Se där, välkommen till dina årliga två veckor av hockeyintresse.Ravetrancer skrev:2060117Hahaha, VF Svenska mästare i år igen....snart, mycket snart i en rink nära dig
Se där, välkommen till dina årliga två veckor av hockeyintresse.Ravetrancer skrev:2060117Hahaha, VF Svenska mästare i år igen....snart, mycket snart i en rink nära dig
Nej, jag är faktiskt inte ett dugg bitter.hållundan skrev:2061374Jösses, blir man så bitter när man är Djurgårdare?
Men visst, jag håller med din "innebörd", till viss del.
Förstod det. Jag håller med.sandstream skrev:Däremot säger Valmers inlägg ovan rätt bra vad jag tänkte på
hållundan skrev:2061307Komigendå "LHC-fans" och argumentera!!!
Nu ska du inte vara sådan. Sista matchen är inte spelad, men visst, VF är starkare i detta läge, helt klart.Itssoeasy skrev:2062381Jag kan argumentera med dig såtillvida att jag med största säkerhet kan gratulera VF till finalplatsen, LHC grejar, tyvärr, inte detta. Rutinen saknas, Men det blev iaf en länge säsong än ifjol.
Appråpå debatten om Blomdahl så skulle förmodligen alla ni som inte gillar honom, hans slagsmål och Melins vara eller icke vara ifråga om order, tycka helt annorlunda om det gällde en spelare i ert lag.
/I
hållundan skrev:2062428Nu ska du inte vara sådan. Sista matchen är inte spelad, men visst, VF är starkare i detta läge, helt klart.
Beträffande Blomdahl och Melins coachning, om det hade varit liknande i VF's fall. Visst det är ett sätt att se på saken att endast "försöka vända på steken". Visst hade man sett saken på ett annorlunda sätt OM coachningen varit på liknande i VF's stab. Nu är det inte så, och har sällan varit så att VF coachar på det viset.
Men visst, man är en toppspelare om man får många utvisningsminuter.
Visst är det så. Finns alltid någon man "hatar" eller i alla fall ogillar i motståndarlaget under en såpass lång matchserie. Jämtin, Kåberg, Blomdahl, alla är de spektakulära spelare, som tar till aningens irrationella metoder i sådana här sammanhang.Itssoeasy skrev:2062478Nä, klart matchen ska spelas! Men det skulle förvåna mig mycket, räknar jag med stryk blir det lättare om det blir det, och desto gladare om det inte blir det!
Toppspelare och toppspelare, han spelar väl sitt spel, och tydligen är Melin nöjd med det. Ville bara få andra perspektiv på saken, tex gillar jag inte Jämtin, men skulle förmodligen älska karln om han spelade i LHC. Det är väl en del av tjusningen med sporten, att man ondgör sig över spelare man helst skulle vilja se i sitt eget lag. Och personligen skulle jag uppskatta lite fight om nu LHC nu ändå ska åka ur, för underhållningens skull!
hållundan skrev:2062505Visst är det så. Finns alltid någon man "hatar" eller i alla fall ogillar i motståndarlaget under en såpass lång matchserie. Jämtin, Kåberg, Blomdahl, alla är de spektakulära spelare, som tar till aningens irrationella metoder i sådana här sammanhang.
Visst, ni tycker att jag borde ta med Oduya, måhända, han kanske är hård och spelar fysiskt, men han är MYCKET bättre än samtliga av ovan nämnda spelare. Både när det gäller spelskicklighet och rutin. Om jag ska lyfta fram någon "fult" spelande spelare i VF är det i så fall Anti-Jussi Niemi som emellanåt flippar och gör dumma grejer, men, även han är MYCKET bättre än ovan nämnda spelare. Konklusion, jag vidhåller att VF inte har något riktigt "mongo" som just, ovan nämnda spelare.
Skeppohoj!
Absolut, han har utvecklats i VF och i DIF var han mer av ett "mongo". Var "rädd" innan han kom denna säsongen att han skulle flippa mer och sitta utvisad mest hela tiden, men han har som sagt blivit mer mogen i klubben.Itssoeasy skrev:2062532Förvisso, men Oduya var inte så slipad i DIF, där såg han många matcher från utvisningsbåset, iofs så var ju Wikegård en tränare som inte tyckte man skulle "ha med sig handväskorna in på isen", men faktum kvarstår att även den gode Odoya var en buse! Men visst, på det sättet är väl VF ett mer "spelande" lag, än "tunga" LHC.
hållundan skrev:Apropå det här med "tunga" LHC. Det tycker jag är minst sagt patetiskt att det lyfts fram så mycket. Arne och Ankan* hyllar LHC under hela matchen igår och säger att de är så "tunga". Varför trillar de då i varenda jävla närkamp om de nu är så "tunga"? Likaså Andreas Pihl som är så "tung", han hade inte en suck när Johan Witehall snurrade, som puckförare, bakom mål i gårdagens match. Offensiv tackling av Witehall, Pihl trillar in i buren, tappar klubban. Witehall fortsätter snurra varpå Pihl helt enkelt få dra ner VFspelaren och sedermera får utvisning. Nej, jag håller inte med om "tyngden", men visst, på pappret är de tyngre, siffermässigt. Ska "ni" visa det på isen får ni fan ta och stå upp.
Yay! Slutspel!
Edit: *När i helvete ska de gå i pension? Jag blir så jävla trött på deras uttalanden. Helt makalöst dåliga.
Håller med!Itssoeasy skrev:2062601Visst, håller med dig om att det tjatas om det till leda, och att Arne och Ankan kanske borde sitta mer i studion än i kommentatorbåset, de kommer ju mest med slitna klyschor, och, fan vad jag håller med dig, i just DET GIVNA läget vart Phil bortgjord, inget snack om saken, men jag tror ändå att tyngden spelar stor roll, kansken är VF för bra tekniskt, men andra lag lider oerhört av det. Dessutom är det sån hockey jag gillar! Tungt, mycket kontakt och fighter. Men, som sagt, de behöver ju inte tjata om Pihls 100 kg i varje byte han gör. Niklas och Calle är roliga dock!
Ps. åker hem från jobbet nu, bara så du vet!
Kul!Stefanp skrev:2062944Skelefteå nu i elitserien, så nu platsar dom ocskå i denna tråd..
Nej, det är klart att det inte är någon myt, eller något våra "folkkära" kommentatorer hittat på. MEN, som jag skrev ovan, LHC spelar tungt och ÄR tunga, de VISAR dock inte det på planen, som man kan förvänta sig.Gustav O skrev:2064261Med tungt behöver nödvändigtvis inte betyda vikten på spelarna. Nyckeln till LHCs vinster var ju att man genom ett mycket tätt och tungt spel på framförallt VFs backar fick ner farten på VF vilket gjorde dem sårbara för spelvändningar. Att LHC är ett tyngre lag än VF är jju ingen myt eller något som Arne och Ankan hittat på.
Menar du att de filmar eller bara att de har dålig balans?hållundan skrev:2064309Nej, det är klart att det inte är någon myt, eller något våra "folkkära" kommentatorer hittat på. MEN, som jag skrev ovan, LHC spelar tungt och ÄR tunga, de VISAR dock inte det på planen, som man kan förvänta sig.
Ikväll blir det mos. VF går till final.
Det kanske är kombinerat, jag vet inte. Att de inte står upp i närkamperna är ett mysterium.Gustav O skrev:2064332Menar du att de filmar eller bara att de har dålig balans?
Det är väl för att VF är så jääävla bäst på allt.hållundan skrev:2064441Det kanske är kombinerat, jag vet inte. Att de inte står upp i närkamperna är ett mysterium.
Gustav O skrev:2064479Det är väl för att VF är så jääävla bäst på allt.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|