Nu förstar jag inte, hur menar du? Da ska jag betala det kontant till den andra parten menar du?
Nja allting går genom försäkringsbolagen, jag lyckades repa hela sidan på en jeep en gång, skadorna var så pass milda att det blev 3000 kr för rubbet, detta betaldade jag sedan till försäkringsbolaget, min självrisk låg på 5000...
Ater till fragan, varför lägger du i sa fall undan pengar och kör trafikförsäkrat? Vill du ocksa ha den höga självrisken för skador orsakade pa andras fordon? Tänk om du kör med omdöme men ända rakar skadan annan part, vill du fortfarande ha en självrisk pa 150 000 kr da?
Jag lägger undan pengar till allt som kan tänkas kosta, oavsett om det är för att reparera hojjen eller betala min självrisk. Skulle jag alltså skada annan part får jag stå för allt upp till 150 000 = Har jag 150 000 sparade så betalar jag alltså in det och så är frågan löst, oavsett om jag krockat med en Ferrari Enzo..
Tycker du det är rätt att höja avgifterna så att bara de som har rejält med pengar ska kunna ha nöjet att åka motorcykel?
Det kostar att ligga på topp.
Jag skulle kunna gå in på politik och kritisera de höga skatterna, men detta är ett hojforum och avstår därför...
Last edited: