Elitserietråden 2005/2006

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Nu var det dags igen!

11 dagar kvar till nersläpp i Eliterserien. Träningsmatcherna har som vanligt inte betytt ett jäkla piss. ;)

"Snart" får vi se vilka som får lyfta bucklan i april nästa år. Tror att det blir tajt mellan VF, Linköping och Färjestad.

Vågar dock inte uttala mig om resten ännu.

Seså, håll nu tråden så sportslig som möjligt! I slutspelstakter får vi väl återigen säkerligen räkna med medgångssupporters och wannabehockeykunnare, men men, det hör väl till.

Må bästa lag vinna!
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ska bli intressant att se årets serie eftersom många klubbar verkligen har rensat ut i sina led och maktbalanserna kan förskjutas i mellanskiktet, toppen med VF, FBK, LHC och HV är det nog ingen som gör ngt åt men det finns flera lag som är väldigt svåravläsat som BIF, LIF, LHF, DIF etc.

Ska bli kul med hockey igen!
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Goodstuff skrev:
Ska bli kul med hockey igen!

Yeppers! Härligt att den här tråden är igång igen.

Man e som vanligt med från början! :)

Jag föreslår att vi syr ihop en SH-hockeykväll? Nån som e på på det?

DIF vs va-fan-som-helst (utom BIF, jag går av tradition på alla DIF-BIF matcher med "kompisar från förr").
 

Jax

O-('-'Q)
Gick med
9 Jan 2004
Ort
Växjö
Hoj
Student?
Ska väl bli kul att se hur Tommy Sollo lyckas i Frölunda..
Men det känns verkligen nervöst med honom i kassen =/
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jax skrev:
Ska väl bli kul att se hur Tommy Sollo lyckas i Frölunda..
Men det känns verkligen nervöst med honom i kassen =/
Ja, han har sjukt stor press på sig. OM han ska lyckas att hålla gammal klass så är det i VF han ska göra det...

RoLLER skrev:
Yeppers! Härligt att den här tråden är igång igen.

Man e som vanligt med från början! :)

Jag föreslår att vi syr ihop en SH-hockeykväll? Nån som e på på det?

DIF vs va-fan-som-helst (utom BIF, jag går av tradition på alla DIF-BIF matcher med "kompisar från förr").
Hade vart ball med en SH-hockeykväll. Frågan är bara hur man skulle lösa det. :)

Ni tokholmare kan ju lätt lösa det. Här nere i låglandet är SH-hockeyengagemanget föga stort.

Fan va störda citaten blir? :va
 

Mc Carlsson

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Lidköping
Hoj
Såld.
Får för egen del hoppas att grabbarna i FBK tar hem guldet denna säsong, blev ju tyväääääär inte så sist :gnissla

VF måste spela lite bättre när serien börjar mot vad de gjorde i träningsmatchen mot Oskarshamn igår (Grästorps ishall), blev ju precis 3-3 innan slutsignalen ;) ....men som vanligt så lär väl "de goa gubbarna från Göteborg" bli farliga även denna säsong!

Ska bli kul att se hur det går även för de lite mera (enligt expertiser) "bottentippade lagen" :)
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
I år är Leksand med igen. Då blev det plötsligt intressant igen. Hoppas verkligen de klarar sig kvar. Slutspelsplats är väl vad man möjligen kan hoppas på.
 

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
Jax skrev:
Ska väl bli kul att se hur Tommy Sollo lyckas i Frölunda..
Men det känns verkligen nervöst med honom i kassen =/


Visst blir man nervös, men förhoppningsvis får han lite bättre hjälp av backarna den här säsongen. Nu när han spelar i Frölunda :yoparty
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chris Ash skrev:
I år är Leksand med igen. Då blev det plötsligt intressant igen. Hoppas verkligen de klarar sig kvar. Slutspelsplats är väl vad man möjligen kan hoppas på.
Åhhh Leksand! Sveriges folkkäraste lag! :zpy :trött
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Jax skrev:
Ska väl bli kul att se hur Tommy Sollo lyckas i Frölunda..
Men det känns verkligen nervöst med honom i kassen =/


Hehe, titta på de lysande resultaten som blivit när Lassila stått i Djurgårdskassen!!! Snacka om nervöst för alla Djurgårdere! Men det kanske inte är meningen att han skall stå i elitlaget iår, han kanske bara matchades inför nästa sesong. Någon som vet?
 

ultimate_TF

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Kalmar
Hoj
...
kul med en ny säsong!! intressant att se hur mycket kvalitén sjunker pga proffsen har åkte tillbaka. jag tycker det ska bli kul med lite juniorer i lagen
 

Pijt

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Ort
Sthlm
Hoj
748
Chris Ash skrev:
I år är Leksand med igen. Då blev det plötsligt intressant igen. Hoppas verkligen de klarar sig kvar. Slutspelsplats är väl vad man möjligen kan hoppas på.

Haha, leksand har ju inte en chans! Dom har ju bara backar i sitt lag. 12st om jag inte minns helt fel...
Själv räknar jag iskallt med att Brynäs tar hem det i år...
:3freak
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Det är ruskigt skojigt att "proffsen" 'är på rätt plats igen och att elitserien är som den brukar.

Riktigt skojigt att en mass juniorer (som f.ö. lyckats bra mycket bättre än jag, återigen) kommer fram och få visa var skåpet ska stå. Vi håller tummarna att både junislandslaget och oldboyslandslaget kommer att visa vilka som bestämmer.. :yoparty
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Pettan skrev:
Själv räknar jag iskallt med att Brynäs tar hem det i år...
:3freak

Ska bli intressant att se vad Bork kan göra med laget. Det e på tiden att vi åtminstonde går till slutspel. Har fightats vid bottenstrecket sen 00 :(
 

Ms.T

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2004
Ort
Norrköping
Hoj
sitter än så länge bara bakpå, men om ett år kanske en hoj finns i min ägo *hoppas*
Mc Carlsson skrev:
Får för egen del hoppas att grabbarna i FBK tar hem guldet denna säsong, blev ju tyväääääär inte så sist :gnissla



Det e klart FBK tar hem guldet i år... :tummenupp Tror dock att Linköping är ett stort hot, men pöjkarna tar dem nog! :tungan
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Ms.T skrev:
Det e klart FBK tar hem guldet i år... :tummenupp Tror dock att Linköping är ett stort hot, men pöjkarna tar dem nog! :tungan
Nä, det är inte det minsta klart. Dom kan nog bli farliga i striden om guldet. Jag menar man borde la vara rätt segersugen om man har 5 (eller hur många det nu är) raka SM-silver. :hihi
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top