Elitserietråden 2005/2006

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
hållundan skrev:
SKa se om jag hittar något filmklipp.

Han blev tacklad, filmade som en liten ynklig kärring och pekade sedan finger åt domaren.
Nåja. Han blev tacklad och fick en axel på hakan. Visst låg han kvar för länge på banan men han pekade inte finger åt domaren utan åt en HV spelare. Ska vi börja rota i detta träsk så hade ju hockeykväll två fina sekvenser på Thörnberg som spelar döende svanen. Känns ju skönt att vi inte har några som filmar i VF. :rolleyes:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
hållundan skrev:
SKa se om jag hittar något filmklipp.

Han blev tacklad, filmade som en liten ynklig kärring och pekade sedan finger åt domaren.
Ahhh, det måste va därför HV så gärna vill köpa honom. Han är ju redan en i gänget! :D

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Gustav O skrev:
Nåja. Han blev tacklad och fick en axel på hakan. Visst låg han kvar för länge på banan men han pekade inte finger åt domaren utan åt en HV spelare. Ska vi börja rota i detta träsk så hade ju hockeykväll två fina sekvenser på Thörnberg som spelar döende svanen. Känns ju skönt att vi inte har några som filmar i VF. :rolleyes:
Skit samma vem han pekade finger åt, löjligt är bara förnamnet.

Thörnbergs mål är dock en riktig godismacka man kan käka på ett tag.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Gustav O skrev:
Haha, den va riktigt rolig. Pinsamt att vuxna människor håller på så där. Jag trodde det krävdes en Italiensk diva för sånt där.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gustav O skrev:
Känns ju skönt att vi inte har några som filmar i VF. :rolleyes:
Det har jag la för helvete inte sagt någonstans? (Gooooosh. :tungan)

Skrämmande är det ATT det numera förekommer filmning på den höga nivån hockeyn liras nu för tiden. Jag håller med Calle Johansson i allt han säger. Ut med båda två om det är en tveksam hakning med filmning som påföljd. 2 min hooking, 2 min diving.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
hållundan skrev:
Det har jag la för helvete inte sagt någonstans? (Gooooosh. :tungan)
Nej men du kastade ett stort vasst spjut i kuvösen.

hållundan skrev:
Skrämmande är det ATT det numera förekommer filmning på den höga nivån hockeyn liras nu för tiden. Jag håller med Calle Johansson i allt han säger. Ut med båda två om det är en tveksam hakning med filmning som påföljd. 2 min hooking, 2 min diving.
Det är ju en följd av den enligt mig numer för låga domarnivån.

HanneZ skrev:
Haha, den va riktigt rolig. Pinsamt att vuxna människor håller på så där. Jag trodde det krävdes en Italiensk diva för sånt där.
Genant. De vet ju för helvete att allt filmas så jag fatta rinte vad de håller på med.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Calle är da-shitt. Han har aldrig fel :fakta

Han skulle behövas i den här tråden, ni hittar på så jävla mkt skit:hihi

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Gustav O skrev:
Calle är bra, om än något självgod.
Nja det tycker jag inte. Hur som helst är han o den andre nissen 100 ggr bättre än alla andra.

Den där tönten som kommenterade fbk igår med dialekten får jag spelet på, nästa gång stänger jag av ljudet.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gustav O skrev:
Nej men du kastade ett stort vasst spjut i kuvösen.
Möjligt. Jag hatar filmningar lika mycket som du.

Gustav O skrev:
Det är ju en följd av den enligt mig numer för låga domarnivån.
Sanning, håller med dig även här.

Gustav O skrev:
Genant. De vet ju för helvete att allt filmas så jag fatta rinte vad de håller på med.
Nej, det är som sagt fjollfotbollsspelarvarning på det där.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
HanneZ skrev:
Nja det tycker jag inte. Hur som helst är han o den andre nissen 100 ggr bättre än alla andra.

Den där tönten som kommenterade fbk igår med dialekten får jag spelet på, nästa gång stänger jag av ljudet.
Calle är den bästa experkommentatorn men jag tycker Brithén var bra igår.

hållundan skrev:
Möjligt. Jag hatar filmningar lika mycket som du.

Sanning, håller med dig även här.

Nej, det är som sagt fjollfotbollsspelarvarning på det där.
Angående spjutkastande i kuvöser så kommer den störste av dem alla inklampande i diskussionen i Aftonbladet, om Sevc.
" - Det är jävligt löjligt. Jag fattar inte vad han håller på med, säger HV 71:s forward Anderas Jämtin."
Där är det verkligen en kille som har en hiss som inte går hela vägen upp, om den ens har lämnat källaren.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
HanneZ skrev:

Ja, det är fan märkligt var de gräver upp alla bisittare i "andra-matcherna"... Jim Brithén? Vad har han att göra i en hockeykommentatorsroll?

Det ska bli härligt när TV4 börjar sända nu den 1 april. :rolleyes: (<-- ÖVERFLÖDIG?)

Gustav O skrev:
Angående spjutkastande i kuvöser så kommer den störste av dem alla inklampande i diskussionen i Aftonbladet, om Sevc.
" - Det är jävligt löjligt. Jag fattar inte vad han håller på med, säger HV 71:s forward Anderas Jämtin."
Där är det verkligen en kille som har en hiss som inte går hela vägen upp, om den ens har lämnat källaren.
Jämtin. Suck...

Vem var det som sa något jävligt roligt om att han inte ens platsade i Finland? :hihi

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Gustav O skrev:
Calle är den bästa experkommentatorn men jag tycker Brithén var bra igår.

Va de han med gröt i halsen? Han säger samma saker om och om igen samt allt han säger är självklara saker. Han kan lika väl sitta o säga att isen är vit och att den lilla svarta saken spelarna jagar hela tiden kallas för puck.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
HanneZ skrev:
Va de han med gröt i halsen? Han säger samma saker om och om igen samt allt han säger är självklara saker. Han kan lika väl sitta o säga att isen är vit och att den lilla svarta saken spelarna jagar hela tiden kallas för puck.
Jag håller inte med. Tycker han är helt OK som kommentator, Anders Fredriksson är dock lite tråkig.
Bäst är Lasse Grankvist och Calle Johansson. Det är klass det.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Men VAR är alla medgångssupporters? Det är nästan att jag saknar några av våra självklara experter som brukar dyka upp i dessa tider.

Gustav O skrev:
Jag håller inte med. Tycker han är helt OK som kommentator, Anders Fredriksson är dock lite tråkig.
Bäst är Lasse Grankvist och Calle Johansson. Det är klass det.
Lasse och Calle håller jäkligt hög klass. Riktigt kul att kolla när dom kommenterar. Det är fortfarande ett mysterium att Arne och Ankan fortfarande håller på. Bra är de inte.

Nä, tanka vet jag "Virus", och Gunnar Johansson, det är rediga killar det. :rolleyes:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
hållundan skrev:
Men VAR är alla medgångssupporters? Det är nästan att jag saknar några av våra självklara experter som brukar dyka upp i dessa tider.
Du får ropa på din Frölundakompisar, de brukar ju veta hur det går till. :hihi

hållundan skrev:
Lasse och Calle håller jäkligt hög klass. Riktigt kul att kolla när dom kommenterar. Det är fortfarande ett mysterium att Arne och Ankan fortfarande håller på. Bra är de inte.

Nä, tanka vet jag "Virus", och Gunnar Johansson, det är rediga killar det. :rolleyes:
Virus är ju en av de bättre expertkommentatorerna. Avskyr tanken att TV4 ska komma in och dumma sig igen. Nu kommer ju Andreas Johansson vara expertkommentator i studion men vi kommer väl få dras med Perlskog och Stefan Persson igen. :gråta :rofl

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Ankan är bra, han är smart. Han har alltid nåt vettigt o säga fast han kanske är så len i käften. Hur som helst så har han annat o säga än följande:
-Dom kommer in i zonen
-Det känns som dom va värda det där
-Oj va starka dom ser ut
-Dom är 2:a på pucken hela tiden
-...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gustav O skrev:
Du får ropa på din Frölundakompisar, de brukar ju veta hur det går till. :hihi
Dessvärre är de nog överrepresenterade, ja.

Gustav O skrev:
Virus är ju en av de bättre expertkommentatorerna. Avskyr tanken att TV4 ska komma in och dumma sig igen. Nu kommer ju Andreas Johansson vara expertkommentator i studion men vi kommer väl få dras med Perlskog och Stefan Persson igen. :gråta :rofl
Perlskog är nog fanimej det sämsta kommentatorsmaterial som går i ett par skor. Han lär väl kommentera rätt mycket i fotbolls-VM i sommar också. Hemska tanke.

Apropå "Virus" är jag inte överens med dig, men, hur ofta är jag det? :hihi

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...