Elitserietråden 2009/2010!

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Då måste du vara extra glad idag!?

:yoparty:Bugar

Jajamensan! Var dessutom på Stadion igår och såg ett vilt kämpande DIF som med två utvisade ändå kunde vinna med 2-1 mot örgryte. Sista haslmstrået i fotbollen...

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus

Mindre glad idag då? :hihi

Spännande som satan, pulsen var skyhög sista perioden.
Det enda som förstörde kvällen var den något überpuckade anabolavakten vid VIP-hörnan för säsongskortsinnehavare.

Jag gick skötsam in med giltigt säsongskort, men helt plötsligt fick vaktgoran för sig att jag minsann INTE fick stå där inne och dricka då jag hade AIK-halsduk på mig.

"-Den här puben är bara för Djurgårdare, du får gå ut" klämmer anabola-puckot ur sig.
"-Jaha, jag trodde den var ämnad för oss som har säsongskort", kontrar jag, och visar upp kortet.
"-Då måste du ta av dig AIK-halsduken", svarar vakten.
Sagt och gjort, ingen idé att argumentera.

Men vafaan är det för fel på vissa Djurgårdare? :confused: :mad:
Om de spenderade hälften av all sin energi åt att ÄLSKA sitt eget lag istället för att HATA motståndarlaget, skulle det nog kännas lite bättre... och dessutom bli faan så mycket trevligare. :rolleyes:

Såg jag en Skellefteå AIK:are bete sig sådär skulle jag faan skämmas.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag gick skötsam in med giltigt säsongskort, men helt plötsligt fick vaktgoran för sig att jag minsann INTE fick stå där inne och dricka då jag hade AIK-halsduk på mig.
Så du tycker inte att det är en onödig provokation från din sida att ha motståndarlagets halsduk på dig i baren för säsongarna?
Får du ha den på nästa gång rekommenderar jag att du går längst bort i baren och ställer dig framför DIF-klacken och viftar med halsduken ;)

Såg DIF-AIK från rad 6 i ena hörnet, vilket skitplats.
Såg DIF-Timrå från rad 18 på sektion A18, dvs i klacken, och det var underbart. Vilket drag! Ungarna var lyriska efteråt och det blev inte sämre av att hela laget ställde upp på autografskrivning direkt efter matchen.

"Challe Berglund håller på Djurgårn" :D

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Så du tycker inte att det är en onödig provokation från din sida att ha motståndarlagets halsduk på dig i baren för säsongarna?
Får du ha den på nästa gång rekommenderar jag att du går längst bort i baren och ställer dig framför DIF-klacken och viftar med halsduken ;)

Såg DIF-AIK från rad 6 i ena hörnet, vilket skitplats.
Såg DIF-Timrå från rad 18 på sektion A18, dvs i klacken, och det var underbart. Vilket drag! Ungarna var lyriska efteråt och det blev inte sämre av att hela laget ställde upp på autografskrivning direkt efter matchen.

"Challe Berglund håller på Djurgårn" :D
Så du gick på en match alltså? Grattis!

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Mindre glad idag då? :hihi

Spännande som satan, pulsen var skyhög sista perioden.
Det enda som förstörde kvällen var den något überpuckade anabolavakten vid VIP-hörnan för säsongskortsinnehavare.

"-Den här puben är bara för Djurgårdare, du får gå ut" klämmer anabola-puckot ur sig.
"-Jaha, jag trodde den var ämnad för oss som har säsongskort", kontrar jag, och visar upp kortet.
"-Då måste du ta av dig AIK-halsduken", svarar vakten.
Sagt och gjort, ingen idé att argumentera.

Men vafaan är det för fel på vissa Djurgårdare? :confused: :mad:
Om de spenderade hälften av all sin energi åt att ÄLSKA sitt eget lag istället för att HATA motståndarlaget, skulle det nog kännas lite bättre... och dessutom bli faan så mycket trevligare. :rolleyes:

Såg jag en Skellefteå AIK:are bete sig sådär skulle jag faan skämmas.

Med säsongskort för vilka då? aiksolna eller aaik skellefteå? Eller säsongskort DIF? Alla tre omöjliga ekvationer för de två första existerar inte på hovet, och det verkar ju inte troligt att du har ett säsongskort i DIF med så vedervärdigt val av favolag. Sedan så skrivs aik alltid med små bokstäver samt att man anger om packet kommer från skellfeteå eller solna. Vilket du iofs gör på slutet.

Till sist; Skulle aldrig komma på tanken att gå in på en bar för bara aiksolna eller skellfeteå med en DIF-halsduk utan att vara medveten om att det med största sannolikhet innebär en provokation. Det är ingen nyhet i storstan, och du kanske kan förmedla detta ut i landet till lillgnagarna i din hemby

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Med säsongskort för vilka då? aiksolna eller aaik skellefteå? Eller säsongskort DIF? Alla tre omöjliga ekvationer för de två första existerar inte på hovet, och det verkar ju inte troligt att du har ett säsongskort i DIF med så vedervärdigt val av favolag. Sedan så skrivs aik alltid med små bokstäver samt att man anger om packet kommer från skellfeteå eller solna. Vilket du iofs gör på slutet.

Till sist; Skulle aldrig komma på tanken att gå in på en bar för bara aiksolna eller skellfeteå med en DIF-halsduk utan att vara medveten om att det med största sannolikhet innebär en provokation. Det är ingen nyhet i storstan, och du kanske kan förmedla detta ut i landet till lillgnagarna i din hemby
Allvarligt, är ni 14 år?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Tack! Det blir ett par stycken varje år.

Du går väl bara när biljetterna är gratis va?

Nej, vi är från Stockholm och ogillar bönder, som folk från Karlstad tex.
Biljetterna är aldrig gratis. Är du bitter för att du måste betala?

Förlåt, jag glömde ju att ni är från den oerhört stora staden Stockholm. Den är så stor att publiken i Johannes Lada uppgår till flera tusen i bland. Där har vi ute på landsbygden mycket att lära.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Biljetterna är aldrig gratis. Är du bitter för att du måste betala?
De är gratis när man klagar ;)
Inte ett dugg bitter, 200:- för 4 pers passar min lilla plånbok perfekt.
Förlåt, jag glömde ju att ni är från den oerhört stora staden Stockholm. Den är så stor att publiken i Johannes Lada uppgår till flera tusen i bland. Där har vi ute på landsbygden mycket att lära.
Ett klassiskt lillebrorskomplex i text, underbart :hihi

Har ni något annat än hockeylaget? Har de lagt ner Folketsbio?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
De är gratis när man klagar ;)
Inte ett dugg bitter, 200:- för 4 pers passar min lilla plånbok perfekt.
Ett klassiskt lillebrorskomplex i text, underbart :hihi

Har ni något annat än hockeylaget? Har de lagt ner Folketsbio?
Lillebror till jättejättestora Stockholm? Visst, inga problem.

Vi har bland annat en av Sveriges finaste ishockeyarenor i Karlstad. Ni har en lada som byggdes när JFK levde. I den står ett par tusen fotbollsfans i bland. Oerhört imponerande. Hur kan det komma sig att fina, stora, världsstaden Stockholm har Sveriges sämsta Elitseriearena?

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Lillebror till jättejättestora Stockholm? Visst, inga problem.

Vi har bland annat en av Sveriges finaste ishockeyarenor i Karlstad. Ni har en lada som byggdes när JFK levde. I den står ett par tusen fotbollsfans i bland. Oerhört imponerande. Hur kan det komma sig att fina, stora, världsstaden Stockholm har Sveriges sämsta Elitseriearena?

Valmers du missar pointen år ut och år in... Visst ni har kanske sveriges finaste hockeyhall, men för oss Djurgårdare så handlar det om passion för sitt LAG. Sen skiter vi i om vi spelar på Hovet, fotboll på stadion i allsvenskan, elitserien, super1:an U name it. Det är vår passion, en stor del av vårt liv.

Behöver inte upprepa att jag går på i princip varje hemmamatch i både fotboll och hockey med mitt älskade DIF, men eftersom du verkar glömma bort mkt av vad man talar om för dig så upprepar jag.
Bara om man växt upp och levt passionerat för ett lag kan man förstå det jag talar om. DIF finns året runt, inte bara under det mörka hockeyhalvåret.
Det handlar inte om tabellläge eller fina hallar, det handlar om kärlek. Det verkar vara nåt du aldrig kommer hajja...

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Vi har en fin arena, betydligt mycket större än er "hall", men den är tyvärr lite för dyr att använda.

Om DIF hade gjort som FBK med flera och byggt en egen hall hade de garanterat haft mycket bättre ekonomi och ett par bra spelare till. Har aldrig riktigt förstått varför de små klubbarna klarar av att bygga nytt men inte DIF?

Bara om man växt upp och levt passionerat för ett lag kan man förstå det jag talar om. DIF finns året runt, inte bara under det mörka hockeyhalvåret.
Det handlar inte om tabellläge eller fina hallar, det handlar om kärlek. Det verkar vara nåt du aldrig kommer hajja...
Ödmjukhet är inte Valmers starka sida :hihi

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras