |
Årets MC-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Fira motorcykelns dag 3 maj
Den 3 maj firas Motorc... |
![]() |
Motorcykelns dag firas 3 maj