En liten fråga ang asyl i sverige..?

IronMike

Guest
Förresten IM, lite offtopic, har du lagt dina planer på att bli polis på hyllan än?

VAD spela för roll?.....jag kanske redan är inne, so?

Jag har inget som helst emot andra kulturer, jag är själv typ invandrare, har massor av neger-polare, judar som vänner etc..

Vad som kanske påverkar ...en polis yrkesroll, är om han är irakie, och tillåts ha turban, och bli tillkallad till ett lägenhetsbråk mellan kurder - hur skulle det gå? När somliga uppfostras till hat mot andra folkgrupper :va och så försöker du dra in mig i intrigerna. jag vill bli polis av en enda anl, att få vara med och göra vad man kan för att bidra till ett tryggare samhälle, i den mån man kan, sen skiter jag fullkomligt i vad folk har för tro eller utseende.

Och det är inte rasistiskt att tycka att vi har tillräkligt med problem för att ta emot fler asylsökande..

Det är inte rasism som tråden handlar om..bara för att du är afa-pack och end bryr dig om dig själv och dina egna intressen ute i skogen.

:7peta

Du kan inte klassa mig som "nöt" heller... jag valde själv att kliva av studier från kth, gick industriell ekonomi på kth. hade 19,2 i betyg efter natur, hade 1,8 på högskoleprovet. Min bästa polare är jude. Jobbar som taxi-slusk, nätter i sthlm, många gånger man mer el mindre får bära ut invalidiserade invandrare som åker färdtjänst. Jag rasse? För jag påpekar svensk invandrarpolitik... Får man inte ha en åsikt.

Vart vill du komma?
 
Last edited:

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
Mitt intryck är att invandringen måste vara en av de frågor där politiska beslut och folkets vilja står längst ifrån varandra. Införande av mångkultur genom demokratiska beslut skulle ha varit en omöjlighet.
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
VAD spela för roll?.....jag kanske redan är inne, so?

Jag har inget som helst emot andra kulturer, jag är själv typ invandrare, har massor av neger-polare, judar som vänner etc..
mer text ....

Jag undrade bara. Och drar in dig i "intrigerna"? Det var du som startade tråden. :)


Jag känner till minst två exempel på rasistiska skinnskallar som förvisso hade mörkhyade vänner i sin umgängeskrets, men fortfarande slog ner folk på stan som inte såg "svenska" ut.

Och vad du grundar påståendet om att jag skulle ha något samröre med AFA eller ens sympatisera med nötterna skulle jag vilja veta. Skrattretande.

Bara för att du själv inte kallar dig främlingsfientlig, betyder inte det att du inte är det.

Jag hoppas verkligen att du aldrig blir polis. Finns säkert redan för många rötägg inom den kåren.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Bara för att du själv inte kallar dig främlingsfientlig, betyder inte det att du inte är det.
:rofl
Du är så vansinnigt indoktrinerad. :lol
Kan någon annan förklara vad han menar? Är det så nu, att något yttre organ ska bestämma och etikettera oliktänkande så att man vet vilka de är?
Det här är så tragikomiskt, korkan har rösträtt 2010 va? Eller kan man fortfarande omyndigförklara klent begåvade?
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
:rofl
Du är så vansinnigt indoktrinerad. :lol
Kan någon annan förklara vad han menar? Är det så nu, att något yttre organ ska bestämma och etikettera oliktänkande så att man vet vilka de är?Det här är så tragikomiskt, korkan har rösträtt 2010 va? Eller kan man fortfarande omyndigförklara klent begåvade?

Har jag påstått detta? :confused:

Tror du att alla rasister kallar sig själva rasister, osv?

Lustigt inlägg. Men du är ju en lustig kille så. :)
 

Tholon

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2007
Ort
Tyresö
Hoj
Triumph Sprint ST
har ju inte läst hela tråden... så kanske jag missar nåt..
men jag vill vända på frågan om dete är för mycket invandring. Själv tycker jag det är alldeles för lite invandring! Tänk om vi hade 20 miljoner invånare i Sverige!!! Stockholm, Uppsala och Södertälje växer ihop till en stooor stad, kanske 4 miljoner invånare. Alla små hålor i Norrland, deras invånarantal skulle fördubblas.... vilket härligt lad det skulle vara! En helt annan marknad för bostäder och jobb, mängder av företag. En massa hojåkare :) Det skulle finnas bättre underlag för flera banor - för mark finns de ju gott om!!

Självklart skulle det innebära att vi får lägga om politiken för att nå dit. Mindre bidrag, lägre skatter och enklare att starta och driva företag.
Men vilket coolt land Sverige skulle bli!!! Sjudande och dynamiskt :)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
har ju inte läst hela tråden... så kanske jag missar nåt..
men jag vill vända på frågan om dete är för mycket invandring. Själv tycker jag det är alldeles för lite invandring! Tänk om vi hade 20 miljoner invånare i Sverige!!! Stockholm, Uppsala och Södertälje växer ihop till en stooor stad, kanske 4 miljoner invånare. Alla små hålor i Norrland, deras invånarantal skulle fördubblas.... vilket härligt lad det skulle vara! En helt annan marknad för bostäder och jobb, mängder av företag. En massa hojåkare :) Det skulle finnas bättre underlag för flera banor - för mark finns de ju gott om!!

Självklart skulle det innebära att vi får lägga om politiken för att nå dit. Mindre bidrag, lägre skatter och enklare att starta och driva företag.
Men vilket coolt land Sverige skulle bli!!! Sjudande och dynamiskt :)

Ja visst, men ingenstans förutom i USA har man lyckats och vi är för långt därifrån politiskt, ekonomiskt, kulturellt för att kunna genomföra det. Men visst, en fin tanke.

Allra minst han själv. :lol

Svaret gick ej att finna i Kamratpostens julnummer.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Han skriver något, förklarar det hur riktlinjerna för att tillskriva meningsmotståndare olika epitet ska utformas och av vem?
Thermal, förstår du?
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Han skriver något, förklarar det hur riktlinjerna för att tillskriva meningsmotståndare olika epitet ska utformas och av vem?
Thermal, förstår du?
Jag förstår mycket väl vad du skriver, dock inte Sporhojarns resonemang. Fast det beror säkert på någon bokstavsdiagnos jag inte vet om.
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Dyslexi? Det är inget att skämmas över.

Att stava som en kratta innebär inte automatiskt att man har dyslexi. I dagens Sverige har dyslexi nästan blivit till en folksjukdom, många som går ut skolan utan tillräckliga läs- och skrivkunskaper skyller på dyslexi, när det i själva verket beror på att de varit för lata och flummiga för att bry sig om att lära sig något i skolan. Det är ett hån mot de som verkligen lider av dyslexi.

Förhoppningsvis får vi lite mer ordning och reda i skolan framöver, nu när flummarna inte längre regerar.
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
Det var ingen som kunde förklara vad han menade va?

Det är nog åtskilliga som har satt den tomten på sin ignore list av förklarliga skäl. Han är inte direkt den smartaste individen som har joinat sh.com, vilket inte jag heller är förvisso. :D
Det finns nog en anledning till att Herr Swedi bannat killen 5ggr på 3 månader :rolleyes:
 
Last edited:

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Tänker inte läsa genom hela tråden...Men av det man sett på nyheterna så är det ju inte komunernas fel att dom inte kan få fram bostäder.... Det är ju staten som släpper in folk dom inte kan ge tak över huvet.... Och sen såg jag att det blev gnäll för att dom kan komma att spridas ut på olika orter i sverige, för att dom vill vara nära sina nära o kära.... Och!!! Jag har en del släktingar både i norr och söder.... Jag gnäller inte... Dom ska va glada så länge dom får vara inom samma gränser...
 

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund
Hoj
gsxr1000 -01
Jag HAR läst hela tråden och det enda jag egentligen vill säga är att jag verkligen hatar minoritetsgrupper ;) Personer tillhörande minoritetsgrupper ska behandlas med silkesvantar i dagens Sverige och de vet dessa människor om. Vilket de utnyttjar till fullo.

Jag har upptäckt att otroligt många som tillhör minoritetsgrupper ser till att göra dig mycket medveten om vilken minoritetsgrupp de tillhör redan vid den första kontakten. Sen om de är bögar, judar eller feminister spelar inte så stor roll.

Skulle du senare, vilket Gud förbjude, få för dig att ogilla en person som tillhör en minoritetsgrupp då kan du ge dig fan på att de kommer att slänga homofob, antisemit eller mansgris i ansiktet på dig. Sen om ditt ogillande berodde på att personen i fråga var en arrogant jävla skitstövel spelar inte så stor roll. Personen är ju K-märkt för helvete.

Angående tråden då? Mja, de enda problemen jag ser mer invandring är rasism, från båda hållen. Jag har blivit kallad jävla svennejävel av invandrare vilket per defenition borde vara hets mot folkgrupp. Precis lika mycket som att häva ur sig korkade saker som blattejävel är det.

Jag såg också någonstans i tråden att någon nämnde kanada som ett bättre land än sverige på att ta hand om invandrare. Jag hörde något liknande men fick veta att det BARA var kanada i hela världen som tog bättre hand om invandrare. Vilket borde betyda att endast invandrande kanadensare får klaga på hur vi svenskar tar hand om våra invandrare?

Min poäng är att jag + många andra i det här landet mer än gärna sträcker ut en hjälpande hand, dvs, vi betalar våran skatt och är generellt vänligt inställda till alla sorters främlingar. Att då bli kallad svennejävel eller rasist. Att se invandrare gå runt och mucka gräl med helt oskyldiga människor osv osv gör mig bara ledsen. Vad jag önskar är att invandrare som kommer till sverige kunde lära sig att vi inte alls är lika fientligt inställda till invandring som de själva var en gång i tiden när de bodde i sitt hemland. Många gånger så förutsätts det av invandrare att varje svensk de möter hatar dem.

Jag tänker avsluta detta inlägg med en liten historia ur mitt eget liv.

Sommarlovet hade precis slutat och vi skulle börja fyran. Det här året hade alla elever i våran klass fått veta att det skulle börja en kille som hade kommit som flykting från någon del av det forna jugoslavien. Detta var ganska stort på den tiden i Östersund. Visst tusan hade man sett jugoslaver. Men att ha en i samma klass? Det var helt enkelt nytt.

Första dagen så följde alla föräldrar med. Innan dörrarna slogs upp så stog 25 elever + en massa föräldrar utanför och småpratade. En bit bort i från resten så stog den nya pojken och hans föräldrar. Min kära mor som alltid har varit mycket fördomsfri (i alla fall mot utlänningar) Sa åt mig att gå fram till den nya pojken och hälsa på honom. Jag som hade blivit uppfostrad så i hela mitt liv såg givetvis inget konstigt i det och gick fram för att säga hej. Jag kan tala om att jag knappt han öppna munnen innan hans pappa sa någonting snabbt på ett för mig obegripligt språk och sedan tittad pojken bort och vägrade hälsa tillbaka.
 

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ort
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Första inlägget

Du har fog för din oro anser jag, invandrarpolitiken som bedrivs nu är destruktiv för vårat samhälle, våra ambitioner att ta emot invandrare grusas av dem problem som en alltför frikostigt invandrarpolitik under många år fört med sig. Dessa är exempelvis den utbredda arbetslösheten av invandrare och deras stora, många gånger mångdubbla, överrepresentation av att begå brott.

Våra politiker har målat in sig i ett hörn genom att säga att alla som pratar på något vis ifrågasättande om flyktingpolitiken är rasister, men nu när färgen har torkat vågar sig delar av svenska folket ut o trippa på golvet men då står den samlade politikerkåren där och pekar o berättar för alla som är kvar i hörnet att dem e främlingsfientliga.

Alla som på något vis har politiska ambitioner måste svära absolut trohet mot invandrarpolitiken som bedrivs, annars är den karriären över innan nån hinner säga kebeb.

Att invandrare tar sig över hela Europa för att kunna söka asyl i Sverige är inte en tillfällighet, vårt frikostiga bidragssystem och invandrarpolitik är självklart tilltalande för folk som kommer från <vilket land som helst som spyr ut flyktingar>.
 
Last edited:

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Att stava som en kratta innebär inte automatiskt att man har dyslexi. I dagens Sverige har dyslexi nästan blivit till en folksjukdom, många som går ut skolan utan tillräckliga läs- och skrivkunskaper skyller på dyslexi, när det i själva verket beror på att de varit för lata och flummiga för att bry sig om att lära sig något i skolan. Det är ett hån mot de som verkligen lider av dyslexi.

Förhoppningsvis får vi lite mer ordning och reda i skolan framöver, nu när flummarna inte längre regerar.

Nu syftade jag inte på stavning utan på somliga personers läsförmåga. Har ingen lust att delta i någon mer pajkastning nu dock, bans är inget vidare.

Tjarå.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top