Jag HAR läst hela tråden och det enda jag egentligen vill säga är att jag verkligen hatar minoritetsgrupper
Personer tillhörande minoritetsgrupper ska behandlas med silkesvantar i dagens Sverige och de vet dessa människor om. Vilket de utnyttjar till fullo.
Jag har upptäckt att otroligt många som tillhör minoritetsgrupper ser till att göra dig mycket medveten om vilken minoritetsgrupp de tillhör redan vid den första kontakten. Sen om de är bögar, judar eller feminister spelar inte så stor roll.
Skulle du senare, vilket Gud förbjude, få för dig att ogilla en person som tillhör en minoritetsgrupp då kan du ge dig fan på att de kommer att slänga homofob, antisemit eller mansgris i ansiktet på dig. Sen om ditt ogillande berodde på att personen i fråga var en arrogant jävla skitstövel spelar inte så stor roll. Personen är ju K-märkt för helvete.
Angående tråden då? Mja, de enda problemen jag ser mer invandring är rasism, från båda hållen. Jag har blivit kallad jävla svennejävel av invandrare vilket per defenition borde vara hets mot folkgrupp. Precis lika mycket som att häva ur sig korkade saker som blattejävel är det.
Jag såg också någonstans i tråden att någon nämnde kanada som ett bättre land än sverige på att ta hand om invandrare. Jag hörde något liknande men fick veta att det BARA var kanada i hela världen som tog bättre hand om invandrare. Vilket borde betyda att endast invandrande kanadensare får klaga på hur vi svenskar tar hand om våra invandrare?
Min poäng är att jag + många andra i det här landet mer än gärna sträcker ut en hjälpande hand, dvs, vi betalar våran skatt och är generellt vänligt inställda till alla sorters främlingar. Att då bli kallad svennejävel eller rasist. Att se invandrare gå runt och mucka gräl med helt oskyldiga människor osv osv gör mig bara ledsen. Vad jag önskar är att invandrare som kommer till sverige kunde lära sig att vi inte alls är lika fientligt inställda till invandring som de själva var en gång i tiden när de bodde i sitt hemland. Många gånger så förutsätts det av invandrare att varje svensk de möter hatar dem.
Jag tänker avsluta detta inlägg med en liten historia ur mitt eget liv.
Sommarlovet hade precis slutat och vi skulle börja fyran. Det här året hade alla elever i våran klass fått veta att det skulle börja en kille som hade kommit som flykting från någon del av det forna jugoslavien. Detta var ganska stort på den tiden i Östersund. Visst tusan hade man sett jugoslaver. Men att ha en i samma klass? Det var helt enkelt nytt.
Första dagen så följde alla föräldrar med. Innan dörrarna slogs upp så stog 25 elever + en massa föräldrar utanför och småpratade. En bit bort i från resten så stog den nya pojken och hans föräldrar. Min kära mor som alltid har varit mycket fördomsfri (i alla fall mot utlänningar) Sa åt mig att gå fram till den nya pojken och hälsa på honom. Jag som hade blivit uppfostrad så i hela mitt liv såg givetvis inget konstigt i det och gick fram för att säga hej. Jag kan tala om att jag knappt han öppna munnen innan hans pappa sa någonting snabbt på ett för mig obegripligt språk och sedan tittad pojken bort och vägrade hälsa tillbaka.