Elitserietråden 2005/2006

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Gustav O skrev:
2078499 Såg första perioden och där jobbade sig FBK ifatt och den var helt jämn. Gick och lade grabben och när jag kom tillbaka stod det 3-0. Stängde av och läste Motorcycle Racer.

Nu kommer sanningen i dagen. Du är en sån däringa medgångssupporter som ger upp och sviker när det går dåligt för laget, en sån som inte ställer upp när laget som bäst behöver ditt stöd. :hihi

HbgQ

Guest
Man stöttar sitt lag i motgång som medgång...
Gul och lila är dom bästa..Heja heja Färjestad :yoparty

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Gustav O skrev:
2078499 Såg första perioden och där jobbade sig FBK ifatt och den var helt jämn. Gick och lade grabben och när jag kom tillbaka stod det 3-0. Stängde av och läste Motorcycle Racer.
Det är en supporter det! :tummenupp
Gustav O skrev:
Du är ju helt osannolik emellanåt. Publiken beter sig som svin men han ska ha det ändå och sedan säger du att det är klasskillnad mellan publiken i Karlstad och i Borgen. Sicket cyklop det sitter på dig idag. :lol
Då är jag väl ett svin då, eftersom jag var i publiken (Sen vad jag skrek, och inte skrek förtäljer inte historien). Jag gillade dock inte det som sades, och gjordes bakom utvisningsbåset, a'la "Ledin, Ledin, ditt jävla svin". Helt meningslöst.

Jag menade klasskillnad så till vida att det är olika "tryck", när det gäller ljudnivå/stämning osv. Att en hel hall skanderar "Kåbergs flickvän heter Per Ledin, heter Per Ledin, heter Per Ledin" är ju en aspekt, absolut. Svin? Nja, jag vet inte, ofint är det ju allt. Pyskande? Jo. "Rättvist"? Mjo. Roligt? Lite.

Karlstadpubliken gapar "Hata, hata, hata Göteborg!", det är innovativt. (Overflow? :rolleyes: ) Frågade förresten två tjommar på bussen igår påväg till arenan när de ropade ovanstående; "Vad gör ni här då?" De tittade frågande på mig, uttryckte sig lustigt på värmländska kryddat med "Absolut", eller annan passande dryck. Sen var dom tysta. Resten av kvällen, antagligen.

Gustav O skrev:
Det där är däremot helt sinnes. Ärligt talat?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Förresten, jag friade till Patric Ekwall igår. Eller ja, jag ropade "Ekwall, din hunk, gift dig med mig!" precis innan vi gick ut ifrån hallen efter matchen när han packade sina prylar. Han tittade förundrat och log lite sådär läskigt bara han kan. Hoppas att han trodde att jag var seriös.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ankan skrev:
2079404 Nu kommer sanningen i dagen. Du är en sån däringa medgångssupporter som ger upp och sviker när det går dåligt för laget, en sån som inte ställer upp när laget som bäst behöver ditt stöd. :hihi
Mitt stöd gick inte fram riktigt genom TV4:as usla produktion så det är de som är skurkarna. På plats är det 100% stöttning och inget annat.

hållundan skrev:
2079437 Det är en supporter det! :tummenupp Då är jag väl ett svin då, eftersom jag var i publiken (Sen vad jag skrek, och inte skrek förtäljer inte historien). Jag gillade dock inte det som sades, och gjordes bakom utvisningsbåset, a'la "Ledin, Ledin, ditt jävla svin". Helt meningslöst.

Jag menade klasskillnad så till vida att det är olika "tryck", när det gäller ljudnivå/stämning osv. Att en hel hall skanderar "Kåbergs flickvän heter Per Ledin, heter Per Ledin, heter Per Ledin" är ju en aspekt, absolut. Svin? Nja, jag vet inte, ofint är det ju allt. Pyskande? Jo. "Rättvist"? Mjo. Roligt? Lite.

Karlstadpubliken gapar "Hata, hata, hata Göteborg!", det är innovativt. (Overflow? :rolleyes: ) Frågade förresten två tjommar på bussen igår påväg till arenan när de ropade ovanstående; "Vad gör ni här då?" De tittade frågande på mig, uttryckte sig lustigt på värmländska kryddat med "Absolut", eller annan passande dryck. Sen var dom tysta. Resten av kvällen, antagligen.
Vet inte om du är ett svin men det jag var ute efter är självgodheten hos alltför många VF fans. Tycker inte VFs publik är vare sig bättre eller sämre än andra. Att den akustiska miljön i Borgen är bullrig och därmed förstärker trycket är ju inte fansens förtjänst. Tycker tex klacken i LLA är en av de absolut vassaste i ES medan sittplats stundtals kan vara frånvarande, lovar dig att trycket i tex SM-finalerna mot MoDo 02 var sjukt, enda finalerna jag sett live hitills.
När det gäller psykningar och visslingar är inga sämre eller bättre än andra, vilket dock många VF fans har åsikten att de är störst, bäst och vackrast. Det finns sådant hos FBK fans också men de är färre, vad jag kan läsa och se på diverse siter runt om. Tycker det är sjukt patetiskt med nidramsor istället för att stötta laget. Patetiskt oavsett tröjfärg.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
hållundan skrev:
2079437 Det är en supporter det! :tummenupp Då är jag väl ett svin då, eftersom jag var i publiken (Sen vad jag skrek, och inte skrek förtäljer inte historien). Jag gillade dock inte det som sades, och gjordes bakom utvisningsbåset, a'la "Ledin, Ledin, ditt jävla svin". Helt meningslöst.

Det där är däremot helt sinnes. Ärligt talat?
Har du varit i LLA? Arenan är byggt 2001, alltså 30 år senare än Sunkinavium. Frölundaborg? Du skämtar väl? :lol

Jag har aldrig någonsin hört Wolf Dräggs ropa "hata Göteborg". Om du tycker Goa Alkoholisters "ramsor" om Ledin var bra, är det bara att gratulera.

Vad gäller hockeykunskaper måste göteborgspubliken vara riktigt bra, med tanke på att man vrålade när linjedomaren blåste för offside. Offside med cirka en meter.

Last edited:

Mighty Leif

Real men play with pucks....NOT BALLS!
Gick med
7 Jul 2005
Hoj
Kawasaki kxf 250 -07
valmers skrev:
2080148Har aldrig någonsin hört Wolf Dräggs ropa "hata Göteborg".
Hände i söndags, i början på matchen.
"Silvret ska hem till Karlstad", den är ganska fyndig, men det är det enda gg har att komma med. "Fröööööööluuuuuuuundaaaaaa" och "ojojoj" är ju sådär....

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gustav O skrev:
Vet inte om du är ett svin men det jag var ute efter är självgodheten hos alltför många VF fans. Tycker inte VFs publik är vare sig bättre eller sämre än andra. Att den akustiska miljön i Borgen är bullrig och därmed förstärker trycket är ju inte fansens förtjänst. Tycker tex klacken i LLA är en av de absolut vassaste i ES medan sittplats stundtals kan vara frånvarande, lovar dig att trycket i tex SM-finalerna mot MoDo 02 var sjukt, enda finalerna jag sett live hitills.
När det gäller psykningar och visslingar är inga sämre eller bättre än andra, vilket dock många VF fans har åsikten att de är störst, bäst och vackrast. Det finns sådant hos FBK fans också men de är färre, vad jag kan läsa och se på diverse siter runt om. Tycker det är sjukt patetiskt med nidramsor istället för att stötta laget. Patetiskt oavsett tröjfärg.
Tycker att du får med det hela rätt bra där. Oavsett tröjfärg.

Visst är stämningen i LLA härlig, varit där en gång, inget snack om saken. Ståplatser roxx.

Sen att åsikten hos FBK-fans är mindre, iom att det är färre folk, kanske beror på att det just ÄR färre folk, som håller på FBK. Enkel matematik.

Självgodheten är nog lika stor hos alla lag.

valmers skrev:
2080148 Har du varit i LLA? Arenan är byggt 2001, alltså 30 år senare än Sunkinavium. Frölundaborg? Du skämtar väl? :lol

Jag har aldrig någonsin hört Wolf Dräggs ropa "hata Göteborg". Om du tycker Goa Alkoholisters "ramsor" om Ledin var bra, är det bara att gratulera.

Vad gäller hockeykunskaper måste göteborgspubliken vara riktigt bra, med tanke på att man vrålade när linjedomaren blåste för offside. Offside med cirka en meter.
Förlundaborg är ingen bra arena på något sätt eller vis. Däremot säger jag att stämningen är något speciellt. I jämförelse med många andra arenor, där ibland Scandinavium.

Jag har absolut hört, som du nämner dom, "Wolf Dräggs" skandera "Hata Göteborg". Precis lika "moget" som övriga ramsor som dras omvartannat i landets olika hallar.

Göteborgspubliken är nog lika bra som Karlstadpubliken på att döma offside. Lika bra som Suzanne Sjögren är på att fråga Oduya hur stämningen är i Frölundaborg.

Last edited:

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
En liten YZF
hållundan skrev:
2080585
Göteborgspubliken är nog lika bra som Karlstadpubliken på att döma offside. Lika bra som Suzanne Sjögren är på att fråga Oduya hur stämningen är i Frölundaborg.

OT. Suzanne ser ut som en porrskådis. :tuttar

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
hållundan skrev:
2080585 Tycker att du får med det hela rätt bra där. Oavsett tröjfärg.

Visst är stämningen i LLA härlig, varit där en gång, inget snack om saken. Ståplatser roxx.

Sen att åsikten hos FBK-fans är mindre, iom att det är färre folk, kanske beror på att det just ÄR färre folk, som håller på FBK. Enkel matematik.

Självgodheten är nog lika stor hos alla lag.
Så du tror att det är fler VF fans än FBK fans som skriver på tex FBKs hemsida? :va

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
hållundan skrev:
2080585Förlundaborg är ingen bra arena på något sätt eller vis. Däremot säger jag att stämningen är något speciellt. I jämförelse med många andra arenor, där ibland Scandinavium.

Har man sett en avgörande slutspelsmatch i Borgen vill jag påstå att man har fått uppleva något mycket speciellt, för att inte säga unikt. Det finns något i den gamla hockeyladan som varken Scandinavium eller någon annan arena jag besökt kommer i närheten av. I synnerhet i slutspelsmatcher. När VF gjorde slut på den sexåriga ökenvandringen i Div 1/Allsvenskan mot Malmö var en läktarupplevelse jag sannolikt aldrig får uppleva någon mer gång.

Därmed inte sagt att Borgen rent objektivt är en särskilt bra arena. Personligen går jag väl så gärna dit som till Scandinavium dock. It's magic.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gustav O skrev:
2080963 Så du tror att det är fler VF fans än FBK fans som skriver på tex FBKs hemsida? :va
Var har jag skrivit det?

Ankan skrev:
2081002 Har man sett en avgörande slutspelsmatch i Borgen vill jag påstå att man har fått uppleva något mycket speciellt, för att inte säga unikt. Det finns något i den gamla hockeyladan som varken Scandinavium eller någon annan arena jag besökt kommer i närheten av. I synnerhet i slutspelsmatcher. När VF gjorde slut på den sexåriga ökenvandringen i Div 1/Allsvenskan mot Malmö var en läktarupplevelse jag sannolikt aldrig får uppleva någon mer gång.

Därmed inte sagt att Borgen rent objektivt är en särskilt bra arena. Personligen går jag väl så gärna dit som till Scandinavium dock. It's magic.
Håller med dig till fullo.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
hållundan skrev:
2081074 Var har jag skrivit det?
Jag skrev att det är fler dryga VF fans på nätet och då skrev du att det beror på att det är fler VF fans öht, vilket jag inte är så säker på om man tar hela landet, vilket inte riktigt stämmer med de forum jag kikar på. Där är VF fans ofta i minoritet, inte bara på FBKs forum, men är ofta självgoda. Men visst är problemet tämligen universellt oavsett tröjfärg.

hållundan skrev:
2081074 Håller med dig till fullo.
Men det är ju inte för att VF fansen är så mycket ljudligare än andra. Det beror ju på att den akustiska miljön i Borgen är en katastrof/lyckträff....släng in vilka fans som helst där och resultatet blir det samma.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gustav O skrev:
2081087 Jag skrev att det är fler dryga VF fans på nätet och då skrev du att det beror på att det är fler VF fans öht, vilket jag inte är så säker på om man tar hela landet, vilket inte riktigt stämmer med de forum jag kikar på. Där är VF fans ofta i minoritet, inte bara på FBKs forum, men är ofta självgoda. Men visst är problemet tämligen universellt oavsett tröjfärg.
Okej, my bad. Läste inte att du sett det på olika sajter. Trodde du menade publik i arenorna. Men, som sagt, idioter finns det överallt, dessvärre.
Gustav O skrev:
Men det är ju inte för att VF fansen är så mycket ljudligare än andra. Det beror ju på att den akustiska miljön i Borgen är en katastrof/lyckträff....släng in vilka fans som helst där och resultatet blir det samma.
Självklart, alla är vi väl uppbyggda som så, rent anatomiskt, att man kan skrika utav bara helvete i vilken hall som helst. I detta fall Borgen, som är VF's nuvarande hemmahall, låter det mycket.

Hur som helst så tror jag att FBK ryckt upp sig, och kommer att spela bättre, till dagens match. Men, spelar VF som de gjorde hemma senast, med det trampet, raka spelet, intensiteten och framförallt effektiviteten blir det seger i dagens match. Då vågar jag nästan påstå att det blir SM-guld hemma i Borgen i den andra hemmamatchen.

Ska även bli "spännande" att se/höra vad publiken kommer att komma med för att "psyka" VF's spelare. Å andra sidan finns det väl egentligen bara Salo att hoppa på.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Gustav O skrev:
2081087 Jag skrev att det är fler dryga VF fans på nätet och då skrev du att det beror på att det är fler VF fans öht, vilket jag inte är så säker på om man tar hela landet, vilket inte riktigt stämmer med de forum jag kikar på. Där är VF fans ofta i minoritet, inte bara på FBKs forum, men är ofta självgoda. Men visst är problemet tämligen universellt oavsett tröjfärg.

På detta forum är självgodhet och dryghet knappast något som utmärker VF:s fans i förhållande till Färjestads. Hur det ser ut på andra håll vet jag ingenting om.

Varför inte diskutera kvällens drabbning istället för att kasta skit på supporters.

Kan VF hålla den standard man uppvisade senast i ytterligare tre matcher får jag anledning att käka upp mitt stalltips med Färjestad som svenska mästare. Det spelet man hade senast i framför allt mittzonen har laget inte uppvisat på hela säsongen. Ser mycket lovande ut. :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati