En galen idé - Hojimport

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Webspy skrev:
Hehe.... näe, men som sagt - handling inträffar oftast FÖRE tanke här......

Men du kan rekommendera att slänga in pengarna direkt på hans konto? Fan, nu blev jag sugen på en sådan, även om man bara kommer sitta och glo på den hela sommaren... 30k känns litet i sammanhanget med tanke på vad man får. Jag kommer upp och provkör din mot betalning :D

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Dee_cati skrev:
Men du kan rekommendera att slänga in pengarna direkt på hans konto? Fan, nu blev jag sugen på en sådan, även om man bara kommer sitta och glo på den hela sommaren... 30k känns litet i sammanhanget med tanke på vad man får. Jag kommer upp och provkör din mot betalning :D

Vänta tills min har gått igenom reg bes om någon vecka - sen kan ni handla. Han verkar seriös iaf, fast jag har ju inte provkört hojen än.

Känns jobbigt att sitta här på jobbet till 4-5 innan man ut o leka ! (inte leca)

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
:4skrika Vi vill ha bilder! Och självklart uppdatering från provkörningen. :squid Så vi vet om det blev :tummenupp eller :tummenner

(Notera överflödet av smileys :näsblod )

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
stephenj skrev:
Åk hem nu med en gång! Det är ingen som vill köpa hus idag iallafall eller så skyller du på att du ska kolla ett nytt objekt, mitt hus tex :)

Ensam på kontoret till 4... sen hade jag lovat att klippa ihop förra veckans film... men känner att det får vänta till imorrn eller någe !

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Riktigt fin hoj, och kul att höra att såna köp slutar lyckligt ibland. :)

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
DreeTman skrev:
Sa han något om det gick bra att komma och hämta maskinen i Norge istället?
Grattis till en på bild snygg hoj! :)

Sorry, han bor i Thailand - och hojen kommer på båt därifrån. Man kan hämta den i norge, men då åker den båt dit istället..... så kan man åka på norsk tull o moms först, och eftersom dom inte är med i EU åker man på svensk tull o moms oxå.... plus att det tar längre tid....

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Skitsnygg hoj och skön historia. Senast jag var i Thailand såg jag en sån och undrade först vad det var, läste att det var en 400cc och blev lite intresserad, pallade inte hyra den men uthyraren kunde sälja den för motsvarande 8.000,- OPRUTAT! Nu var den rattigare iof.

En ny japspickis kostar runt 35.000,- i Thailand, med en hel del utrustning.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
stephenj skrev:
Film-film eller bara film? :tuttar

Tv1000 sent film

Chronic skrev:
Skitsnygg hoj och skön historia. Senast jag var i Thailand såg jag en sån och undrade först vad det var, läste att det var en 400cc och blev lite intresserad, pallade inte hyra den men uthyraren kunde sälja den för motsvarande 8.000,- OPRUTAT! Nu var den rattigare iof.

En ny japspickis kostar runt 35.000,- i Thailand, med en hel del utrustning.

Jag har bott några år i asien (i philippinerna, men iaf) och det finns så sjukt mycket tuffa (billiga) saker att köpa där.

Har en Ducce 999 kopia i philippinerna hos min kompis så att jag har något att åka runt på när jag e där o hälsar på nuförtiden, kostade 9.000:- (200cc, 5vxl - toppar typ 130kmh - men den ser bra ut:))

Last edited:

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Hjuling
Webspy skrev:
Tv1000 sent film

Jag har bott några år i asien (i philippinerna, men iaf) och det finns så sjukt mycket tuffa (billiga) saker att köpa där.

Har en Ducce 999 kopia i philippinerna hos min kompis så att jag har något att åka runt på, kostade 9.000:- (200cc, 5vxl - toppar typ 130kmh - men den ser bra ut:))

Ahaa, tv-laxen film. Trodde nästan på en ny hojfilm :)

toppar typ 130, var det en orginal Ducce? :D

MC Doktorn

Guest
[
Code:
QUOTE=Webspy]Handling inträffar oftast för tanke här !

Satt och slösurfade lite här på SH för någon månad sedan och råkade snubbla över en annons. Det var en galen norrman som exporterade hojar från Thailand till Norge. Hojarna i fråga var Honda VFR400R - Baby RC30.[[CODE]QUOTE=Webspy]
 [I] Vacker hoj  :tummenupp V4 ljudet e gött (former viffer owner) modellen har väl aldrig funnits i swe?.
Har för mig att man körde någon klass som hette TT400 då dessa var med och att de ursprungligen var tänkta för egna marknaden pga restriktioner mot större moppar.[/I]

Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Webspy skrev:
Tv1000 sent film

Har en Ducce 999 kopia i philippinerna hos min kompis så att jag har något att åka runt på när jag e där o hälsar på nuförtiden, kostade 9.000:- (200cc, 5vxl - toppar typ 130kmh - men den ser bra ut:))

DEN skulle jag vilja se, jag är torsk på skumma (mini)hojar..

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Webspy skrev:
Det skummaste ä att den inte är mini - utan fullstorlek ! heja chipchop !

Jo, jag antog det då jag aldrig sett ngn LITEN minihoj i Asien, men allt under 400cc måste väl nästan anses vara mini här på denna sidan.

Fan, fixa bild nu ist :4skrika

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...