En liten fråga ang asyl i sverige..?

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati S2R1000
Jag har då mött många spända kaxiga infödda svenskar, självklart finns dessa också och att inte ni har träffat på några bevisar ingenting.

Mellanöstern fram till runt Balkan och i viss mån säkert Frankrike har en kultur som är väsensskild från den svenska. Det är således inte konstigt om vi uppfattar deras utspel som märkliga eller hotfulla. Dom själva är vana vid det, vi inte.
Det finns säkert många exempel, men just invandrares förkärlek till våld är ju en sak.

Då säger alla att våldsamma är svenska raggare och 'rednecks' också. Vilket endast ger en ledtråd om att det är begåvningsreserven som söker sig hit, knappast något annat.
 
Last edited:

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Ingen trevlig läsning för mig som är gift med en invandrare..hon är ingenjör, gått även läkar utbildningen en tid men var tvungen att sluta p g a att ekonomin inte tillät det..jpbbar på privat skola som lärare i engelska, religion, spanska m m..är hon en tillgång för lilla Sverige lr belastning? ser ovan siffror och statistik över vad en invandrare kostar..men statistik är som brudar i bikini..visar mycket men döljer det väsentliga..
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Ingen trevlig läsning för mig som är gift med en invandrare..hon är ingenjör, gått även läkar utbildningen en tid men var tvungen att sluta p g a att ekonomin inte tillät det..jpbbar på privat skola som lärare i engelska, religion, spanska m m..är hon en tillgång för lilla Sverige lr belastning? ser ovan siffror och statistik över vad en invandrare kostar..men statistik är som brudar i bikini..visar mycket men döljer det väsentliga..

Det där har ju inte ens med frågeställningen i tråden att göra.
 

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Ort
Varberg
Hoj
Husaberg FS650 -02
Ingen trevlig läsning för mig som är gift med en invandrare..hon är ingenjör, gått även läkar utbildningen en tid men var tvungen att sluta p g a att ekonomin inte tillät det..jpbbar på privat skola som lärare i engelska, religion, spanska m m..är hon en tillgång för lilla Sverige lr belastning? ser ovan siffror och statistik över vad en invandrare kostar..men statistik är som brudar i bikini..visar mycket men döljer det väsentliga..

Din fru är inget annat än en tillgång för vårt lilla Sverige, var mycket stolt över henne, hoppas hon får bättre ekonomiska möjligheter att utbilda sig till läkare senare i livet om det är det hon vill :)

Vad en invandrare kostar de första månaderna är inte särskilt relevant, att man lägger mycket pengar på dom i början är ju endast positivt då det borde innebära en större chans för dom att trivas och anpassa sig, vilket är en lönsam affär i de flesta fall.
Det är ju värre om de sedan fortsätter att leva på bidrag och endast kommer hit för att "utnyttja systemet".
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Nej självklart är det så, men så är det med allting, det finns alltid undantag. Men den stora massan, nästan alla, sköter sig..
Att prata "invandringsproblem" och sedan gnälla om vad kanske mindre än en procentenhet sysslar med, låter väldigt lustigt.
Att du är andra generationens invandrare har ingen betydelse, i SD finns det tex andra generationens invandrare, barn till dom som kom hit på 60-talet från bla Ungern, som är främlingsfientliga. Folk idag är så dumma så det är inte sant.


Okej..jag lägger ner att diskutera detta mera för jag hyser inga rasisitiska sympatier alls..jag kanske uttryckte mig klantigt..för du missförstog vad jag försökte säga helt.
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Mellanöstern fram till runt Balkan och i viss mån säkert Frankrike har en kultur som är väsensskild från den svenska. Det är således inte konstigt om vi uppfattar deras utspel som märkliga eller hotfulla. Dom själva är vana vid det, vi inte.
Det finns säkert många exempel, men just invandrares förkärlek till våld är ju en sak.

Då säger alla att våldsamma är svenska raggare och 'rednecks' också. Vilket endast ger en ledtråd om att det är begåvningsreserven som söker sig hit, knappast något annat.

Det var nog den grövsta generaliseringen i den här tråden. (Jag räknar visserligen inte med järnmickan för jag har inte orkat läsa alla hans inlägg.)

Var tionde invandrare och drygt var tjugonde av "den infödda befolkningen" med andra ord. Dessa "få procentenheter" innebär en skillnad på nästan 100%. Skrämmande anser jag..

Ja, 2 är 100% mer än 1. Är det mycket för det?

Jag kollade www.bra.se lite noggrannare nu, det skiljer 8 procentenheter mellan den invandrade befolkningen och den infödda.

Tar man då med i beräkningarna vilka oerhörda traumatiska upplevelser många av dessa invandrade människor har upplevt, och vilket utanförskap många har hamnat i idag, tycker inte jag att det är det minsta konstigt att invandrare procentuellt sett begår några fler brott än den infödda befolkningen.

Eller nej just det. De flesta invandrare har ju inte kommit hit för att de var tvunga att fly från exempelvis svält, krig eller förföljelse. De är ju redan välmående människor, dock parasiter, och nu har dom valt Sverige som värdland, här ska dom sno våra jobb, leva på bidrag och slutligen överta Sverige i den största koNSpIrASHOnen ever! Dumma mig. :4skrika
 
Last edited:

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Tar man då med i beräkningarna vilka oerhörda traumatiska upplevelser många av dessa invandrade människor har upplevt, och vilket utanförskap många har hamnat i idag, tycker inte jag att det är det minsta konstigt att invandrare procentuellt sett begår några fler brott än den infödda befolkningen.
Anser du på fullaste allvar att det rättfärdigar ett sådant betende?
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
2757867 Det var nog den grövsta generaliseringen i den här tråden. (Jag räknar visserligen inte med järnmickan för jag har inte orkat läsa alla hans inlägg.)



Ja, 2 är 100% mer än 1. Är det mycket för det?

Jag kollade www.bra.se lite noggrannare nu, det skiljer 8 procentenheter mellan den invandrade befolkningen och den infödda.

Tar man då med i beräkningarna vilka oerhörda traumatiska upplevelser många av dessa invandrade människor har upplevt, och vilket utanförskap många har hamnat i idag, tycker inte jag att det är det minsta konstigt att invandrare procentuellt sett begår några fler brott än den infödda befolkningen.

Eller nej just det. De flesta invandrare har ju inte kommit hit för att de var tvunga att fly från exempelvis svält, krig eller förföljelse. De är ju redan välmående människor, dock parasiter, och nu har dom valt Sverige som värdland, här ska dom sno våra jobb, leva på bidrag och slutligen överta Sverige i den största koNSpIrASHOnen ever! Dumma mig. :4skrika
Jaha, så bara för att man har en tuff bakgrund så behöver man inte följa lagen?

Låter intressant! :tummenupp
 

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Ort
Varberg
Hoj
Husaberg FS650 -02
Jag kollade www.bra.se lite noggrannare nu, det skiljer 8 procentenheter mellan den invandrade befolkningen och den infödda.
Över 100% fler mao.

Tar man då med i beräkningarna vilka oerhörda traumatiska upplevelser många av dessa invandrade människor har upplevt, och vilket utanförskap många har hamnat i idag, tycker inte jag att det är det minsta konstigt att invandrare procentuellt sett begår några fler brott än den infödda befolkningen.

Mer än dubbelt så många är inte "några fler". Sedan spelar det ingen roll om det är konstigt eller inte, det skall inte vara så och något bör göras för att förhindra det.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Sammanfattning:
  1. Att definiera invandrare är omöjligt
  2. Att definiera svensk är omöjligt
  3. Den man inte kan identifiera begår inte fler brott än de andra som inte heller går att identifiera
  4. Om de trots allt råkar begå fler brott så är det väldigt få
  5. De få brott som de som inte går att identifiera begår beror på att de andra som inte går att identifiera diskriminerat dem alternativt att de r ledsna för att det i deras oidentifierbara tidigare hemländer var ogynnsamma förhållanden

Har jag förstått rätt nu?
 

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
Du kan ju kolla inlägg 107...
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=142564&page=6

Nu är jag väl medveten om att du inte kommer att svara på frågorna. Din stil är ju lite mer konfrontativ och kanske inte direkt byggd på kunskap och/eller bildning.

Att du ser min utbildning som "låtsas" är ju inte så svårt att förstå. Du har ju inte en chans i världen att ens komma in på den. Undrar om det pekar på någon kvalitativ skillnad på dig och mig? Vad tror du?:7peta

Hehe, ödmjukt.

Känns trist att behöva upplysa dig men du tycks ha missat att "shrinks" inte har allt för högt anseende inom den vetenskapliga gemenskapen.

Sry.

/Olzki
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hehe, ödmjukt.

Känns trist att behöva upplysa dig men du tycks ha missat att "shrinks" inte har allt för högt anseende inom den vetenskapliga gemenskapen.

Sry.

/Olzki


Vad har papperskorgstömmarna på MAS för anseende, de som får låna datasalen alltså?
:confused:
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2757395 Finns det "infödda svenskar" i Skåne fortfarande? :confused:
Förra året bodde jag där å jag e svensk (född i stockholm)

Sporthojaren förklara då varför många ulädska förretag vill ha svenskar?
Men vist vi har ett generöst biddrgs system som leder till att många lever på det, Personligen jobbar jag hellre för mindre än socialbidraget ger än går hos soc (självklart vill jag dock ha mer) Att sen säja att studie bidrg är ett bidrag är rätt lågt då man försöjs så länge man utbildar sig men är man i arbetsförd ålder ska man försörja.

2757997 Att ni orkar? Vem f-n bryr sig om 100 år. :huvet
Dom sju små dvärgarna.

2757867 Det var nog den grövsta generaliseringen i den här tråden. (Jag räknar visserligen inte med järnmickan för jag har inte orkat läsa alla hans inlägg.)



Ja, 2 är 100% mer än 1. Är det mycket för det?

Jag kollade www.bra.se lite noggrannare nu, det skiljer 8 procentenheter mellan den invandrade befolkningen och den infödda.

Tar man då med i beräkningarna vilka oerhörda traumatiska upplevelser många av dessa invandrade människor har upplevt, och vilket utanförskap många har hamnat i idag, tycker inte jag att det är det minsta konstigt att invandrare procentuellt sett begår några fler brott än den infödda befolkningen.

Eller nej just det. De flesta invandrare har ju inte kommit hit för att de var tvunga att fly från exempelvis svält, krig eller förföljelse. De är ju redan välmående människor, dock parasiter, och nu har dom valt Sverige som värdland, här ska dom sno våra jobb, leva på bidrag och slutligen överta Sverige i den största koNSpIrASHOnen ever! Dumma mig. :4skrika
2 av hundra när det finns mer än 1 miljon är grymt mkt ja..
 
Last edited:

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Jag kollade www.bra.se lite noggrannare nu, det skiljer 8 procentenheter mellan den invandrade befolkningen och den infödda.

Tar man då med i beräkningarna vilka oerhörda traumatiska upplevelser många av dessa invandrade människor har upplevt, och vilket utanförskap många har hamnat i idag, tycker inte jag att det är det minsta konstigt att invandrare procentuellt sett begår några fler brott än den infödda befolkningen.

Aha. Det var alltså ÄNNU VÄRRE än jag antog när jag påstod att det realtivt sett var dubbelt så många dömda invandrare jämfört med svenska.

Som sagt - matematik och logiskt tänkande är inte din paradgren i skolan, eller hur? Det faktum att du refererar till att det bara skiljer 8 procentenheter visar hur okunnig du är. Det är en tämligen irrelevant siffra. Det som är relevant är förhållandet mellan procentsatsen för invandrarna och procentsatsen för infödningarna, och detta är enligt de nya rönen som du stolt presenterar MER ÄN dubbelt så stor andel dömda bland invandrare.

Du kan ju skriva ut denna tråden och visa upp för din mattelärare för att se om kanske HAN klarar av att lära dig något så banalt som procenträkning. Själv lärde man sig ju procent i fjärde klass eller nåt, men numera är det väl att betrakta som en doktorandutbildning.
--------
Att du ens bara tar upp det du skriver i andra stycket om traumatiska upplevelser osv är ju bara för patetiskt. Varför skulle det rättfärdiga ett svinaktigt beteende? "Jag har varit med om ett krig, så ni måste faktiskt ursäkta mig för att jag våldtar den här kvinnan och mördar hennes man". Jo tjenare.
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top