Elitserietråden 2005/2006

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Färjestad skrev:
2072610 Ok, jag skriver såhär; Varför är det pinsamt när bönder sitter i en hall?
Du är fan dummare än tåget.

Jag tycker att det är pinsamt när era "böndfans" sitter/står/ligger eller hur fan de nu än uppehåller sig i hallen, agerar på sådant sätt.

SirDave

when I feel ugly I just look at you
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
CBR 600
hållundan skrev:
2072526 Per Ledin gör bort sig än mer när han blir intervjuad i TV ang. psykningar. Att han ska "sänka Salo om han fortsätter..." Koman bara Ledin, du vet hur det slutade förra gången, fjolla.

Kan hålla med om att det Ledin sa i TV va onödigt, men tro fan att han var förbannad efter att Salo satte klubban i knävecket på honom efter avblåsning.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
SirDave skrev:
2072693 Kan hålla med om att det Ledin sa i TV va onödigt, men tro fan att han var förbannad efter att Salo satte klubban i knävecket på honom efter avblåsning.
Klart han (Ledin) blir förbannad, tror knappast dock att Ledin inte är helt oskyldig till att Salo BLIR förbannad. Mer osmart spelare än Ledin får man leta efter. Sen, visst, Salo huggar med klubban i knävecket men OJ så lätt stora tuffa Ledin trillar.

SirDave

when I feel ugly I just look at you
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
CBR 600
hållundan skrev:
2072710 Klart han (Ledin) blir förbannad, tror knappast dock att Ledin inte är helt oskyldig till att Salo BLIR förbannad. Mer osmart spelare än Ledin får man leta efter. Sen, visst, Salo huggar med klubban i knävecket men OJ så lätt stora tuffa Ledin trillar.

osmart? han fick ju Salo ur balans genom att "sitta i ansiktet" på honom hela matchen.. jävligt smart drag av Ledin tycker jag.
Kan hålla med om att Ledin faller lite väl lätt i den situationen.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Intressant att VF-fansen redan börjar tappa humöret.

Klackar: Spelar nog ingen roll om det är Wolf Trash eller Goa Alkoholister på läktaren, det är samma invektiv som kommer ur munnarna.

Jörgen Jönsson: Klart att han hade flyt på sista målet. Om man inte såg vilken världsspelare han är i övriga matchen, kan man inte mycket om hockey.

Lärking: Mycket bra insats i en halvgrinig match. Obegripligt att fans och spelare fortsätter att gnälla när man vet att domarna dömer efter regelboken sedan ett år tillbaka. Han missade några utvisningar, visst, men det var åt båda hållen.

Salo: Verkar vara lättprovocerad. Det duger inte om man lirat på elitnivå i 15 år.

Ledin: Bra på isen, men vilket pinsamt uttalande inför intervjukameran.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
valmers skrev:
2073104 Intressant att VF-fansen redan börjar tappa humöret.
Tappat humör? Nej, det håller jag inte med om. Men visst är det lite irriterande att laget släpper 4 puckar på tolv minuter.

valmers skrev:
Klackar: Spelar nog ingen roll om det är Wolf Trash eller Goa Alkoholister på läktaren, det är samma invektiv som kommer ur munnarna.
Sanning, tycker det är oerhört tragiskt och pinsamt när det förekommer massa skit på läktaren, oavsett färg på tröjan.

valmers skrev:
Jörgen Jönsson: Klart att han hade flyt på sista målet. Om man inte såg vilken världsspelare han är i övriga matchen, kan man inte mycket om hockey.
Har aldrig hävdat att han inte är bra, stor spelare, självklart.

valmers skrev:
Lärking: Mycket bra insats i en halvgrinig match. Obegripligt att fans och spelare fortsätter att gnälla när man vet att domarna dömer efter regelboken sedan ett år tillbaka. Han missade några utvisningar, visst, men det var åt båda hållen.
Det håller jag dock inte med om någonstans. Sen är det som du säger, man har väl inte riktigt velat ta till sig nivån (som skifter avsevärt mellan domare till domare). Men, jag tycker Lärking är helt jävla oduglig och inte bör döma någon mer match i denna serie.

valmers skrev:
Salo: Verkar vara lättprovocerad. Det duger inte om man lirat på elitnivå i 15 år.
Säkerligen frustration över sitt pinsamt dåliga spel. Han måste lyfta sig ett par pinnar.

valmers skrev:
Ledin: Bra på isen, men vilket pinsamt uttalande inför intervjukameran.
Pinsamt är bara förnamnet.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Domaren missade en del men jag tyckte det va lika mkt åt båda hållen.

Vad va det publiken gjorde som va så illa? Att dom försöker psyka målvakten är väl ganska vanligt, så länge dom inte ropar saker som linköpingspubliken tycker jag inte att det gör något.

Visst va Ledin pinsam, fast personligen hade jag nog aldrig kunnat behärska mig så mkt som honom :gnissla. Jag hade fan slått ut tänderna på den som hugger mig i knävecket med en målvaktsklubba.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
hållundan skrev:
2071792 Christer Lärking är en mycket bra domare.

hållundan skrev:
2071912 Lärking är helt jävla oduglig. Låt inte den sopan döma någon mer match i finalserien.
Hur ska du ha det?

hållundan skrev:
2072710 Klart han (Ledin) blir förbannad, tror knappast dock att Ledin inte är helt oskyldig till att Salo BLIR förbannad. Mer osmart spelare än Ledin får man leta efter. Sen, visst, Salo huggar med klubban i knävecket men OJ så lätt stora tuffa Ledin trillar.
Personligen tycker jag Kämtin ger ett betydligt mer osmart intryck. Ledins påhopp i TV var inte vackert men Salos fega slashing i knävecket eftr avblåsning är riktigt dåligt gjort och verkligen ett bevis på att Ledin fick honom precis dit han ville. I dagens blaskor pratar Salo om att det inte var hårt men det är liksom inte poängen.

hållundan skrev:
2071912 Jönsen Jönsson har dunderflyt på sista målet. Pucken hade gått ut åt helvete om det inte hade varit touch.
So? Jönsson visade sin klass idag. Bäste center i Sverige, utan konkurrens. Passningen till 6-4 var ett exempel på det.

hållundan skrev:
2072526 Koman bara Ledin, du vet hur det slutade förra gången, fjolla.
Ledin verkar komma in under skinnet på fler än Salo...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
hållundan skrev:
2073160
Det håller jag dock inte med om någonstans. Sen är det som du säger, man har väl inte riktigt velat ta till sig nivån (som skifter avsevärt mellan domare till domare). Men, jag tycker Lärking är helt jävla oduglig och inte bör döma någon mer match i denna serie.
Förstår inte att du hänger upp dig så mycket på honom. Han blåser för allt spelförstörande, och tog exempelvis ut Ledin när han tacklade/gav igen på en frölundaspelare som var på väg att byta. Interference, klockrent.

Sedan tycker jag dock att Tomas Andersson borde döma resten. Han är Sveriges bäste domare.
hållundan skrev:
2073160
Säkerligen frustration över sitt pinsamt dåliga spel. Han måste lyfta sig ett par pinnar.
Ibland blir det väldigt tydligt att Salos gammalmodiga "Pekka Lindmark-stil" är föråldrad. Särskilt igår. En utpräglad butterfly-målvakt hade tagit ett flertal av de mål Salo släppte in.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gustav O skrev:
Hur ska du ha det?
Jag vet inte om du såg när inlägget skrevs (i förhållande till matchtiden), men visst, jag borde kanske poängterat min ohyggliga ironiska underton med det inlägget.

Gustav O skrev:
Personligen tycker jag Kämtin ger ett betydligt mer osmart intryck. Ledins påhopp i TV var inte vackert men Salos fega slashing i knävecket eftr avblåsning är riktigt dåligt gjort och verkligen ett bevis på att Ledin fick honom precis dit han ville. I dagens blaskor pratar Salo om att det inte var hårt men det är liksom inte poängen.
Jämtin är om möjligt ännu värre, ja. Men du kan knappast börja skylla ifrån dig på "fega saker efter avblåsning", för, det är inte direkt ovanligt från någon spelare under denna serie, jag kan nämna ett antal från ditt lag också.

Gustav O skrev:
So? Jönsson visade sin klass idag. Bäste center i Sverige, utan konkurrens. Passningen till 6-4 var ett exempel på det.
Återigen, har aldrig sagt att han varit dålig.

Gustav O skrev:
Ledin verkar komma in under skinnet på fler än Salo...
Möjligt. Ledin är ändå den största fjollan under denna finalserie.

valmers skrev:
2073742 Förstår inte att du hänger upp dig så mycket på honom. Han blåser för allt spelförstörande, och tog exempelvis ut Ledin när han tacklade/gav igen på en frölundaspelare som var på väg att byta. Interference, klockrent.
Hänger upp mig på att han blåser mycket, och ofta. Ofta är det fel.

valmers skrev:
Sedan tycker jag dock att Tomas Andersson borde döma resten. Han är Sveriges bäste domare.
Sanning.

valmers skrev:
Ibland blir det väldigt tydligt att Salos gammalmodiga "Pekka Lindmark-stil" är föråldrad. Särskilt igår. En utpräglad butterfly-målvakt hade tagit ett flertal av de mål Salo släppte in.
Sanning, återigen. Salo spelar väldigt old-school och borde tagit flera puckar. Han är trött, långsam och aningens osäker emellanåt. Får dock hoppas att det "gamla" spelet räcker denna gång.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
hållundan skrev:
2073797 Jag vet inte om du såg när inlägget skrevs (i förhållande till matchtiden), men visst, jag borde kanske poängterat min ohyggliga ironiska underton med det inlägget.
Det var tämligen svårt att förstå att du var ironisk. Personligen tycker jag att Lärking är hyfsat konsekvent och verkligen blåser efter de nya regeltolkningarna.

hållundan skrev:
2073797Jämtin är om möjligt ännu värre, ja. Men du kan knappast börja skylla ifrån dig på "fega saker efter avblåsning", för, det är inte direkt ovanligt från någon spelare under denna serie, jag kan nämna ett antal från ditt lag också.
Det är ju mer att Salo, och flera fans, tycker det är så lågt av Ledin när han själv är lika god kålsupare för vad var meningen med att slå med klubban på ett av de få oskyddade ställena om inte att vara dryg och jobbig?

hållundan skrev:
2073797Möjligt. Ledin är ändå den största fjollan under denna finalserie.
Desto roligare. :)

hållundan skrev:
2073797Hänger upp mig på att han blåser mycket, och ofta. Ofta är det fel.
Det intressanta i fallet är ju att många fans från de olika lägren är övertygade om att han är mot just deras lag. Lärking var ok igår, en brasklapp i att jag inte såg hela matchen.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gustav O skrev:
2074161 Det var tämligen svårt att förstå att du var ironisk. Personligen tycker jag att Lärking är hyfsat konsekvent och verkligen blåser efter de nya regeltolkningarna.

Det är ju mer att Salo, och flera fans, tycker det är så lågt av Ledin när han själv är lika god kålsupare för vad var meningen med att slå med klubban på ett av de få oskyddade ställena om inte att vara dryg och jobbig?

Desto roligare. :)

Det intressanta i fallet är ju att många fans från de olika lägren är övertygade om att han är mot just deras lag. Lärking var ok igår, en brasklapp i att jag inte såg hela matchen.
Nu orkar jag inte mecka mer med alla quoter.

Jag fick iallafall tag på biljetter till morgondagens match. 310 spänn för ståplats i Borgen! :skrämd Helt sinnes. Ja ja, det är ju bara finalspel en gång där varje år. ( ;) )

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
hållundan skrev:
2074336 Jag fick iallafall tag på biljetter till morgondagens match. 310 spänn för ståplats i Borgen! :skrämd Helt sinnes. Ja ja, det är ju bara finalspel en gång där varje år. ( ;) )
Så är det att hålla på laget med flest "slipsar" i publiken. ;)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gustav O skrev:
2075830 Gahhhhhh vad nervöst det är. :gnissla
Skojar du eller. Jag har redan plockat fram (tagit ner från väggen) min VF-tröja från 94 med #24 Alfredsson på ryggen. :yoparty

Klockan 17 går tåget till Götet.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...