En liten fråga ang asyl i sverige..?

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati S2R1000
Hörru, hur tolkas lagen om en av de inblandade i debatten i andra trådar har skrutit med att han är medlem i nazisekten Svenska motståndsrörelsen.
Vad innebär det att "förlora" en diskussion? För du diskussioner för att "vinna"?

Så länge man inte nämner det i pågående diskussion så är det ju inte nämnt. Eller?

Jag skiter väl i om jag vinner eller inte, förstår man inte det roliga med Goodwins lag pallar inte jag förklara.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Jo helt klart så verkar den siffran vara helt orimlig.
Men nu hänger jag inte med riktigt?
Enligt Jan Ekberg så beräknar han en kostnad på 30 miljarder kr/år och om man då inte räknat invandrare mellan tummen och pekfingret och tar en lite mer exakt siffra 100 000 st.
Då blir ju kostnaden per person 300 000 kr/per person ?
Eller har jag inte förstått nått rätt? :tungan

Ja, det du missförstår är att Jan Ekberg, förutom de invandrare du räknar med, även räknar med alla invandrare som redan bor här.
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Så mer än var tionde invandrare har blivit dömda för ett brott? Tycker du det är lite? :va

Ca 94% (om jag inte missminner mig) av den infödda befolkningen har aldrig varit dömda för ett brott.

Skiljer alltså bara några få procentenheter.



Edit:

Ja, det är en relativt liten andel anser jag.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ähe va fan. Använd din utbildning till att ställa någon snaskig diagnos på snubben Markus om det inte går att reda ut.

Han har inte ens svarat på min middagsinbjudan så någon diagnos kan man nog glömma. Utbildningen kanske inte var så bra när allt kommer omkring. :)
Men, men, att städa ett mentalsjukhus och få låna de intagnas datasal är väl the next best thing för svinfarmarna och hittebarnen där nere. :lol

Ja, det du missförstår är att Jan Ekberg, förutom de invandrare du räknar med, även räknar med alla invandrare som redan bor här.

Men varför i hela fridens namn har du då tagit den summan och slagit ut den på 100.000?
 
Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Han har inte ens svarat på min middagsinbjudan så någon diagnos kan man nog glömma. Utbildningen kanske inte var så bra när allt kommer omkring. :)
Men, men, att städa ett mentalsjukhus och få låna de intagnas datasal är väl the next best thing för svinfarmarna och hittebarnen där nere. :lol



Men varför i hela fridens namn har du då tagit den summan och slagit ut den på 100.000?

Jag slog ut den på 1 miljon.
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Vänta nu...var säger jag att dom inte gör det? Jag menade som vbg_snake skrev att det inte är alla som beteer sig så. Men de som GÖR det skall inte hävda att de följer SINA lagar.
Vet inte riktigt hur du menar men du tror väl inte på allvar att jag hävdar att alla invandrare är kriminella? Jag är ju andra generationens invandrare själv. Kanske jag missförstog.

Nej självklart är det så, men så är det med allting, det finns alltid undantag. Men den stora massan, nästan alla, sköter sig..


Att prata "invandringsproblem" och sedan gnälla om vad kanske mindre än en procentenhet sysslar med, låter väldigt lustigt.


Att du är andra generationens invandrare har ingen betydelse, i SD finns det tex andra generationens invandrare, barn till dom som kom hit på 60-talet från bla Ungern, som är främlingsfientliga. Folk idag är så dumma så det är inte sant.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag slog ut den på 1 miljon.

Varför? Hela resonemanget var ju att det kostade 450tkr pp "dom första månaderna".
Siffran 20 eller 30 miljarder eller några som helst miljarder har ingenting med siffran 450.000 att göra, det är två olika saker.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Varför? Hela resonemanget var ju att det kostade 450tkr pp "dom första månaderna".
Siffran 20 eller 30 miljarder eller några som helst miljarder har ingenting med siffran 450.000 att göra, det är två olika saker.

Okej, jag ger upp, du förstår inte ens vad du själv skriver.
 

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Ort
Varberg
Hoj
Husaberg FS650 -02
Ca 94% (om jag inte missminner mig) av den infödda befolkningen har aldrig varit dömda för ett brott.

Skiljer alltså bara några få procentenheter.



Edit:

Ja, det är en relativt liten andel anser jag.

Var tionde invandrare och drygt var tjugonde av "den infödda befolkningen" med andra ord. Dessa "få procentenheter" innebär en skillnad på nästan 100%. Skrämmande anser jag..
 

mudder

Muppkiller
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Kungsgården
Hoj
KTM990 Adventure S KTM690E
Tyvärr vill ingen tala om vad invandringen kostar. Men enligt Sveriges radio kostar introduktionen 178 000:- per invandrare. Dessa pengar räcker inte och nu krävs det mer.....

"Läget är kritiskt"
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Okej, jag ger upp, du förstår inte ens vad du själv skriver.

Jovisst, men inte vad du skriver. Det är liksom problemet, förstår du inte det? :lol
Håll dig till ämnet eller något du förstår nästa gång.

Tyvärr vill ingen tala om vad invandringen kostar. Men enligt Sveriges radio kostar introduktionen 178 000:- per invandrare. Dessa pengar räcker inte och nu krävs det mer.....

"Läget är kritiskt"

Och Chris som bara trodde 30 tusen, så enfaldigt. :)

Var tionde invandrare och drygt var tjugonde av "den infödda befolkningen" med andra ord. Dessa "få procentenheter" innebär en skillnad på nästan 100%. Skrämmande anser jag..

En jätteliten skillnad. :rofl
 
Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2756307 Visa tacksamhet. Aldrig slagit dig att samhället (läs svenskarna) har något att göra med anpassning

Finns andra faktorer, såsom samhällets strukturera har gett integrationsproblematik vilket har skapat socialklassproblematik.

Poängen är att det är inte ett invandrarproblem som finns, vilket en del försöker peka ut i tråden. Utan det finns ett samhällsproblem
Vist det är idiotiskt att bunta ihop dom. Ännu dummare att inte lära dom svenska och ytligare dummare att göra det så enkelt för dom. Tänk dig du kan flytta hit och få det bättre än du någonsin haft det utan att lyfta ett finger..

Egentligen är det vi som ser till att dom blir som dom blir (eller iaf att vi har dessa små spaggar som sabbar i princip allt) Två exempel.

Va på eriksdalsbadet för ett tag sen, kommer fram en tolvåring och säger att jag ska gå ut ur dushen annars ska hans brorsa knulla mig.... Förfan han når knappt upp till min bröstkorg jävla skit unge..

Ett annat är dom eminenta pukorna jag har i klassen som idag kläcker ur sig: "Är du bered att flytta till kirona om 10 år? då har vi blattar tagit över här, ni kan få norrland för där e så kallt att ingen blatte vill bo" Det jobbiga är att han sitter å skriker på alla lektioner å spelar nån jävla hindi pop på mobilen så man varken kan koncentrera sig eller höra vad läraren säger.

Vist det finns rött ägg överallt men folk som växer upp i miljonområden tenderar till att oftare vara det..

Och tro nu för tusan inte att jag är rasse jag har problem med individer inte invandrare..

Och vad den svenska seden är så är det att man jobbar och förtjäna sina pengar inte softar å lever på andra för gör man det fungerar inte samhället. Plus en massa andra saker där ibland att vi fanimig ska få fira vår nationaldag lika mkt som dom.. Det är sjukt att vi rättar oss så mkt efter dom, jag menar man får öppet gilla terrorist diktaturer men inte landet man lever och befinner sig i ?! Spelar du somalias nationalsång är det kultiverat, spelar du Sveriges är det hets mot folkgrupp!

Nej men jag ska flytta till iran å där ska min tjej gå å handla i biki och jag ska öppna en söndagsöppen chaktuteri affär som säljer bacon. Sen ska jag öppet vara homosexuell.
 
Last edited:

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Ort
Varberg
Hoj
Husaberg FS650 -02
Vist.. ytligare... dummare... skricker... förtjännar... firra.. mennar.. tereorist. befiner..

Ja precis sådär låter dom :D

Nä men jag håller faktiskt med dig, man möter inga icke invandrare med den attityden, jag har då inte gjort det iaf. Men flera invandrare. Varför vet jag inte, det är troligen det Svenska samhället det är fel på.. Eller så tycker dom själva att det är ett trevligt bemötande?
Tänkte bara säga att jag har mött fler invandrare som är väldigt snälla och trevliga än sånnahär drägg, så ni inte missförstår mig.
 

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Ort
Jerusalem
Hoj
GSXR 1000 K7
Alltså, om du i 45-års åldern eller vad du nu är inte hittat ett bättre forum (inte nödvändigtvis internetforum ens) för att föra debatt på vedertagna vetenskapliga premisser så tycker jag uppriktigt ännu mer synd om dig än jag tyckte när jag insåg att du bara är en grinig gubbe. Termen skaffa ett liv har sällan känts mer aktuell. :pannkyss

Skånska pottsluskforum? :confused:
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Vist det är idiotiskt att bunta ihop dom. Ännu dummare att inte lära dom svenska och ytligare dummare att göra det så enkelt för dom. Tänk dig du kan flytta hit och få det bättre än du någonsin haft det utan att lyfta ett finger..

Egentligen är det vi som ser till att dom blir som dom blir (eller iaf att vi har dessa små spaggar som sabbar i princip allt) Två exempel.

Va på eriksdalsbadet för ett tag sen, kommer fram en tolvåring och säger att jag ska gå ut ur dushen annars ska hans brorsa knulla mig.... Förfan han når knappt upp till min bröstkorg jävla skit unge..

Ett annat är dom eminenta pukorna jag har i klassen som idag kläcker ur sig: "Är du bered att flytta till kirona om 10 år? då har vi blattar tagit över här, ni kan få norrland för där e så kallt att ingen blatte vill bo" Det jobbiga är att han sitter å skriker på alla lektioner å spelar nån jävla hindi pop på mobilen så man varken kan koncentrera sig eller höra vad läraren säger.

Vist det finns rött ägg överallt men folk som växer upp i miljonområden tenderar till att oftare vara det..

Och tro nu för tusan inte att jag är rasse jag har problem med individer inte invandrare..

Och vad den svenska seden är så är det att man jobbar och förtjäna sina pengar inte softar å lever på andra för gör man det fungerar inte samhället. Plus en massa andra saker där ibland att vi fanimig ska få fira vår nationaldag lika mkt som dom.. Det är sjukt att vi rättar oss så mkt efter dom, jag menar man får öppet gilla terrorist diktaturer men inte landet man lever och befinner sig i ?! Spelar du somalias nationalsång är det kultiverat, spelar du Sveriges är det hets mot folkgrupp!

Nej men jag ska flytta till iran å där ska min tjej gå å handla i biki och jag ska öppna en söndagsöppen chaktuteri affär som säljer bacon. Sen ska jag öppet vara homosexuell.

I Sverige firar vi så vitt jag vet i vår nationaldag särskilt mycket. Och om du nu gör det med någon tradition, har någon någonsin hindrat dig från att fira nationaldagen?

Vad gäller det där med att arbeta och göra rätt för sig så låter det inte särskilt "svenskt". Vi har väl flest sjukskrivna i Europa och det finns troligen mer än en som utnyttjar systemen. Att skämt som nedanstående har uppkommit har nog lite med det att göra också. Ingen eld utan rök..

Tre män, en norrman, en tysk och en svensk satt inne på en bar pratade. Plötsligt infinner sig Jesus i baren, och han frågar dom tre om dom vill få någonting botat.

Tysken säger; "Ja, jag har alltid haft ont i min rygg, kan du ta bort smärtan?"
"Visst", säger Jesus och lägger sin hand på tyskens rygg. Direkt försvinner smärtan och tysken är överlycklig. Norrmannen blir väldigt exalterad och säger, "Jag har haft problem med mina knän på sistone, kan du göra så att dom blir bra igen?"
"Visst", säger Jesus, lägger sina händer på norrmannens knän, och vips så är dom bra igen.
Jesus vänder sig nu mot svensken, som har suttit tyst hela tiden, och frågar; "Har du ingen åkomma jag kan hjälpa dig med?"
Svensken svarar då förfärat; "Nej för helvete, rör mig inte, jag är sjukskriven!"
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Ca 94% (om jag inte missminner mig) av den infödda befolkningen har aldrig varit dömda för ett brott.

Skiljer alltså bara några få procentenheter.

Edit:

Ja, det är en relativt liten andel anser jag.

Ca 94% av den infödda befolkning är icke dömda. Knappt 90% av nysvenskarna, säg ca 88%, låter det rimligt?, är inte dömda.

Det är alltså ca 6% infödda och 12% nysvenska som är dömda. Brottsligheten är enligt dessa siffror alltså dubbelt så hög bland nysvenska jämfört med de inhemska medborgarna. Är detta en liten skillnad? Jag har personligen inte koll på siffrorna, så jag tackar dig för att du med dina siffror bevisar vad, många av oss alltid hävdat. Fast det var kanske inte riktigt så du tänkte dina siffror skulle användas....

Hade du IG i matematik? Som tur är har vi numera en regering som håller på att sätta stopp för flummandet i skolan så att ni äntligen kan lära er något, till exempel om procenträkning.

Folk idag är så dumma så det är inte sant.

Äntligen visar du lite självinsikt.
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Ja precis sådär låter dom :D

Nä men jag håller faktiskt med dig, man möter inga icke invandrare med den attityden, jag har då inte gjort det iaf. Men flera invandrare. Varför vet jag inte, det är troligen det Svenska samhället det är fel på.. Eller så tycker dom själva att det är ett trevligt bemötande?
Tänkte bara säga att jag har mött fler invandrare som är väldigt snälla och trevliga än sånnahär drägg, så ni inte missförstår mig.

Jag har då mött många spända kaxiga infödda svenskar, självklart finns dessa också och att inte ni har träffat på några bevisar ingenting.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top