Jag kör själv 400cc sporthoj men polaren har kört en Husaberg 650 -03 som jag varit ute och provkört lite idag. Det är första gången jag kört motard så har inga andra motarder att jämföra med.
Började med att få hjälp med att kicka igång den då det kräver viss teknik
Spinner iväg lite på gruset ut mot vägen, när jag kommer ut på vägen så lutar jag mej frammåt (har ju fått höra en del om våldsam bakhjulsåka) och ger mellangas 1an och 2an sen spetar jag på fullt på trean och blir imponerad över hur bra den går. Åker runt och leker i ca 15min (med ett stort flin innanför hjälmen), den bara ber om bus.
Det jag dock har svårt för är vibrationerna, fy fan va det vibrera. Efter att ha varit ute i ca 15min så kittlade det i skinkorna lika länge efteråt. Polaren som kört en hel del cross hade ju självklart inte ont av det.
Senare på dagen så var vi ute och åkte en sväng, på ordentligt kurviga vägar så har vi ungefär samma tempo. Men ute på stora vägar så ligger han bäst/bekvämast i ca 90 men jag vill upp i 120 för att trivas.
Nu har han inte kört cross på ett par år och detta är hans första mc, men det var inte länge vi var ute och körde innan han var stel och ville ta en paus.
Om man bara kan vänja sej vid vibrationerna och inte åker några längre sträckor så tycker jag det är en dunderbuskul cykel!