turbanen som du verkar tro ska skjuta kurden kommer nog inte in på polishögskolan.
Det har just kommit upp på tapeten för att en polis i sthlm vill ha turban...och med deras problem med varandra, du förstår - det är sånt nitiskt hat mellan olika folkgrupper. Så känns det inte tryggt att ena parten ska ha tjänstevapen. För who knows hur han reagerar på något mellan folk från mellanöstern. De flesta svennarna kan ju försöka hantera saken objektivt. Men, han med turban, som blivit uppfostrad till att hada kurder...och som inte kan befinna sig under samma tak som en kurd, kurder fightas, och han ska gå emellan.
Finns ju risk för att det blir värre. Vad vet jag. Men somliga har turban, andra folkgrupper inte. Och det är så mkt de flesta svenskar inte alls har koll på när det gäller gamla muslimska traditioner, och konflikter.
Som taxichaffis med 99% muslimska kolegor så börjar man förstå en del, dock.... Problemen som fins där långt borta, finns även här. Och det blir mer och mer varje år. Hedersgrejjer etc.
Nu senast, de den där vigseln där en bil körde in i en folkmassa. En kollega var nästan huvudvittne, och gissa vd det handlade om, ja, just konflikter mellan olika grupperingar som man inte får höra om så mkt i media. För alla framställs som barbarer, men inte så mkt mer info än det. Det är ju såklart Usa som är så fint land och gör allt bara för att hjälpa (ironi)..iaf om man kollar 22-nyheterna på fyran, men men.
--
en helt annan fråga ang religion. alla kan säga muslim, kristen, buddhist eller katolik .... men varför är det så tabu att säga jude? är man nazist bra för att man använder ordet?
som i ngn annan tråd där jag sa att många judar har makt över medias inflytande, samt mkt inom bankvärden, finanser etc. fd riksbankschefen i usa, alan greenspan, samt han efterträdare, samt hillary clinton är judar som exempel, och har stort inflytande över världsmakten #1. klart som tusan att israeler favoriseras, palestinierna har det fortsat svårt...och motsätter sig, vilket avspeglas i hela mellanöstern - likaså irak. Det är ju ett krig mot usa/israelvänner. Är man nazi för att man påpekar svart på vitt? eller för att man påpekar att TV4 som ägs av.... verkligen vinklas av... ? Det ör inte mig hatisk, utan ser på mer oberoende nyhetskällor. So?
är ju bara en medvetenhet, inget förakt.
personen bakom ali g, och borat är jude .... men han skämtar friskt, friskare än jag. gör det honom till nazi? kanske jag också är det, är jag nazi då med (korvgube) ? ..säger varken att jag är det elle ej, men borat är som sagt isra'el, eftersom det tydligen är förbjudet att använda J-ordet.