En liten fråga ang asyl i sverige..?

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Ort
Varberg
Hoj
Husaberg FS650 -02
Keps o piercings har inget med religion att göra. Och som jag sade innan så skall en god polis hålla isär sina fördommar från sina yrkesplikter och de flesta gör det (och i den gruppen som inte gör det ingår svenskar o invandrare till lika hög grad). Du ANTAR att en sik inte kan det. Det är DET som stör mig.

Vad jag kan minnas har jag inte nämnt ordet sik en enda gång i denna tråden, och inte vad jag antar om deras förmågor att var polis heller för den delen.

Vad jag sagt har inget med polisens fördomar att göra, utan snarare med de som möter polisen i fråga. Varför tror du man införde uniform överhuvudtaget från första början? För att de tjänar så lite så de inte borde ha råd med egna kläder på jobbet?

Därför att de flesta av oss visar respekt mot ämbetet och inte mot huvudbonaden. Vem fan bryr sig om vad snuten har på skallen när körkortet hänger löst? Gör du det?

Det här är en löjlig diskussion som bara gör dårarna i nazisekten Svenska motståndsrörelsen glada. För det är ju så att för den som har något i huvudet så kvittar det vad snuten har på huvudet när man blir tagen för något man inte borde gjort just där och då. Eller hur?

Du förnekar alltså återigen att folk har fördomar, såväl medvetna som omedvetna. Jag frågar dig med när jag endå håller på: Varför tror du uniformen infördes från första början?
 
Last edited:

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
8% fler dömda ... men 1/10 av tot antalet invånare ?

visst, förstår tt mång har det tufft och vill ha samma sake som svenskar har, som bott här i flera hundra år...fat ändå inte, om jag kom till et annat land skulle jag försöka föregå med got exempel och göra allt för att visa mi vara reko. inte nedvärdera, eller hysa respektlöshet mot samhället jag fått komma till - om nu den där statistiken stämmer?

Ja, om DU kom, men du har väl för i helvete inte samma förutsättningar och livserfarenheter som många människor som kommer hit från krigsdrabbade områden har? :dummer


Nej, det är ju brås statistik, så den är nog felaktig. Jag har hört att det är en massvis sionistisk konspiration faktskt.

Förresten IM, lite offtopic, har du lagt dina planer på att bli polis på hyllan än?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2758820 Okej om du håller med om att jag inte är ensam: Varför ser du inget problem med att poliserna klär sig i turban och därmed inger mindre respekt hos en stor del av befolkningen än de gjort annars?
Precis som Bingo skriver så bör ju respekten vara inför ämbetet och inte inför huvudbonaden elelr ansiktsprydnader.
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Ja, om DU kom, men du har väl för i helvete inte samma förutsättningar och livserfarenheter som många människor som kommer hit från krigsdrabbade områden har? :dummer
Du hävdar fortfarande bara för att man kommer från krigsdrabbade områden så är det fritt fram att bete sig hur som helst? Andra generationens invandrare då, vad har de för skäl? Det skulle vara mycket intressant att få veta det.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
...respekten vara inför ämbetet och inte inför huvudbonaden elelr ansiktsprydnader.

Respekt för ämbetet? Okej, låt mig presentera vulgoliberalernas polisstyrka:
clown.jpg
nyt_burka_large.jpg

obrady.jpg

Det blir ju tolerant det här. :banana
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Vad jag kan minnas har jag inte nämnt ordet sik en enda gång i denna tråden, och inte vad jag antar om deras förmågor att var polis heller för den delen.

Du har inte nämnt det men det är istortsett bara dessa som bär turbaner så ofta/rigoröst. Tycker ändå att du har ett torftigt argument, men det är ju så att smaken är som baken..vi kommer inte att tycka lika i denna frågan..så är det :fakta
 

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Ort
Varberg
Hoj
Husaberg FS650 -02
Du har inte nämnt det men det är istortsett bara dessa som bär turbaner så ofta/rigoröst. Tycker ändå att du har ett torftigt argument, men det är ju så att smaken är som baken..vi kommer inte att tycka lika i denna frågan..så är det :fakta

Och jag anser fortfarande inte att det är personerna som bär turban det är fel på. Personer som bär turban kan säkert (precis som vem som helst) bli bra poliser. Det förutsätter dock att dom plockar av sig turbanen under tjänst, precis som clownen ovan borde ta bort sminket och byta frisyr för att bli mer respekterad som polis.
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Och jag anser fortfarande inte att det är personerna som bär turban det är fel på. Personer som bär turban kan säkert (precis som vem som helst) bli bra poliser. Det förutsätter dock att dom plockar av sig turbanen under tjänst, precis som clownen ovan borde ta bort sminket och byta frisyr för att bli mer respekterad som polis.

Ursäkta men varför diskuterar ni detta överhuvudtaget? Det förekommer ju inte ens.
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Du hävdar fortfarande bara för att man kommer från krigsdrabbade områden så är det fritt fram att bete sig hur som helst? Andra generationens invandrare då, vad har de för skäl? Det skulle vara mycket intressant att få veta det.

Jag har aldrig hävdat att det är fritt fram att bete sig hursomhelst oavsett var man kommer ifrån. Jag förstår dock, till skillnad från vissa, att exempelvis 16åringen från Afghanistan som har stulit för sitt uppehälle i halva sitt liv och sedan kommer till Sverige, kanske lättare hamnar i samma situation här igen, än 16åringen från Lidingö vars största problem i livet hittills har varit att JL-tröjorna inte har matchat golfbagen.




Andra generationens invandrare har väl samma skäl generellt sett som vem som helst som också är född här?

Eller begår andra generationens invandrare fler brott än fjärde generationens invandrare? Eller fler brott än tioende gen.?

Utveckla gärna hur du tänkte nu egentligen.

Du det har jag faktiskt glömt bort :tungan Nu ska jag inte diskutera turbanpoliser mera :)

Jag håller förresten med dig (du tyckte väl så?) att turbaner på poliser är ett jävla påhitt.
 
Last edited:

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Ort
Sverige
Hoj
En Pippigul 600.
Fel.

Än idag medges strafflindring eller till och med straffrihet för hedersmord i bland annat Marocko, Syrien, Irak och de palestinska områdena. I andra länder, exempelvis Pakistan är strafflättnader eller frikännande vid hedersmord numera snarare ett utslag av sedvänjor och domstolars juridiska beslut, än tillämpning av gällande lagar. I majoriteten av dessa länder finns inga motsvarande strafflättnader för kvinnor, även om de anför heder som motiv till mord.
http://www2.amnesty.se/krg.nsf/Webbdokument/6FF0E69E1443EE62C1256C94004074C1?opendocument




Fel.
  • 1050 per barn i barnbidrag, och ibland applicerbart: Flerbarnstillägg betalas ut till familjer med två barn eller fler. Tillägget är 100 kronor per månad för det andra barnet, tillägget är 354 kronor per månad för det tredje barnet, 860 kronor per månad för det fjärde barnet och 1050 kronor per månad för det femte barnet och varje ytterligare barn.
  • Bostadsbidrag, storlek beroende på hur många barn man har, vilka inkomster man har, hur mycket bostaden kostar, hur stor dito är (!), ett särskilt bidrag för de barn som bor hemma och ett umgängesbidrag för de barn som hemma ibland
  • Ett fåtal har rätt till Eget Boende Bidrag (EBO)
  • Introduktionsersättning
Plus en rad bidrag beroende på hur rymligt samvete/smart handläggare man har, t.ex. sjuklön, sjukpenning,




Fel.
78793 personer invandrade till Sverige 2006 och 19537 utvandrade.
http://www.migrationsverket.se/pdffiler/statistik/statistik_8_2006.pdf



Har det hänt tidigare? Tänker på t.ex. 70/80-talets strömmar från Chile, 90-talets från Balkan t.ex.



SM i generalisering? Du leder för tillfället.



Kanske. Framför allt är det förvånande hur mycket fel som rymdes i det.
I dom områden du räknar upp dvs i vissa provinser så används hedersmord osv.. men det är fortfarande av avvart inom den muslimska världen då majoriteten av muslimer inte är för hedersmord m.m .

Mitt räkneexempel baseras på en riksnorm på 2 vuxna 2 barn 4-6år den summan ska finnas kvar EFTER barnbidrag och Ev bostadsbidrag är borträknat och täcka dom kostander jag räknade upp, 5 barn innebär samanlagt 7 614kr i barnbidrag och flerbarnstillägg som räknas av socialtjänsten som inkomst och ska räknas av från normen.

Bostadsbidraget är kvadratbegränsat dvs du får inget bidrag för överstigande kavdratmetrar om du valt att bo större än F-kassan bestämt att betala ut bidrag för. Lika för alla.

Umgängesbidraget är inkomstrelaterat och där ingår bla underhållet men ett barn sombor hos den andra föräldern ibland får oxå dra av från underhållet om det innefattar minst 10 dagar i månaden. För du vet att bara separerade kan ta del av ett sånt bidrag.

Sen undrar jag vad du menar med en massa andra bidrag beroende på samvete och smart handläggare?

När du söker socialbidrag så samkörs register direkt mellan skattemyndigheten och F-kassan för att kolla inkomster osv. och en socialsekteterare får aldrig godkänna kostander ensam utöver den norm som finns, man fårå söka extra bidrag som ska ev godkännas vid ett socialnämdsmöte som i regel hålls 1 ggr i veckan.

Att jag påstår att dom flesta är svenskar som skattefuskar och bidragsfuskar är ingen generalisering. Många av invandrarna och absolut asylsökande har Ingen SGI och kan heller inte få ngn sjukpenning eller anmäla vård av sjukt barn och det fuskas gör många miljoner inom den sektorn.

Jag har förmodligen kollat in en annan inaktuell lista om invandrarantal ber om ursäkt för det felet .Från Euländerna kom 17046st hit Från Norden kom 10517st hit dvs 27563st och från övriga Europa 10061st.

Samanlagt var det 24322st som sökte ASYL och det fördelades så här år 2006:http://www.migrationsverket.se/pdffiler/statistik/asyl2006.pdf


Ett fleral av dom som invandrar hit från norden och vissa andra länder har ordnat med jobb osv för vi importerar arbetskraft fortfarande inom vissa yrken som Läkare och tandläkare som det råder stor brist på i vissa kommuner och framföralllt i norra Sverige, så är det inte så att som det kommer hit 78793st hit o lever på bidrag.

Flyktingar som kom hit tidigare som du nämner etablerade sig snabbt här i Sverige då pga av det fanns gott om jobb och dom kunde använda sina kunskaper och bygga upp ett liv här. Idag ser verkligheten annorlunda ut.

I och med att vissa trådar där du är aktiv har en tendens att spåra ur ganska rejält med personliga påhopp så är det slutdiskuterat från min sida vad det gäller detta.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
I och med att vissa trådar där du är aktiv har en tendens att spåra ur ganska rejält med personliga påhopp så är det slutdiskuterat från min sida vad det gäller detta.

Helt okej, du hade ju egentligen inte koll på något då även ditt andra inlägg var sprängfyllt med faktafel och du visste inte heller vad du bidrog med så för mig är det helt lugnt. :pannkyss
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning


Sen undrar jag vad du menar med en massa andra bidrag beroende på samvete och smart handläggare?

När du söker socialbidrag så samkörs register direkt mellan skattemyndigheten och F-kassan för att kolla inkomster osv. och en socialsekteterare får aldrig godkänna kostander ensam utöver den norm som finns, man fårå söka extra bidrag som ska ev godkännas vid ett socialnämdsmöte som i regel hålls 1 ggr i veckan.

Att jag påstår att dom flesta är svenskar som skattefuskar och bidragsfuskar är ingen generalisering. Många av invandrarna och absolut asylsökande har Ingen SGI och kan heller inte få ngn sjukpenning eller anmäla vård av sjukt barn och det fuskas gör många miljoner inom den sektorn.

För det första är det så det ska fungera i praktiken med dessa bidrag, att det även här ska vara lika för alla. Tyvärr så är det ju inte så då det har visat sig skilja mellan olika kommuner till och med. Vill du ha källa får du leta själv.

Och varför skulle de bli utan sjukpenning bara för att de saknar SGI? F-kassan gör helt enkelt en uppskattning precis som i alla andra fall där personen i fråga saknar årsinkomst sedan tidigare.

Nu vill jag absolut inte lägga mig i frågan då jag inte vet så mycket om det och skulle troligtvis bara blanda in egna åsikter vilket är onödigt.
Fast när det gäller skattefusket så tror jag svenskar är aktivast inom den sektorn MEN att i stort sett alla pizzabagare utövar det tex. Men jag känner svenska pizzabagare så det är ju ingen garanti att man måste vara invandrare bara för att baka extra deg.

Edit/ vad diskuterar ni för skoj egentligen?
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Om skattefusket och bidragsfusket som majoriteten av svenskar står för en kostnad på många miljarder per år du tror inte det skulle kunna komma skola och omsorg tillgodo om det upphörde?

Så att skylla på invandringen att skola och omsorg inte får tillräckligt med resurser är således fel.

Återigen finns här trådar på hur man drar saker och ting till rättegång trots man gjort fel, vad tror du sådana rättegångar kostar skattebetalarna? som kunnat gå till vård o omsorg tex.

Två fel blir inte ett rätt. Varför drar du exempel på en utopi? Det kan jag med göra: tar vi inte emot fler asylsökande så har vi råd med bättre sjukvård och skola. Men det är ingen här som har förespråkat ett totalstopp. Bara att man ser över kostnaden och vad det faktiskt får kosta.
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top