En liten fråga ang asyl i sverige..?

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Ort
Varberg
Hoj
Husaberg FS650 -02
Jo så är det ju :rolleyes:

Är man inte nog klok att förstå att folk har fördomar och ta hänsyn till det så bör man heller inte bli polis. Jag skulle hysa lika lite respekt mot en polis i turban som mot en i keps eller en som har fullt med piercings i nyllet etc etc...
Och som sagt; För att bli en bra polis bör man lämna religionen hemma, och då finns det väl heller ingen anledning att ta med turbanen när man är ute på uppdrag... Inte sant?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Äh, turban gör ingenting. Sikher är ett trevligt folk och turbanen är frivillig. Deras tro tillkom bl.a. som en motreaktion mot islam, kvinnan har t.ex. slöjförbud. Jag var på middag hos en Sikh igår, det var vad han sade, han var dock dito sosse och Mona-vän så det var ju fasansfullt men sikh-grejen är okej. Skägg, ett lakan, en dolk - end of story.
Det är liksom inte Nikab vi snackar.

Edit:
Men det där lakanet är så klart oförenligt tillsammans med polisuniform, ingen tvekan. :)
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Last edited:

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Är man inte nog klok att förstå att folk har fördomar och ta hänsyn till det så bör man heller inte bli polis. Jag skulle hysa lika lite respekt mot en polis i turban som mot en i keps eller en som har fullt med piercings i nyllet etc etc...
Och som sagt; För att bli en bra polis bör man lämna religionen hemma, och då finns det väl heller ingen anledning att ta med turbanen när man är ute på uppdrag... Inte sant?


Väl talat.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Är man inte nog klok att förstå att folk har fördomar och ta hänsyn till det så bör man heller inte bli polis. Jag skulle hysa lika lite respekt mot en polis i turban som mot en i keps eller en som har fullt med piercings i nyllet etc etc...
Och som sagt; För att bli en bra polis bör man lämna religionen hemma, och då finns det väl heller ingen anledning att ta med turbanen när man är ute på uppdrag... Inte sant?
Att poliser inte bör ha fördomar är ju en sak men bör du inte vara fördomsfri mot poliser också?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tycker att det är underligt att polisen ska vara fördoimsfri men att han själv inte skulle lita öht på poliser med diverse olika utseenden.

Det var väl inte så underligt? Polisuniformen skall vara neutral tror jag de flesta tycker, att man som civil inte skulle få klä sig som man vill är en märklig paralell.
 

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Ort
Varberg
Hoj
Husaberg FS650 -02
Tycker att det är underligt att polisen ska vara fördoimsfri men att han själv inte skulle lita öht på poliser med diverse olika utseenden.

"inte skulle lita öht" var en väldigt stor överdrift och ett mycket felaktigt påstående, ta tillbaka det.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Tycker att det är underligt att polisen ska vara fördoimsfri men att han själv inte skulle lita öht på poliser med diverse olika utseenden.
Han fattade inte första gången och han fattar inte hur mycket du än förklarar. Han sätter i system att ställa dumma frågor. Det är ju bättre för honom om du får förklara dig än att han får göra det. Att sen frågorna är på en åttondklassares nivå beror väl på den underliggande utbildningsnivån.

Hur är det, har han redogjort för sin utbildning än? Han som så gärna talar om andras :)

@ Hsb-Chrille: polisen har en keps till uniformen. Används sommartid. Du kan väl ta en diskussion med en sån polisman i sommar :)
 

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Ort
Varberg
Hoj
Husaberg FS650 -02
@ Hsb-Chrille: polisen har en keps till uniformen. Används sommartid. Du kan väl ta en diskussion med en sån polisman i sommar :)

Orkade inte tillägga "OBS med keps menar jag inte poliskepsen utan en vanlig keps som man gärna bär privat", men jag förutsatte (ursäkta mina fördomar) att folk är smarta nog att förstå vad jag menar.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Oj, vill hittebarnet vara med och diskutera på deras villkor(tm)? :D
Ingen som lyssnade på PM-floden den här gången? :rofl

deras villkor(tm), vilket jävla trams. :lol
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2758783 Det var väl inte så underligt? Polisuniformen skall vara neutral tror jag de flesta tycker, att man som civil inte skulle få klä sig som man vill är en märklig paralell.
Ser inte att jag drar den parallellen i mitt resonemang. Handlade om fördomar mot poliser baserat på deras utseende.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Okej om du håller med om att jag inte är ensam: Varför ser du inget problem med att poliserna klär sig i turban och därmed inger mindre respekt hos en stor del av befolkningen än de gjort annars?

Fast om man ska vara ärlig måste det finnas mer ömmande ämnen än eventuella poliser som eventuellt vill ha turban. Jag har då aldrig sett en i alla fall. Jag ser en horribel mängd med ämnen att irritera sig på, turbaner har aldrig varit ett av dem. Men, i toleransens namn så är det så klart okej att vara intolerant mot precis vad som helst. :)
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Seriöst, vem skulle stanna om en polis med turban och lakan vinkar in dig. Jag skulle inte ens överväga att stanna. Ne polis brandmän militärer osv ska vara "riktigt" klädda.
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Är man inte nog klok att förstå att folk har fördomar och ta hänsyn till det så bör man heller inte bli polis. Jag skulle hysa lika lite respekt mot en polis i turban som mot en i keps eller en som har fullt med piercings i nyllet etc etc...


Keps o piercings har inget med religion att göra. Och som jag sade innan så skall en god polis hålla isär sina fördommar från sina yrkesplikter och de flesta gör det (och i den gruppen som inte gör det ingår svenskar o invandrare till lika hög grad). Du ANTAR att en sik inte kan det. Det är DET som stör mig.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Okej om du håller med om att jag inte är ensam: Varför ser du inget problem med att poliserna klär sig i turban och därmed inger mindre respekt hos en stor del av befolkningen än de gjort annars?
Därför att de flesta av oss visar respekt mot ämbetet och inte mot huvudbonaden. Vem fan bryr sig om vad snuten har på skallen när körkortet hänger löst? Gör du det?

Det här är en löjlig diskussion som bara gör dårarna i nazisekten Svenska motståndsrörelsen glada. För det är ju så att för den som har något i huvudet så kvittar det vad snuten har på huvudet när man blir tagen för något man inte borde gjort just där och då. Eller hur?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top