Elitserierietråden.

Status
Ej öppen för fler svar.

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Ort
På ön mitt i stan
Hoj
Baby ninja
t-rex skrev:
Annars kommer du och slår mig?

Du är inte kaxig, du är pinsam.


Edit; Nu räcker det, den här tråden är för bra för att stängas.


Absolut inte hjärtat.... Jag ska inte slå dig, tänkte bara kramas. :pannkyss


Men har du inte varit på brölundaborg och sett indianerna spöa dif, så ska du inte sitta framför datorn och tycka att "ditt" lag är i final.
För då är du en lowlife text-tv supporter som tycker att en match av femtio är en rimlig summa matcher att se per år...

Min enkla åsikt är att de flesta som tycker något i denna tråd inte skulle klara av att räkna upp förstafemman i sitt lag, och det är MER pinsamt än herrarna som möblerade om Dubliners igår.

Sov gott mina underbara antagonister.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Baby-ninja skrev:
Absolut inte hjärtat.... Jag ska inte slå dig, tänkte bara kramas. :pannkyss


Men har du inte varit på brölundaborg och sett indianerna spöa dif, så ska du inte sitta framför datorn och tycka att "ditt" lag är i final.
För då är du en lowlife text-tv supporter som tycker att en match av femtio är en rimlig summa matcher att se per år...

Min enkla åsikt är att de flesta som tycker något i denna tråd inte skulle klara av att räkna upp förstafemman i sitt lag, och det är MER pinsamt än herrarna som möblerade om Dubliners igår.

Sov gott mina underbara antagonister.

Black Army rijerar!!!!
:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty
 

sandstream

Guest
Vad gör en gnagare i den här tråden, trodde det var Elitserien som diskuterades :hihi

När du, bäbis-ninja, har växt upp så inser du att det är svårt för de flesta att följa ett lag hur gärna man än vill när man har jobb, familj med barn, villa, bilar osv.

Hoppas du sov gott och är på lite bättre humör idag :pannkyss
 

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Ort
På ön mitt i stan
Hoj
Baby ninja
sandstream skrev:
Vad gör en gnagare i den här tråden, trodde det var Elitserien som diskuterades :hihi

När du, bäbis-ninja, har växt upp så inser du att det är svårt för de flesta att följa ett lag hur gärna man än vill när man har jobb, familj med barn, villa, bilar osv.

Hoppas du sov gott och är på lite bättre humör idag :pannkyss

Är på underbart humör idag!

Hm, växt upp? Familj? Vad säger att jag inte har familj?
Vill du inte följa ditt lag så är det upp till dig. Men sitt då inte på nätet och klappa dig på magen om hur bra ditt lag var osv..

Elitserien??? Näe.. Om ett par år kanske...

Snart på en uterink nära dig!
 

sandstream

Guest
Baby-ninja skrev:
Är på underbart humör idag!

Hm, växt upp? Familj? Vad säger att jag inte har familj?
Vill du inte följa ditt lag så är det upp till dig. Men sitt då inte på nätet och klappa dig på magen om hur bra ditt lag var osv..

Elitserien??? Näe.. Om ett par år kanske...

Snart på en uterink nära dig!
Vad jag menade med att växa upp var att när man blir lite äldre så finns det oftast varken tid eller pengar för att gå på alla matcher, för de flesta.
Istället så försöker man se matcherna på TV.

För din info så har jag kompisar som är gnagare och som kan det mesta om sitt lag trots att de inte går på varje match.
(Ett lågvattenmärke in min supporter karriär var i början av 80-talet när jag en gång följde med kompisarna och stod i AIK-klacken på Hovet mot Leksand :D )

Robert Wells får nog ge ganska många konserter innan AIK är tillbaka i Elitserien :hihi
Fast det vore kul om ni kunde komma tillbaka, ett derby är alltid ett derby!
 

Mc Carlsson

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Lidköping
Hoj
Såld.
Visst finns det olika sorters supportrar, en del som baby-ninja tillhör infacto de hängivnaste utav oss. Men som sandstream säger så är det inte alltid så att det fungerar för alla att kunna åka på hemma/borta matcher för att kunna heja fram sitt lag!

Själv så tillhör jag de som inte kan sticka iväg på hockeyresor hur som helst, utan får så gott som nöja mig med text-tv, sportradio, webbradio, och nu tv4 som äntligen visar lite matcher. Har tyvärr inte Canal + eller dylikt.

Men stödjer ändå på mitt sätt FBK genom att köpa rätt mycket kläder från hockeyshopen som jag mer än gärna bär i olika sammanhang, samt att man är medlem. Har även hållt på dem långt över 25 år så är ju trogen "klappa mig på magen supporter" i alla fall!

Om man skulle hålla käften för att man inte ser matcherna live och så kan jag inte hålla med om. Det är väl bättre att var och en försöker att stödja sitt lag efter sin förmåga än att inte bry sig alls?

Annars så kan man ju i så fall dra samma resonemang när det gäller andra sporter också, hur många av alla här på SH har sett någon MotoGp tävling live egentligen? Jag har gjort det, men inte tycker jag att de som bara har sett Rossi och grabbarna på tv´n hemma är sämre roadracing intresserade personer för det.

Nä fan, bättre att man bryr sig något än inte alls anser jag, sen kan jag tänka mig att mitt inlägg lär dissas totalt av herr AIK, men jag får väl ta det nederlaget som en man :3freak

För övrigt så tycker jag att det vore jävligt synd om Swedie skulle stänga denna tråden, pga av lite för hårda ord från en del! Tycker för övrigt, vilket jag nog redan har nämnt att hållundan gjorde ett mycket bra val när han startade denna tråd :pannkyss

Ha det gött alla mer eller mindre trogna fans därute :)
 

sandstream

Guest
Gixxer 1 skrev:
Annars så kan man ju i så fall dra samma resonemang när det gäller andra sporter också, hur många av alla här på SH har sett någon MotoGp tävling live egentligen?
Jag! :hoppa
(Var på den tiden det kördes i Sverige också)
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Har en liten undran.. Vart kommer sm-finalerna att spelas?? Frölundaborg eller scandinavium, och vad kommer biljetterna att kosta??

Hittar ingen info förutom att biljetterna släpps imorgon bitt kl 0900, och då ska jag stå vid biljettluckan, men det vore kul att få reda på priser och vart.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Swedie skrev:
Denna tråd, om det fortsätter i samma "anda" som på senaste sidorna, kommer stängas. Att försöka skapa kaos här som *fyll i själv* i Stockholm gjorde och sen förstöra för andra, kommer inte tillåtas. Visserligen en Elitserietråd, men nån gräns får det vara på att kalla varandra saker o ting.
Håller med dig Swedie. Tråkigt om det händer dock. Jag startade tråden för att diskutera HOCKEY, och allt som här där till. Ofantligt tråkigt med infantila inlägg från höger och vänster. Riktigt tråkigt.

@Alla hockeyfans: Seså, ge fan i att k-ka ur nu.
 
Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Baby-ninja skrev:
Ja var tror du? Ärthjärna!

Klyftigt att dra upp Dublinersincidenten här.
Men det är klart, det är alltid AIKare som bråkar...

FI**NYLLE
Ärligt talat?! Vad är det för fel? Vad har du tillfört i HOCKEYdiskussionen?
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Gixxer 1 skrev:
Visst finns det olika sorters supportrar, en del som baby-ninja tillhör infacto de hängivnaste utav oss. Men som sandstream säger så är det inte alltid så att det fungerar för alla att kunna åka på hemma/borta matcher för att kunna heja fram sitt lag!

<klipp>

För övrigt så tycker jag att det vore jävligt synd om Swedie skulle stänga denna tråden, pga av lite för hårda ord från en del! Tycker för övrigt, vilket jag nog redan har nämnt att hållundan gjorde ett mycket bra val när han startade denna tråd :pannkyss

Ha det gött alla mer eller mindre trogna fans därute :)
Bra inlägg!!! :tummenupp

Tråkigt att tråden spårat på senaste. Hurvida man är ett "riktigt" fan eller inte är nog bara en själv som kan avgöra. Jag stöder mitt Frölunda i alla väder, kollar på så många matcher jag bara kan, och är involverad mer eller mindre i det mesta som händer.

Strunt samma, en sak som är ofantligt hedersam, är att det skrämmande läktarvåldet inte infunnit sig, och förhoppningsvis in kommer att göra det i våra hockeyrinkar runt om i Sverige. Jag är stort fotbollsfan också, där är det tyvärr inte riktigt samma mentalitet bland medsupportrarna.

Hur som helst, låt oss hålla tråden vid liv tills finalspelet är klart. Det kommer att bli tuffa matcher Frölunda-FBK emellan, inget snack om saken. På flera håll har det skanderats "drömfinal" och jag är böjd att hålla med!

/Henrik
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Detta var roligt:

Tätare och jämnare
- Vi har en mycket bättre målvakt och det tror jag fäller avgörande till slut. Lundqvist är naturligtvis bra, men Gerber är bättre. Han är tätare och jämnare.
- Gerber är dessutom en riktig vinnare. Seriös som få andra. Idag till exempel promenerade jag förbi arenan och då skulle Chara och Gerber ut och cykla. Ändå var spelarna påsklediga. Det säger en del om honom.


Citat från: http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,623427,00.html

Det sista är nästan roligast. "Chara och Gerber ute och cyklar, ändå var spelarna påsklediga. Det säger en del om honom." :hihi
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
hållundan skrev:
Håller med dig Swedie. Tråkigt om det händer dock. Jag startade tråden för att diskutera HOCKEY, och allt som här där till. Ofantligt tråkigt med infatila inlägg från höger och vänster. Riktigt tråkigt.

@Alla hockeyfans: Seså, ge fan i att k-ka ur nu.
Infantila heter det. :hihi
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Vinst mot Skellefteå kändes bra. Jag va lite orolig eftersom vi Torskade mot Nyköping :näsblod

3 lag på 7 poäng nu.... tåjjt!

Är jag ensam Brynäsare i den här tråden :confused:

Om en kvart börjar hockeykväll!

Edit: Nypöping menade jag förstås. Oskarshamn fick äta bajs! :yoparty
 
Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Tycker det är intressant som fan att följa kvalet också. Givetvis vill jag ha upp Leksand och Brynäs. Inget snack om saken. Övriga lag hör inte hemma i Elitserien.

Malmö. :hihi :lol Bygg er nya arena, do it, gör det bara. ~3000 pers i dagens match. Markus Mathiasson missar solklart öppet mål TVÅ gånger i slutet. Vinst iofs, men ändå.
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
hållundan skrev:
Tycker det är intressant som fan att följa kvalet också. Givetvis vill jag ha upp Leksand och Brynäs. Inget snack om saken. Övriga lag hör inte hemma i Elitserien.

Malmö. :hihi :lol Bygg er nya arena, do it, gör det bara. ~3000 pers i dagens match. Markus Mathiasson missar solklart öppet mål TVÅ gånger i slutet. Vinst iofs, men ändå.

Jupps.... det e 2 gamla fina klassiska lag. Vore trist om dom inte tog sig tillbaka. Leksand har ett enormt publikstöd runt om i landet oxå. Leksand och Brynäs drar alltid massor med folk till Globen.

Malmö har hybris.
 

Bjork1

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Norrköping
Hoj
På jakt!
får väl gratulera!

hållundan skrev:
Tycker det är intressant som fan att följa kvalet också. Givetvis vill jag ha upp Leksand och Brynäs. Inget snack om saken. Övriga lag hör inte hemma i Elitserien.

Malmö. :hihi :lol Bygg er nya arena, do it, gör det bara. ~3000 pers i dagens match. Markus Mathiasson missar solklart öppet mål TVÅ gånger i slutet. Vinst iofs, men ändå.

det är väl bara gratulera, till vinsten över mitt älskade djurgården.
hur det kan komma sig att dom förlorade :va
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top