SimmPsi
Klysmafili e Najs!
Som vanligt så är detta en tråd om vilken motard jag ska välja, Har kikat runt i stortsett alla trådar på motardforumet. Men känner att det inte finns tillräckligt med fakta utan mest smutskastning av olika märken Hur är det igentligen?Några exempel..
*Kan en husaberg köras på gata utan att man ska behöva skruva varje gång efter en rolig tur, Rasar den efter man suttit på den?
*Yamaha wr426/450f är de cyklar som håller hög kvalitet och högprislapp eller är det bara bogus?
*KTM är en 640/660 så trötta och klumpiga som man kan höra ibland?Gillar deras motor verkligen bakhjulsåka km efter km?
*Gasgas ska visst vara smidiga i chassit, men håller de längre för de har mycket olja i sig?
*Honda CRF bör hållas i koppel på bana där den hör hemma och inte brukas för gata om man inte vill ha ett ras?
Ingen maskin håller för evigt, frågan är vilken som tål stryk bra. Visst har vi slitvargarna XR650 och DRZ 400.
Vilka hojar har problem?Vilka hojar har botat sina skavanker och barnsjukdommar genom nyare modeller?
Visst är alla motarder anpassade efter viss körstil har jag märkt.
Personligen gillar jag landsvägsbus före grussmisk. Vilket kan vara skoj ibland det med. Jag kommer inte köra längre sträckor och hålla till så mycket jag kan på 1 hjul. Jag åker hellre än skruvar men kan ändå skruva lite om det ska vara så
Den här tråden smakar nog bäst med en nypa salt. Men värk ur er erfarenheter, priser, ris och ros om olika cyklar. Tacksam om ni hjälper mig i den här djungeln av Supermotarder, säkert flera som är i samma sits som jag.
"Slanga det bör man, annars dör man"
*Kan en husaberg köras på gata utan att man ska behöva skruva varje gång efter en rolig tur, Rasar den efter man suttit på den?
*Yamaha wr426/450f är de cyklar som håller hög kvalitet och högprislapp eller är det bara bogus?
*KTM är en 640/660 så trötta och klumpiga som man kan höra ibland?Gillar deras motor verkligen bakhjulsåka km efter km?
*Gasgas ska visst vara smidiga i chassit, men håller de längre för de har mycket olja i sig?
*Honda CRF bör hållas i koppel på bana där den hör hemma och inte brukas för gata om man inte vill ha ett ras?
Ingen maskin håller för evigt, frågan är vilken som tål stryk bra. Visst har vi slitvargarna XR650 och DRZ 400.
Vilka hojar har problem?Vilka hojar har botat sina skavanker och barnsjukdommar genom nyare modeller?
Visst är alla motarder anpassade efter viss körstil har jag märkt.
Personligen gillar jag landsvägsbus före grussmisk. Vilket kan vara skoj ibland det med. Jag kommer inte köra längre sträckor och hålla till så mycket jag kan på 1 hjul. Jag åker hellre än skruvar men kan ändå skruva lite om det ska vara så
Den här tråden smakar nog bäst med en nypa salt. Men värk ur er erfarenheter, priser, ris och ros om olika cyklar. Tacksam om ni hjälper mig i den här djungeln av Supermotarder, säkert flera som är i samma sits som jag.
"Slanga det bör man, annars dör man"