En film som får en att tänka till

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Bad Kharma skrev:
Fy faan vad obehagligt :( Men vilka jävla typer...sitta o filma :kocko

Att de inte täcker över mc föraren med nåt, visa lite respekt för den avlidne!!

Exakt....så jävla respektlöst..hans MC polare verkar ju mest gå & sparka på vrakdelar...idioter! :mad:
 

Samuel_LJackson

back on track
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Jönköping
Hoj
R1
HönaPower skrev:
Exakt....så jävla respektlöst..hans MC polare verkar ju mest gå & sparka på vrakdelar...idioter! :mad:

Chockade förmodligen, men jag håller ändå med om att de iaf kan lägga en jacka över honom istället för o gå o filma (och sedan lägga ut det på nätet!!!)
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
:huvet att inte nån sa åt killen att sluta filma,man behöver ju inte springa runt hela tiden å filma på grabben... men det finns ju sjukt folk:machinegu
helvete vilken smäll det måste varit för bilen var rätt mosig....
stog det inte RU på bilens skylt? ryssland-rumänien...?
 
Last edited:

KalleBalik

Karata!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
På torken
Hoj
Jag tycker att pickuptrucks är tuffare än hojar
Inte blev man speciellt sugen på att köra hoj efter att precis ha sett detta iaf...
 

Runken

kör som om det vore sista gången
Gick med
27 May 2003
Ort
Nacka
Hoj
NV 250 -55
fy fan vilken risig film. djävligt glad just nu att jag sålt hojen.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
HönaPower skrev:
Filmen håller på i 7 min & 15 sekunder...& INGEN AMBULANS!!! :confused:

Du lever i en drömvärld om du tror att polis/ambulans kan komma på 7 minuter. Kommer de på 7 minuter har man riktig tur att de var i närheten.
 

ebbaklasa

ska man skriva nått här?
Gick med
2 Apr 2004
Ort
hässleholm
Hoj
Yamaha R1-99 och en minicross 110cc
oFFkeFF skrev:
Du lever i en drömvärld om du tror att polis/ambulans kan komma på 7 minuter. Kommer de på 7 minuter har man riktig tur att de var i närheten.
delvis sant

man vet ju inte heller ju hur längesen de va olyckan inträffade, motorcyklen rök ju fortfarande så de kan iof inte vatt för så länge sedan ..
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
How long do you wanna live anyway?

Tycker det där är et värdigare slut än att dö i en sjuksäng. Innerst inne tror jag alla vet konsekvenserna av att köra av vägen i hög hastighet innebär. Säg inte att ni aldrig tänkt tanken
 

gsxr-sirwan

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2004
Ort
sundbyberg
Hoj
gsxr 600-01 såld-gsxR 750 :(
värdigt slut??? :kocko ,, vad är så värdigt att då på en mc? jag älskar att åka hoj men det finns ingen värdig död i ett sånt sätt att dö.
visst alla tänker ju säkert på vad som kan hända men om det aldrig hänt en sån olycka så kan man aldrig riktigt veta vad det innebär.
meningen med tråden var ändå så som jag förstod det , att det skulle vara en tanke ställere eller?
 

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
Vit Z 1000 -08
Aaa de va ingen mysig film direkt.
Men hade jag vart på platsen så hade jag personligen kört upp kameran där solen inte skiner, på killen som filmar :kocko Hur respektlöst är inte det... :fatta!

Kan tillägga att det inte är Polska de snackar, inte jugoslaviska heller för den delen. Låter mer som rumänska...

Sköt om er därute! :pannkyss
 

TomasL

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM525-06 CRF250X-04
Vill inte leka Bror Duktig men...det är TYVÄRR vi som MC-förare som får skylla oss själva om vi smäller med en bilist som inte "följer trafikreglerna" som någon skrev tidigare. Alla kan göra misstag eller hur? En bilist kanske inte ser dig eller missbedömmer din (allt för höga?) hastighet

Lita aldrig på en bilist eller på att en korsning är fri eller att inget rådjur plötsligt hoppar upp ur ett dike. Man kan bara ösa på när man ser att det är helt fritt. Dvs rätt sällan tyvärr.
 
Last edited:

Huck

Dom ljuger!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki
Fy fan :(

Jag stängde av efter o klickat igenom nån minut av filmen.
Sånt här är något jag inte klarar av att se =/

Visst är man medveten om att man kan krasha i varje kurva men dom tankarna lämnar jag hemma när jag är ute och kör, inte för att jag kör idiotiskt eller ansvarslöst utan för att annars skulle man inte våga köra alls.

Kör försiktigt där ute nu, vill inte se fler tidningsrubriker om lagda hojar!
 

Tventon_

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2005
Ort
byn..
Hoj
Snart så!!
Fy f*n..d där var verkligen inte kul att se!!!och vilket rikspucko som går och filmar... :kocko
 

SM-KRiPPA7

I feel orange
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Stockholm(tyresö)
Hoj
KTM 660 SMC -04
usch, hämskt men vafan dem gjorde ju inget stog bara å stirrade som nå jävla idioter, förstår inte varför dem inte körde HLR då kanke han hade kunnat överlevt om abulansen kom å tog över :kocko men visst kanke inte alla som kan det men det borde va almänlära :huvet
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
gsxr-sirwan skrev:
värdigt slut??? :kocko ,, vad är så värdigt att då på en mc? jag älskar att åka hoj men det finns ingen värdig död i ett sånt sätt att dö.
visst alla tänker ju säkert på vad som kan hända men om det aldrig hänt en sån olycka så kan man aldrig riktigt veta vad det innebär.
meningen med tråden var ändå så som jag förstod det , att det skulle vara en tanke ställere eller?

Jag håller med dig till viss del samt även "SvartR1a". Ta t,ex meoni i Dakar rallyt han levde med mc-sporten och dog med mc-sporten + att han nog insåg hur farligt det var! Om jag höll på med nåt jag verkligen gillade så skulle jag hellre dö under det än att dö i sjuksängen eller nåt annat banalt. Jo jag har haft bekanta som kört ihjäl sig och kan bara beklaga att jag inte fick lära känna dem tills man blir ubergammal.

Nu vet jag inte vem som var ansvarig i denna olycka men skulle vilja veta hur dessa personer "som inte dör" känner sig om det skulle vara deras fel?
 

JONQAS

The one and only...
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Majorna / Göteborg
Hoj
Silver R1-04 & Svart-lila R6 -04
Jag såg denna filmen för gubblänge sen...
Visst folk tycker det e äckligt när dom springer runt å filmar men å andra sidan hade jag, som inte är speciellt gammal, inte fått se verkligheten annars...
Å kanske hamnat där själv... :3freak
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top