Hsb-Chrille
Blå-Gult regerar
Jag har då mött många spända kaxiga infödda svenskar, självklart finns dessa också och att inte ni har träffat på några bevisar ingenting.
Alltså bevisar det lika mycket som ett påhittat skämt gör.
Jag har då mött många spända kaxiga infödda svenskar, självklart finns dessa också och att inte ni har träffat på några bevisar ingenting.
Om du ska klaga på andras stavning så kan du väl ha lite bättre koll själv?Hsb-Chrille skrev:Ja precis sådär låter domPrulle skrev:Vist.. ytligare... dummare... skricker... förtjännar... firra.. mennar.. tereorist. befiner..
Det är mer en slags utopi... ...................... det är mer politiken, och framtidsutsikterna jag menar här.
Ingen trevlig läsning för mig som är gift med en invandrare..hon är ingenjör, gått även läkar utbildningen en tid men var tvungen att sluta p g a att ekonomin inte tillät det..jpbbar på privat skola som lärare i engelska, religion, spanska m m..är hon en tillgång för lilla Sverige lr belastning? ser ovan siffror och statistik över vad en invandrare kostar..men statistik är som brudar i bikini..visar mycket men döljer det väsentliga..
Ingen trevlig läsning för mig som är gift med en invandrare..hon är ingenjör, gått även läkar utbildningen en tid men var tvungen att sluta p g a att ekonomin inte tillät det..jpbbar på privat skola som lärare i engelska, religion, spanska m m..är hon en tillgång för lilla Sverige lr belastning? ser ovan siffror och statistik över vad en invandrare kostar..men statistik är som brudar i bikini..visar mycket men döljer det väsentliga..
Det där har ju inte ens med frågeställningen i tråden att göra.
Nej självklart är det så, men så är det med allting, det finns alltid undantag. Men den stora massan, nästan alla, sköter sig..
Att prata "invandringsproblem" och sedan gnälla om vad kanske mindre än en procentenhet sysslar med, låter väldigt lustigt.
Att du är andra generationens invandrare har ingen betydelse, i SD finns det tex andra generationens invandrare, barn till dom som kom hit på 60-talet från bla Ungern, som är främlingsfientliga. Folk idag är så dumma så det är inte sant.
Mellanöstern fram till runt Balkan och i viss mån säkert Frankrike har en kultur som är väsensskild från den svenska. Det är således inte konstigt om vi uppfattar deras utspel som märkliga eller hotfulla. Dom själva är vana vid det, vi inte.
Det finns säkert många exempel, men just invandrares förkärlek till våld är ju en sak.
Då säger alla att våldsamma är svenska raggare och 'rednecks' också. Vilket endast ger en ledtråd om att det är begåvningsreserven som söker sig hit, knappast något annat.
Var tionde invandrare och drygt var tjugonde av "den infödda befolkningen" med andra ord. Dessa "få procentenheter" innebär en skillnad på nästan 100%. Skrämmande anser jag..
Anser du på fullaste allvar att det rättfärdigar ett sådant betende?Tar man då med i beräkningarna vilka oerhörda traumatiska upplevelser många av dessa invandrade människor har upplevt, och vilket utanförskap många har hamnat i idag, tycker inte jag att det är det minsta konstigt att invandrare procentuellt sett begår några fler brott än den infödda befolkningen.
Jaha, så bara för att man har en tuff bakgrund så behöver man inte följa lagen?2757867Det var nog den grövsta generaliseringen i den här tråden. (Jag räknar visserligen inte med järnmickan för jag har inte orkat läsa alla hans inlägg.)
Ja, 2 är 100% mer än 1. Är det mycket för det?
Jag kollade www.bra.se lite noggrannare nu, det skiljer 8 procentenheter mellan den invandrade befolkningen och den infödda.
Tar man då med i beräkningarna vilka oerhörda traumatiska upplevelser många av dessa invandrade människor har upplevt, och vilket utanförskap många har hamnat i idag, tycker inte jag att det är det minsta konstigt att invandrare procentuellt sett begår några fler brott än den infödda befolkningen.
Eller nej just det. De flesta invandrare har ju inte kommit hit för att de var tvunga att fly från exempelvis svält, krig eller förföljelse. De är ju redan välmående människor, dock parasiter, och nu har dom valt Sverige som värdland, här ska dom sno våra jobb, leva på bidrag och slutligen överta Sverige i den största koNSpIrASHOnen ever! Dumma mig.
Över 100% fler mao.Jag kollade www.bra.se lite noggrannare nu, det skiljer 8 procentenheter mellan den invandrade befolkningen och den infödda.
Tar man då med i beräkningarna vilka oerhörda traumatiska upplevelser många av dessa invandrade människor har upplevt, och vilket utanförskap många har hamnat i idag, tycker inte jag att det är det minsta konstigt att invandrare procentuellt sett begår några fler brott än den infödda befolkningen.
Du kan ju kolla inlägg 107...
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=142564&page=6
Nu är jag väl medveten om att du inte kommer att svara på frågorna. Din stil är ju lite mer konfrontativ och kanske inte direkt byggd på kunskap och/eller bildning.
Att du ser min utbildning som "låtsas" är ju inte så svårt att förstå. Du har ju inte en chans i världen att ens komma in på den. Undrar om det pekar på någon kvalitativ skillnad på dig och mig? Vad tror du?
Hehe, ödmjukt.
Känns trist att behöva upplysa dig men du tycks ha missat att "shrinks" inte har allt för högt anseende inom den vetenskapliga gemenskapen.
Sry.
/Olzki
Förra året bodde jag där å jag e svensk (född i stockholm)2757395Finns det "infödda svenskar" i Skåne fortfarande?
Dom sju små dvärgarna.2757997Att ni orkar? Vem f-n bryr sig om 100 år.
2 av hundra när det finns mer än 1 miljon är grymt mkt ja..2757867Det var nog den grövsta generaliseringen i den här tråden. (Jag räknar visserligen inte med järnmickan för jag har inte orkat läsa alla hans inlägg.)
Ja, 2 är 100% mer än 1. Är det mycket för det?
Jag kollade www.bra.se lite noggrannare nu, det skiljer 8 procentenheter mellan den invandrade befolkningen och den infödda.
Eller nej just det. De flesta invandrare har ju inte kommit hit för att de var tvunga att fly från exempelvis svält, krig eller förföljelse. De är ju redan välmående människor, dock parasiter, och nu har dom valt Sverige som värdland, här ska dom sno våra jobb, leva på bidrag och slutligen överta Sverige i den största koNSpIrASHOnen ever! Dumma mig.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|