Elitserietråden 2005/2006

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Maxxi skrev:
2045183 Hur hittar man dit? Går det landsvägar eller bara små grusvägar. Eller finns ni med på kartan så man kan hitta er :tungan

:D :öga

Här i "bonnhålan" e det häst och vagn som gäller och nästa gång ni kommer hit är det inte hästarna vi ska använda piskorna på. Ni kommer få pisk :skrattaåt

Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
hållundan skrev:
2040641 Men VAR är alla medgångssupporters? Det är nästan att jag saknar några av våra självklara experter som brukar dyka upp i dessa tider.

...

Jag såg en himla massa grundseriematcher i Scandinavium. Då var det ju lätt att vara kaxig. Nu vettefan om man inte skall vänta på fotbollsäsongen eller nåt...

BMW R90s skrev:
2044739 0-1 lyssnar på webbradion, reportern tycker Frölunda är bleka :hihi

Årets understatement.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
t-rex skrev:
2045776 Jag såg en himla massa grundseriematcher i Scandinavium. Då var det ju lätt att vara kaxig. Nu vettefan om man inte skall vänta på fotbollsäsongen eller nåt...
Man tar åt sig om man vill... :tungan

Jag såg 5 matcher i grundserien denna säsong på plats i Scandinavium, fler än så har det inte funnits tid till. Nästa säsong blir det med största säkerhet säsongskort.

Hur som helst måste Stephan Lundh visa lite jävla auktoritet i båset, nu får han fan börja visa att han är en coach. Förra säsongen behövde han inte göra så mycket med såpass bra material som han hade. I år är det lite knivigare, dels att det annat motstånd och lite annorlunda spelare. Han får komma igång och visa att han är värld sin lön. Likaså måste andra spelare ta rygg på Joel, som är den enda som smäller på i närkamper och faktiskt insett att det är SLUTSPELSHOCKEY som gäller nu. Resten åker bara runt och fiser.

Vidare måste VF komma igång med PP. Vad är det som är fel? De dumpar pucken 20 av 19 gånger och LHC's spelare är först på VARJE puck, som Högardh sa i någon av pauserna. "Vi kanske ska prova att driva in pucken i PP, eller passa raka pass?". LHC är ruskigt effektiva och sätter sina chanser, VF gör det inte. Där är skillnaden.

Nej, det måste bli ändring nu, annars slutar matchserien redan på lördag och gubbarna får börja springa barkmarksträning.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
hållundan skrev:
2044905 Dessutom är det helt åt helvete att en jävla bajsregel (varför finns den, återigen?) avgör TVÅ semifinalmatcher.

Åt helvete.
Håller med. En riktig bajsregel är vad det är, det tyckte jag innan gårdagens matcher också.
Oerhört att HV tycker de var det bättre laget när de inte ens försökte vinna i tredje. De hade den rätta turen igår, deras andra period var dock bra, med två klockrena FBK assist på 1-2 och 3-3 målen.
När FBK pressade på i sista så sa jag till min sambo att nu kommer HV avgöra på ett skitmål med en minut kvar. :död

hållundan skrev:
2045796 Hur som helst måste Stephan Lundh visa lite jävla auktoritet i båset, nu får han fan börja visa att han är en coach. Förra säsongen behövde han inte göra så mycket med såpass bra material som han hade. I år är det lite knivigare, dels att det annat motstånd och lite annorlunda spelare. Han får komma igång och visa att han är värld sin lön. Likaså måste andra spelare ta rygg på Joel, som är den enda som smäller på i närkamper och faktiskt insett att det är SLUTSPELSHOCKEY som gäller nu. Resten åker bara runt och fiser.
Hoppas inte för mycket på Lundh för han är inte så bra som folk vill ha honom till. Fjolåret var VF ett självspelande piano men nu visar han sitt "kunnande".

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gustav O skrev:
2045819 Håller med. En riktig bajsregel är vad det är, det tyckte jag innan gårdagens matcher också.
Oerhört att HV tycker de var det bättre laget när de inte ens försökte vinna i tredje. De hade den rätta turen igår, deras andra period var dock bra, med två klockrena FBK assist på 1-2 och 3-3 målen.
När FBK pressade på i sista så sa jag till min sambo att nu kommer HV avgöra på ett skitmål med en minut kvar. :död

Hoppas inte för mycket på Lundh för han är inte så bra som folk vill ha honom till. Fjolåret var VF ett självspelande piano men nu visar han sitt "kunnande".
Yay! Vi är överens! :banana

Jag har kommenterat puck-över-sargregeln under hela jävla säsongen och så vitt jag vet är det INGEN som tycker att den är vettig...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
hållundan skrev:
2045914 Yay! Vi är överens! :banana

Jag har kommenterat puck-över-sargregeln under hela jävla säsongen och så vitt jag vet är det INGEN som tycker att den är vettig...
Betänk då hur den var utformad från början! Oavsett var en spelare slog pucken över sargen så åkte han ut. :3freak

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gustav O skrev:
2045965 Betänk då hur den var utformad från början! Oavsett var en spelare slog pucken över sargen så åkte han ut. :3freak
Jo, det är ju en "förbättring" i dagsläget, om man kan kalla det så.

Regeln är åt helvete, oavsett. Drar någon pucken över sargen med vilje, helt uppenbart ska det bedömas utifrån detta.

Delaying the game? Det är ju för helvete effektiv tid.

SirDave

when I feel ugly I just look at you
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
CBR 600
hållundan skrev:
2045985 Jo, det är ju en "förbättring" i dagsläget, om man kan kalla det så.

Regeln är åt helvete, oavsett. Drar någon pucken över sargen med vilje, helt uppenbart ska det bedömas utifrån detta.

Delaying the game? Det är ju för helvete effektiv tid.

ja.. just därför åker man ut för "puck out".

sandstream

Guest
Maxxi skrev:
2045183 Hur hittar man dit? Går det landsvägar eller bara små grusvägar. Eller finns ni med på kartan så man kan hitta er :tungan
Det där får mig att minnas 70- och 80-talet på Hovet när DIF-klacken alltid sjöng:
"NI HAR INGEN TUNNELBANA"
och
"TOKIGA BÖNDER, JA NI ÄR TOKIGA BÖNDER..."

(Inte att förglöma, klassikern "VI SYNS PÅ GULLMARSPLAN".)

Hmmmmmm....härliga tider :)

Belfrage

Prylbög
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
Honda CB..., Minimoto
Puck över sargen är en riktigt bra regel! Man ska inte få flykta på de viset som försvarare. Det är hur lätt som helst att få en avblåsning annars.

Däremot ärdet fruktansvärt dåligt att man inte får flytta på spelare som står framför mål. Helt jävla sinnessjukt!

NU får HV inte bara ge bort matchen i jönköping imorgon bara för att vi vann igår..

Varför spelar inte frölunda - lhc på fredagen? :va

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Belfrage skrev:
2048351
Varför spelar inte frölunda - lhc på fredagen? :va
Pga konsert i Scandinavium med Morrisey. LHC-VF kör varannan match hemma och borta. Sjukt att de ändrar ena serien men inte den andra. VF och FBK är ju förlorarna på det och HV-LHC vinnare.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
2050486 Jisses vad bleka HV var i dag, t.o.m DIF hade haft en chans :trött
Nu ska vi inte överdriva. DIF har under hela säsongen visat att de inte kan föra matcherna. Spela säckförsvar och kontra var de ganska bra på dock.

FBK var klockrena hela matchen förutom första 10 i andra eprioden. HV var så dåliga som man kunde hoppas.

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
Nu ska vi inte överdriva.
Jo, det ska vi för matchen var ett rejält sömnpiller.
Zappade t.o.m över till Rampfeber ett par gånger och det är inget bra betyg :3freak

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
:hördu Ne nu jävlar får förlägningen börja :3freak

edit:

Så jävla snyggt!!!!!!!!!!!!!!! 4-3 :yoparty

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor