Elmotorcyklar – varför så ovanliga?

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Är det inte 2035 som är sista året det får säljas bensindrina motorcyklar i UK?
Blir väl liknande här om inte mackarna försvinner innan det.
Jepp, och UK är en stor marknad för powered two wheelers... När de drar pluggen, och många andra länder i samma veva så måste vi köra eldrivet eller inte alls...
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
För att svara på frågan i trådens titel "Dom är inte tillräckligr bra" med tillåget "Än"
Det kan komma att ändras inaom fem år, det kan också ta 10 år, eller rent av 20 år...


Om räckvidden är jättelång kan folk kanske acceptera att behöva ladda 45minuter, men är räckvidden vad den är i dag så vill inte folk stå längre än MAX en halvtimme, och då vill dom ha laddat till 100% av räckvidden igen.
För motorcyklar med kort räckvidd krymper den accepterade laddtiden till 10 minuter.
Jag är enig med Dig OM jag hela tiden relaterar mitt behov till det som för närvarande står i garaget. För min normala användning under 90% av tiden kanske elhojens räckvidd och begränsningar funkar och kanske kan jag anpassa mitt beteende för att kompensera den upplevda bristen? Problemet är naturligtvis att jag måste leva ett slag med hojen för att kunna göra den formen av personliga reflektioner.

Låt mig ta ett exempel från min värld, när jag skaffade elbil. I botten fanns naturligtvis vetskapen om att vi har en hyfsad dieseldriven andrabil på tomten så att det knappast kunde gå hur snett som helst. Min nyfikenhet väcktes faktiskt dels av elbilstråden här på forumet och andra diskussioner på SoMe - vad är det som gör en normalt sett vettig och förnuftig population så polariserad över något som egentligen bara handlar om lagring av energi? Min reaktion blev "att det här måste jag prova, hur fel kan det bli?" och tanken har nog varit att den av oss som ska längst kör dieseln. Nu står den översnöad på tomten och har kanske körts 25-30 mil under senaste månaden.

Vad jag har gjort - utan att det var min avsikt - är att jag ändrat mitt sätt (eller mitt beteende) att resa långt. I stället för att sträckköra Piteå-Stockholm med maximalt ett eller två stopp ser ju bilen till att jag måste stanna till vid fyra-fem tillfällen, ca 20-25 minuter på första 50kW-laddaren och sedan 15-25 minuter på efterföljande 350kW-stationer. Vad jag upptäckt är hur mycket bättre jag funkar med vettiga pauser och skulle, med handen på hjärtat, ha svårt för att med gott samvete återgå till mitt tidigare beteende. Sedan har naturligtvis bilen en sådan räckvidd att jag i praktiken bara snabbladdar någon enstaka dag i kvartalet.

På samma sätt tror jag att jag kanske skulle hitta andra vägar att hantera en elhoj. Jag har än så länge bara provat en och det var på ren svenska kanonkul. Kanske finns det även i hojkörningen beteenden som jag kan justera för att se till att hojen funkar optimalt? Men på samma sätt som med bilen lär jag behöva prova för att veta.

Sensmoralen är att jag snarare blir lite nyfiken när någon ny teknik dyker upp. Och jag är glad att det finns personer som är villiga att prova utifrån sina personliga förutsättningar, det kan lära mig något och ser framför allt till att utvecklingen fortsätter. För mina behov är jag just nu enig i Din slutsats, klarar hojen 15-20 mil i mitt normala tempo och kan laddas upp till 80% på 25-35 minuter kommer många av oss att vilja testa. Bodde jag utanför Människobyn kanske 10-12 mil vore bra nog, och jag är glad att allas behov inte ser ut som våra :)
 
Last edited:

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Vad jag har gjort - utan att det var min avsikt - är att jag ändrat mitt sätt (eller mitt beteende) att resa långt. I stället för att sträckköra Piteå-Stockholm med maximalt ett eller två stopp ser ju bilen till att jag måste stanna till vid fyra-fem tillfällen, ca 20-25 minuter på första 50kW-laddaren och sedan 15-25 minuter på efterföljande 350kW-stationer. Vad jag upptäckt är hur mycket bättre jag funkar med vettiga pauser och skulle, med handen på hjärtat, ha svårt för att med gott samvete återgå till mitt tidigare beteendet.
Man är olika, själv ogillar jag alla stopp på långresan.
Vill bara komma fram, och njuta av musik på högsta volym under resan.
Är alltid lika jobbigt att behöva tanka istället för att bara fortsätta.
Stanna vill jag göra när jag själv vill, inte då yttre omständigheter så kräver. Och inte på en skitig bensinmack. Finns fina restplatser om man vill ta en paus.

Därför skulle det vara kanon med elbil som alltid är laddad o klar då man ska åka iväg. Längre räckvidd så blir det super!
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Jag avundades inte en enda batteribilsägare som satt i laddköerna i Norge och frös i julas. Tankade min bensinbil, tog så mycket eller lite paus som jag ville.

Det är smått otroligt att batteribilsägarna sätter de längre ”pauserna” som något positivt, precis som jag inte kan pausa länge med en bensinbil? Det gör vi ofta på 110-milasvängen till Trondheim.

Alltså jag är skittänd på batteribil och -hoj. När det inte innebär en försämring för mig.
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
2022 års nyheter är sedan ett tag avtäckta och ingen av de etablerade tillverkarna har en enda eldriven modell som är ett seriöst alternativ till populära modeller som BMW R 1200 GS eller Yamaha MT-07. Jag är faktiskt lite förvånad. :va
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
2022 års nyheter är sedan ett tag avtäckta och ingen av de etablerade tillverkarna har en enda eldriven modell som är ett seriöst alternativ till populära modeller som BMW R 1200 GS eller Yamaha MT-07. Jag är faktiskt lite förvånad. :va
Snabbaste utvecklingen av en ny hoj tar väl 3-5 år och då ifall man baserar den på existerande teknologi. Typ Man tar den gamla GSX-R1000 motorn från 2005 och slänger ned den i ett nytt chassi med nya kåpor och kallar den en Katana.
Skall du ta fram en helt ny motor på en ny teknologi som du först skall uppfinna, tar det längre tid.
Du kan göra som HD och köpa en färdig hoj styla om den lite och kalla den din egen. (Livewire är ju egentligen en Mission R electric Superbike)
Det tar kortare tid. Men det finns inte så många färdiga teknologipaket att köpa.
 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Snabbaste utvecklingen av en ny hoj tar väl 3-5 år och då ifall man baserar den på existerande teknologi. Typ Man tar den gamla GSX-R1000 motorn från 2005 och slänger ned den i ett nytt chassi med nya kåpor och kallar den en Katana.
Skall du ta fram en helt ny motor på en ny teknologi som du först skall uppfinna, tar det längre tid.
Du kan göra som HD och köpa en färdig hoj styla om den lite och kalla den din egen. (Livewire är ju egentligen en Mission R electric Superbike)
Det tar kortare tid. Men det finns inte så många färdiga teknologipaket att köpa.
Intressant, såhär skrevs det 2015,
"You might think Harley-Davidson would want to get in on the action after the LiveWire concept it showed off recently, but the company has already said it has no interest in buying an existing electric motorcycle company and instead wants to develop electric bikes entirely on its own. Harley-Davidson promises it will begin selling one as soon as the battery technology is there to create a satisfactory ownership experience."

Och 2016
"In early 2016 Vayon Group, a fast growing European EV battery pack and powertrain development group, bought Mission Motors’ assets. "

Men de ändrade sig kanske.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Intressant, såhär skrevs det 2015,
"You might think Harley-Davidson would want to get in on the action after the LiveWire concept it showed off recently, but the company has already said it has no interest in buying an existing electric motorcycle company and instead wants to develop electric bikes entirely on its own. Harley-Davidson promises it will begin selling one as soon as the battery technology is there to create a satisfactory ownership experience."

Och 2016
"In early 2016 Vayon Group, a fast growing European EV battery pack and powertrain development group, bought Mission Motors’ assets. "

Men de ändrade sig kanske.
Gick inte den delen via Alta Motors, som i sin tur köpte, lånade, kopierade saker och sen när HD fått vad de velat dumpade de Alta?
Kommer faktiskt inte ihåg alla turerna där.
Men någon ren HD produkt är det inte.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
2022 års nyheter är sedan ett tag avtäckta och ingen av de etablerade tillverkarna har en enda eldriven modell som är ett seriöst alternativ till populära modeller som BMW R 1200 GS eller Yamaha MT-07. Jag är faktiskt lite förvånad. :va
Mmm, ska vi spekulera (och det ska vi ju i våra trådar) tror jag att det är ganska kontroversiellt - hur många arga petrolheads bland redan lojala kundgrupper får man i strupen? - att presentera en satsning på elhojar.

En spekulation är väl att Ducati kanske gör något baserat på Moto-E- konceptet 2023 eller 2024? Triumph sägs väl också skissa på något naket inom ramen för sitt TE-1 projekt som ser rätt fränt ut. Projektet presenterades 2019 och har tydligen gått över till chassifasen, så vi kanske talar samma tidsram där om vi ska vara realistiska - i bästa fall kanske presentation redan under försäsongen 2023? Kanske sport och naket också är enklare än Adventure att bestycka med nuvarande batteriteknik? Klart är att min precis inkörda S3 1200R hänger löst om specifikationerna på den sistnämnda inte ligger helt out of bounds.

Men visst är det tuffa utmaningar de ger sig i kast med, allt medan ingen egentligen verkar ha grepp om marknadspotentialen om jag förstått branschens egna signaler…

 
Last edited:

Zeromannen

Guest
Sensmoralen är att jag snarare blir lite nyfiken när någon ny teknik dyker upp. Och jag är glad att det finns personer som är villiga att prova utifrån sina personliga förutsättningar, det kan lära mig något och ser framför allt till att utvecklingen fortsätter. För mina behov är jag just nu enig i Din slutsats, klarar hojen 15-20 mil i mitt normala tempo och kan laddas upp till 80% på 25-35 minuter kommer många av oss att vilja testa. Bodde jag utanför Människobyn kanske 10-12 mil vore bra nog, och jag är glad att allas behov inte ser ut som våra :)
Jag har samma inställning, teknik har alltid varit ett stort intresse, och nyfikenheten på nya prylar är betydligt högre än på gamla. Jag hade också tveksamheter innan jag köpte min elhoj. Tankar som "funkar det verkligen att plocka ut 46hk ur ett batteri som är lika stort som det jag har som startbatteri i båten", "det måste ju vara tomt efter en mil" osv. Sedan läste jag...och läste...tester..kollade 100-tals filmklipp osv. Det var i princip 100% lovord, i princip inget negativt öht. Så jag slog till.

Räckvidden, jag är förbluffad över hur det lilla batteriet under sadeln kan ge den prestandan och den räckvidden, helt otroligt!
Prestandan, en växel och 140 i toppfart måste väl betyda seg som sirap i lägre farter? Vridet (som är begränsat upp till 30-40-nånting, annars slår den runt) gör att man får passa sig när man ger fullt för han vill gärna skicka upp framhjulet i luften upp till 70-80.
Gasresponsen är helt utan fördröjning, man behöver aldrig fundera på att koppla och välja för ändamålet rätt växel, bara vrida på rullen och man har fullt vridmoment.

Jag har skrivit det många gånger förut, man kan tycka vad man vill om tekniken, ha taggarna utåt, göra narr av konceptet osv. Men provkör om ni får tillfälle! Dom allra flesta får sig en rejäl tankeställare och kan tom. tänka sig att tänja på sina preferenser för det är en helt annan upplevelse än att köra vanlig bensinhoj.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja

"Svenska mc-utmanaren Rgnt tar upp kampen om eldrivna hojar – inviger ny fabrik och plockar in mer cash
100 miljoner kronor ska plockas in och verksamheten expanderas. Det är iallafall planen som mc-utmanaren Rgnt smider när de ger sig in i slaget om elektrifierade motorcyklar.
“Vi ser ljust på 2022”, säger vd:n och grundren Jonathan Åström till Breakit."
Rgnt (löjligt hipsterfierat namn, 10 år efter det var kul) gör svindyra glorifierade mopeder med navmotor, dom tar inte upp kampen med något, annat än kampen om dummaste namnet...
 

Zeromannen

Guest
Rgnt (löjligt hipsterfierat namn, 10 år efter det var kul) gör svindyra glorifierade mopeder med navmotor, dom tar inte upp kampen med något, annat än kampen om dummaste namnet...
Där håller jag faktist med. Skulle nog klassa den skapelsen som en scooter med någon form av hipsterdesign. Kundklientelet är nog väldigt nischat, som också känns helt fel i sig.
 

Varjjen

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2015
Ort
Malmö
Hoj
2014, Aprilia 1000 Tuono APRC V4
Hej alla! Som speedjunkie, teknikfreak, motorcykelentusiast och affärsintresserad kittlade denna tråden :) mitt arbetsområde är att så tidigt som möjligt identifiera förbättringsområden för kunder och affärsnätverk för rätt satsningar.

Jag begränsar mig inte till märken, tekniker eller annat utan försöker vara så objektiv som möjligt och ge mina 5cent om frågan "El motorcyklar varför så ovanliga?".

Från mitt perspektiv har det varit superintressant att följa utvecklingen på elhojar och som ni hör/ser är jag för förändringar om det på ngt sätt inte framgick ;)

Vi börjar med, varför har inte jag en elhoj? Som för flera här i tråden har det för min del varit främst batteri/räckvidd och kostnad. Men även andra saker, marknaden förändras så otroligt långsamt och som forumet här tydligt visar finns det både rädsla och ovilja som är helt mänskliga reaktioner på förändring. Tex min goto handlare skulle felsöka min hoj som inte startade (hela historien blir en mindre bok men ska inte tråka med alla detaljer), ett enkelt el fel visade det sig vara men det tog dom 6månader att lösa (startreglaget hade ärjat så den startade bara när batteriet var nyladdat och hade en högre kapacitet än det skulle)... 6månader innebar ingen hoj åkning den säsongen, detta var 2016 och jag frågade hur dom förberedde sig på antågande elhojs förändringen och butiksansvarig tittade på mig med blicken "vilken planet är du ifrån" (nej det var inte en Harley Davidsson butik).

Fakta - el hojar är här för att stanna, frågan är istället hur länge fossila hoja kommer vara tillgängliga, man vill helst undvika att göra tung investering för att inom 1-2år ha en hoj som inte går att göra sig av med och på sikt köra. Här kan jag lugna alla att det kommer man se i god tid så gå inte på den skrämselpropagandan som kommer att komma. Men ni som tänker ekonomiskt och inte tänkt i de banorna att titta inte bara på de direkta kostnaderna utan även de indirekta och ha i åtanke att restvärdesberäkningen kommer att se annorlunda ut på fossila hojar om gissningsvis ca 5-8år. Så nyanskaffade hojar 1-2 kommer inte vara någon fara men därefter kan restvärdet efter ytterligare 3år börja påverkas. Samlarobjekt kommer öka i värde pga att tillverkning upphör medan originaldelar blir svårare att komma över. Men som sagt det kommer vara god reaktionsförmåga så länge man inte blundar för det och "väntar på att hypen" ska gå över.

Jag provkörde en EVA Ribelle för ett par månader sedan, som vanemänniska var jag mest bekymrad över vana att koppla vid växling. Lång historia kort helt bekymmerslös efter 5min och kom på mig själv att skratta högt flera gånger under min ca 1h långa körning, ren körglädje för min del. Så mycket tankeverksamhet senaste månaderna har varit hur jag får ihop finansieringen, den har inte så hög WAF. Batteriet ska räcka upp till 420km och hälften fungerar för mina behov.
Men en sak jag inte i huvudet riktigt kan vänja mig vid är avsaknaden av det härliga mullret från Aprilians V4 vilket är helt magiskt så jag kommer göra som tidigare inläggare dvs behålla den :D

Det finns ljus och hopp i allt elände med, dagens batterier har dubbelt så hög kapacitet som för 5år sedan pga en uppfinning som kom i ljuset 2004 och blev uppmärksammat med nobelpris 2010 och när man lyckats bygga batterierna fullt ut med materialet förväntas ytterligare x5 kapacitet på samma yta. Men det kommer även ge andra egenskaper som ej degenererande (förlorar inte kapacitet över tid), ersätter tyngre material i bärande konstruktioner mm googla och läs om grafen, har ni inte hört talas om det så kommer ni se på framtiden med mer tillförsikt och få en ännu bättre sommar.... nu ska jag bara få ihop 300.000 till en hoj så jag kan skratta ännu högre hela vägen till jobb eller vart ju nu ska nånstans :)
Ha det bäst på vägarna, stay safe!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det finns ljus och hopp i allt elände med, dagens batterier har dubbelt så hög kapacitet som för 5år sedan pga en uppfinning som kom i ljuset 2004 och blev uppmärksammat med nobelpris 2010 och när man lyckats bygga batterierna fullt ut med materialet förväntas ytterligare x5 kapacitet på samma yta. Men det kommer även ge andra egenskaper som ej degenererande (förlorar inte kapacitet över tid), ersätter tyngre material i bärande konstruktioner mm googla och läs om grafen, har ni inte hört talas om det så kommer ni se på framtiden med mer tillförsikt och få en ännu bättre sommar.... nu ska jag bara få ihop 300.000 till en hoj så jag kan skratta ännu högre hela vägen till jobb eller vart ju nu ska nånstans :)
Ha det bäst på vägarna, stay safe!

Vilka batterier har dubblat sin kapacitet på 5 år?
Panasonics Lithiumceller (om du jämför 18650) har kanske blivit 10% bättre på den tiden, och det är dom cellerna som har varit standard i alla elbilar (och motorcyklar)
(Ja, det är panasonicbatterier även om dom tillverkas av någon annan, till exempel elbilstillverkaren själv)

Grafenbatterier har kanske blivit bättre, men än så länge har dom inte använts i något elfordon, för att dom har problem som inte är lösta än

Du inte bara intecknar ett batteri som inte finns i seritillverkning än som dubbelt så bra som det som finns i verkligheten, du intecknar också en teoretisk femdubbling till på det i utvecklingspotential?

Alltså framtidstro är bra, men man måste ju förankra den lite.

På 60 talet skulle vi alla när som helst åka omkring i bilar med egen reaktor i, och då fanns det redan fungerande reaktorer att utgå ifrån, dom skulle bara krympas ner lite i storlek.
Dom atomdrivna flygplanen var också runt hörnet då, samt dom små hushållsanpassade reaktorerna som alla skulle ha ståendes brevid AC'n i trädgården.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja

Varjjen

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2015
Ort
Malmö
Hoj
2014, Aprilia 1000 Tuono APRC V4
Vilka ELBILSBATTERIER (inte experimentceller) har dubblat sin kapacitet sedan 2017?

En Tesla av årsmodell 2017 och en Tesla av årsmodell 2022 med samma celltyp/antal har inte fått dubblad kapacitet.
Det är förvånansvärt få jag kommer i kontakt med som känner till grafen/graphene. @GuW i texten skrev jag inte specifikt bilbatteri, motorcykelbatteri utan om batteriteknik ledsen om jag tände ett hopp om att kunna inhandla ett sådant batteri till en elhoj eller elbil. Jag väntar själv på att det ska komma ut på marknaden, men jag trodde faktiskt att "fuskbatterierna" med kulor som pratats om sedan 2017 faktiskt var på marknaden men det är dom fortfarande inte i stand corrected ;) , prototyperna finns-funktionen finns. Hade inte för en sekund varit förvånad om det finns krafter som hindrar utvecklingen med kortsiktiga ekonomiska skäl?

Men det finns hopp om ej degenererande, miljövänliga och egentligen billigare batterier i framtiden (kommer kosta fantastiska summor till en början precis som dagens plattskärmar som kostar en bråkdel att framställa mot CRT). Litiumjon batterierna kom i början av 90-talet så det är hög tid för ny revolution :)

Hittade en sida som samlar ihop de pågående batteri evolutioner som drivs, har inte källkritiskt granskat allt innehåll ännu.

https://www.grapheneuses.org/samsung-graphene-battery/ knyter an till uttalande från Elon men skulle gärna hitta en oberoende site som gjort grovjobbet med att syna utvecklingen och tidsaspekterna. Men till bil och hoj lär det dröja flera år till misstänker jag
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är förvånansvärt få jag kommer i kontakt med som känner till grafen/graphene. @GuW i texten skrev jag inte specifikt bilbatteri, motorcykelbatteri utan om batteriteknik ledsen om jag tände ett hopp om att kunna inhandla ett sådant batteri till en elhoj eller elbil. Jag väntar själv på att det ska komma ut på marknaden, men jag trodde faktiskt att "fuskbatterierna" med kulor som pratats om sedan 2017 faktiskt var på marknaden men det är dom fortfarande inte i stand corrected ;) , prototyperna finns-funktionen finns. Hade inte för en sekund varit förvånad om det finns krafter som hindrar utvecklingen med kortsiktiga ekonomiska skäl?

Men det finns hopp om ej degenererande, miljövänliga och egentligen billigare batterier i framtiden (kommer kosta fantastiska summor till en början precis som dagens plattskärmar som kostar en bråkdel att framställa mot CRT). Litiumjon batterierna kom i början av 90-talet så det är hög tid för ny revolution :)

Hittade en sida som samlar ihop de pågående batteri evolutioner som drivs, har inte källkritiskt granskat allt innehåll ännu.

https://www.grapheneuses.org/samsung-graphene-battery/ knyter an till uttalande från Elon men skulle gärna hitta en oberoende site som gjort grovjobbet med att syna utvecklingen och tidsaspekterna. Men till bil och hoj lär det dröja flera år till misstänker jag
Generellt sett, en majoritet av alla revolutionerande batteriteknologier som dyker upp i media är saker som inte går att massproducera, eller som ingen kommer på hur i hela friden de ska massproduceras. Det kan vara årtionden mellan att någon har visat att något öht går att göra i ett labb tills att det går att producera i en fabrik, om det alls går.
Så, saker som görs i labb nu är helt irrelevanta för att sia om de närmaste åren, kanske till och med årtionden. Lägg sedan till att forskare lever på bidrag som kommer från när man lyckas få något fränt sagt i en publikation så att det är fäldigt mycket sminkade grisar så blir det ännu jobbigare.

En bra tumregel är att innan någon visat en prototyp i en riktig applikation, säg telefon eller bil eller liknande så är det inget att hålla andan över. Och det är ofta ändå ett par år från fungerande prototyp till massproduktion.
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top