En ducce förare som värkligen vet vad han gör

Coola Ola

Guest
SM 570 RR skrev:
En sporthojåkare som kör på ett fram- eller bakhjul har jag inte mycket till övers, men en inbiten trailförare som visar hur en hoj kan användas , då blir man smått impad.

Ja, det är ju såklart mycket svårare att trixa med en trialhoj på 65 kg o bakdrev lika stort som hjulet jämfört med en streetfighter på 180 kg.... :rolleyes:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Cirkeln är sluten. Först var det bakhjul och burnisar som Arto och sen blev det även stoppiesar när hojarna fick bättre bromsar.

Sen började R-hojarna byggas om till stunthojar med fajterstyre och idiotstora bakdrev så att trixen kunde utföras i stillsammare hastigheter....

För ca fem år sen började jag bli lite impad när stunten mer och mer började likna det som jag bara sett på trialhojar och crossar förut......Men att en "stuntare" kliver ner från R-hojen och gör trixen på en trialhoj?!? Jag undrar om det var 15 år sen jag såg folk showa med trialhojar....

Känns lite som när de riktiga datanördarna börjar spela VIC64'a ...

Kimze

?
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
På gång
Oh fyfan!
När börja han leka med hoj? samtidigt som han kunde gå eller :/
Respekt :Bugar

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
joacimz skrev:
23,1 Mb/s :yoparty det går ju inte jag har ju bara 10Mb/s men den fungerar iaf. :tungan

Nån som kan förklara varför?
´

du öppnade den, sen så laddade du ner den igen :kocko

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag var ganska snäll som lånade ut min hoj til honom tycker jag! :D :rolleyes:
Bra att han köpte nytt bakdäck sen, för det behövdes.

DET VAR FAN DEN FETASTE FILMEN JAG SETT NÅGONSIN TROR JAG!
Och på coolste hojen oxå!

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Med risk för att verka korkad.....

Måste bara fråga en sak.. Hur kan folk öra hoj utan att hålla i styret (gasen)?
Hojjen borde ju rimligtvis stanna. Eller har de petat i friläge ? Eller ställt tomgången löjligt högt ? Eller har dom nåt annat trick ? Fotgas kanske ? :tungan

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Starstriker skrev:
Måste bara fråga en sak.. Hur kan folk öra hoj utan att hålla i styret (gasen)?
Hojjen borde ju rimligtvis stanna. Eller har de petat i friläge ? Eller ställt tomgången löjligt högt ? Eller har dom nåt annat trick ? Fotgas kanske ? :tungan
självklart står ju tomgången uppställd eller nåt reglage som tillfälligt ökar varvet något.
Däremot har jag sett en del som haft nån slags lufttrycksväxling med knapp så de kan växla utan att ha fötterna på fotpinnarna.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Cool snubbe. Han visste vad han höll på med.

Kan dock inte låta bi att tycka det är lite nördigt. Ursäkta, men det blir bara för mycket att ta in på en gäng. "Se på mig, jag är bäst" typ. Och nej, jag är inte avis.

Impas mer av snubbarna i Superbikecirkusen, eller Rollers bakslangförsök om jag ska vara ärlig !

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Starstriker skrev:
Cool snubbe. Han visste vad han höll på med.

Kan dock inte låta bi att tycka det är lite nördigt. Ursäkta, men det blir bara för mycket att ta in på en gäng. "Se på mig, jag är bäst" typ. Och nej, jag är inte avis.

Impas mer av snubbarna i Superbikecirkusen, eller Rollers bakslangförsök om jag ska vara ärlig !

jaha ok, han verkar ju vara bäst dock, jag har aif aldrig sett nån hålla uppe ett sånt tempo med så jäkla mycket olika trick.

Och då är jag urless på amerikanska stuntfilmer.

banåkarna har ju givetvis en helt annan typ av skicklighet, svårt att jämföra så, detta är ju bara underhållning.

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trehundra kubikare
bara så ni vet så är han trail och enduroförare från början.

såg på eurosport för några år sen när han körde Ertzberg (stava) enduron, och han bara lekte med hojen o slängde runt den på bakhjulet på stigar där andra vm åkande grabbar hade betydligt mer problem...imprezzzive!!

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka