Elitserietråden 2005/2006

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
hållundan skrev:
Det var ju knappast en crosschecking. Komigen nu.

"Jättebonk", Kåberg fick ju avsevärt mycket mer stryk än Johnny. Han sa ju till och med själv efter matchen att han var rätt groggy. Han vidhöll även att fighten var schysst.

Ungern är ett fint land.
Även om det inte är en särskilt hård crosschecking så är den ju riktigt grisig med tanke på hur och när han delar ut den - det måste även du hålla med om. Hade det varit omvänt eller förra årets slutspel hade det varit livat på VF fronten.
Oduya sätter ju värde i att vara en fighter medan Kåberg är en grinder som inte bangar för att slåss. Kåberg reser ju sig och ger igen rätt bra och får in en klockren pärla på Oduya som väl fick plåstra lite.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Gustav O skrev:
Även om det inte är en särskilt hård crosschecking så är den ju riktigt grisig med tanke på hur och när han delar ut den - det måste även du hålla med om. Hade det varit omvänt eller förra årets slutspel hade det varit livat på VF fronten.
Oduya sätter ju värde i att vara en fighter medan Kåberg är en grinder som inte bangar för att slåss. Kåberg reser ju sig och ger igen rätt bra och får in en klockren pärla på Oduya som väl fick plåstra lite.
Självklart hade det låtit annorlunda om läget varit annat, eller i en annan tid. Det har vi väl redan avhandlat? Då hade tugget gått precis som nu, fast tvärtom. Det måste både du och valmers erkänna.

JA, Oduya är riktigt ful och puttar in Kåberg i FBKs bås när han är påväg in, frågan är bara vad som sagts på isen, säkerligen inga snälla ord. Däremot är Kåberg ett ärkenöt som åker ut igen och ska börja bråka, en handling som i NHL hade gett 15 matchers avstängning. Denna handling är puckad vem som än gör den, att det är Kåberg förvånar mig dock inte.

Sen är det dock en större förlust för VF att förlora Oduya i en avstängning än det är för FBK i och med att Oduya är en såpass mycket bättre spelare än Kåberg. Så i det avseendet vann ni. Inget snack om saken.

För att lätta den något om än vanligt "tryckta" stämningen.

http://www.break.com/index/amazinghockeygoal.html

Den spelaren är ett otroligt under! Se och njut!

Last edited:

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda
hållundan skrev:
För att lätta den något om än vanligt "tryckta" stämningen.

http://www.break.com/index/amazinghockeygoal.html

Den spelaren är ett otroligt under! Se och njut!

Ja jag har kollat på det där målet ett antal ggr idag. Jag tycker Ovechkin slår Crosby i rookie-kampen alla dar i veckan. Det var länge sen man såg en sån spelare. Han är ju iofs ett par år äldre än Crosby men ändå. Dessutom är det ju bra mycket coolare med tonat visir :tungan

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
hållundan skrev:
Självklart hade det låtit annorlunda om läget varit annat, eller i en annan tid. Det har vi väl redan avhandlat? Då hade tugget gått precis som nu, fast tvärtom. Det måste både du och valmers erkänna.

JA, Oduya är riktigt ful och puttar in Kåberg i FBKs bås när han är påväg in, frågan är bara vad som sagts på isen, säkerligen inga snälla ord. Däremot är Kåberg ett ärkenöt som åker ut igen och ska börja bråka, en handling som i NHL hade gett 15 matchers avstängning. Denna handling är puckad vem som än gör den, att det är Kåberg förvånar mig dock inte.

Sen är det dock en större förlust för VF att förlora Oduya i en avstängning än det är för FBK i och med att Oduya är en såpass mycket bättre spelare än Kåberg. Så i det avseendet vann ni. Inget snack om saken.
Ingen spelare som spelar fysiskt går snällt in i båset och sätter sig om någon idiot av Odågas "klass" crosscheckar en in i båset. Inte ens jag, för några år sedan i div. 4 Värmland.
Att Kåberg skulle ha fått mer spö än Odåga är ju löjligt. För information kan jag berätta att oftast träffar inte ett enda slag rent i en sådan här "fight".

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
valmers skrev:
Ingen spelare som spelar fysiskt går snällt in i båset och sätter sig om någon idiot av Odågas "klass" crosscheckar en in i båset. Inte ens jag, för några år sedan i div. 4 Värmland.
Att Kåberg skulle ha fått mer spö än Odåga är ju löjligt. För information kan jag berätta att oftast träffar inte ett enda slag rent i en sådan här "fight".
Vilken tur att du kan berätta det. :tummenupp

Som tur är, blev det aldrig något handgemäng av den dignitet som Kåberg/Oduya's under min karriär som hockeyspelare.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
hållundan skrev:
Vilken tur att du kan berätta det. :tummenupp

Som tur är, blev det aldrig något handgemäng av den dignitet som Kåberg/Oduya's under min karriär som hockeyspelare.
Då missade du något; man pucklade på varandra tills man fick matchstraff, sedan skrattade man sig harmynt åt det över en bira efteråt, ibland tillsammans med grabben man kramats med. :tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
goodfella skrev:
Ja jag har kollat på det där målet ett antal ggr idag. Jag tycker Ovechkin slår Crosby i rookie-kampen alla dar i veckan. Det var länge sen man såg en sån spelare. Han är ju iofs ett par år äldre än Crosby men ändå. Dessutom är det ju bra mycket coolare med tonat visir :tungan
Ovetjkin är helt jävla grym men det var ju ingen nyhet. Tycker han är vassare än Crosby som dock har två års handikapp.
FYI så får han inte köra med tonat visir längre.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
"Disciplinnämnden konstaterar att Johnny Oduya och Emil Kåberg gör sig skyldiga till ett relativt allvarligt slagsmål. Kåberg har dessutom deltagit i slagsmålet efter att först ha tagit sig in på isen från sitt spelarbås. Sådant agerande skall föranleda hårdare bedömning än annars. Även med beaktande att Kåberg till viss del kan ha känt sig provocerad av Oduya som dessförinnan sträckte sig in i Färjestads bås och knuffade till Kåberg, så är det inte acceptabelt att från bänken hoppa in på isen."

Rätt eller fel? Jag vet inte. 3 matchers avstängning plus 8000 kr i böter för Oduya, 4 matcher för Kåberg. Hur mycket Kåberg fick böta vet jag inte.

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda
hållundan skrev:
"Disciplinnämnden konstaterar att Johnny Oduya och Emil Kåberg gör sig skyldiga till ett relativt allvarligt slagsmål. Kåberg har dessutom deltagit i slagsmålet efter att först ha tagit sig in på isen från sitt spelarbås. Sådant agerande skall föranleda hårdare bedömning än annars. Även med beaktande att Kåberg till viss del kan ha känt sig provocerad av Oduya som dessförinnan sträckte sig in i Färjestads bås och knuffade till Kåberg, så är det inte acceptabelt att från bänken hoppa in på isen."

Rätt eller fel? Jag vet inte. 3 matchers avstängning plus 8000 kr i böter för Oduya, 4 matcher för Kåberg. Hur mycket Kåberg fick böta vet jag inte.

Så jävla larvigt! Jag fattar inte hur disciplinnämnden tänker, hur många har egentligen blivit skadade i ett slagsmål. Förutom lite spruckna läppar, ögonbryn och näsblod så förekommer det knappt skador i fajterna. I NHL hade båda fått 5min var för det där. När ska Sverige vakna?
Och varför får Kåberg en match extra? Vad ska han göra när Oduya knuffar honom? Sätta sig i båset och säga tack? Klart han måste stå upp. Det kanske hade varit mer rimligt att ge Oduya en match extra pga at han ger sig på en spelare som är på väg in i båset.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
goodfella skrev:
Så jävla larvigt! Jag fattar inte hur disciplinnämnden tänker, hur många har egentligen blivit skadade i ett slagsmål. Förutom lite spruckna läppar, ögonbryn och näsblod så förekommer det knappt skador i fajterna. I NHL hade båda fått 5min var för det där. När ska Sverige vakna?
Och varför får Kåberg en match extra? Vad ska han göra när Oduya knuffar honom? Sätta sig i båset och säga tack? Klart han måste stå upp. Det kanske hade varit mer rimligt att ge Oduya en match extra pga at han ger sig på en spelare som är på väg in i båset.
Ynkryggsverige. Disciplinnämnden skulle göra sig bättre i innebandyligan.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
valmers skrev:
Ynkryggsverige. Disciplinnämnden skulle göra sig bättre i innebandyligan.
Faktiskt. En match var för kastade handskar hade varit vettigt.

Full omgång idag som slutar såhär:

Modo - HV 71 2 - 4
Luleå - Frölunda 3 - 4
Färjestad - Timrå 4 - 2
Djurgården - Linköping 3 - 5
Leksand - Brynäs 2 - 2
Södertälje - Mora 1 - 4

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spelar man såhär blir det fan inget SM-guld. Jösses, Tommy Salo, du ÄR ingen toppmålvakt längre.

Edit: Det märks ju vilket lag SR's webradioreporter håller på. Nu stänger jag av.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Det man kan glädjas åt är väl att alla "topplagen" förlorade.

Mitt tips stämde förövrigt helt åt helvete illa.

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NULL
Lule hockey är dom bästa, heja heja heja lule!

Glödheta nu, hoppas det håller i sig.

Honda forever

livet börjar vid 14000rpm
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Honda CBR1000RR
hållundan skrev:
alla "topplagen" förlorade..
:ajjabajja Ett av "topplagen" vann väldigt övertygande i kväll :D

Vilken skön kväll för en Luleå supporter
1, Efter 11 raka mot VF utan vinst så bröts den trenden
2, Vilken vinst sen, det var klass skillnad som om VF spelade i div1
3, Bästa stämmningen i Coop Arena den här säsongen
4, 6 poäng skillnad ner till FBK, o bara 3 poäng upp till Linköping
:2cool

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
Honda forever skrev:
:ajjabajja Ett av "topplagen" vann väldigt övertygande i kväll :D

Exakt! :hihi

Vi får inte glömma att tacka Timrå och DIF för deras insatser denna omgång. :tummenupp

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nu när Perra Jonsson är coach i Färjestad får det nog bli textning av intervjuerna. :hihi

Perra och jag är uppväxta i samma bonnhåla. Notera i era intresseböcker.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024