Vist det är idiotiskt att bunta ihop dom. Ännu dummare att inte lära dom svenska och ytligare dummare att göra det så enkelt för dom. Tänk dig du kan flytta hit och få det bättre än du någonsin haft det utan att lyfta ett finger..
Egentligen är det vi som ser till att dom blir som dom blir (eller iaf att vi har dessa små spaggar som sabbar i princip allt) Två exempel.
Va på eriksdalsbadet för ett tag sen, kommer fram en tolvåring och säger att jag ska gå ut ur dushen annars ska hans brorsa knulla mig.... Förfan han når knappt upp till min bröstkorg jävla skit unge..
Ett annat är dom eminenta pukorna jag har i klassen som idag kläcker ur sig: "Är du bered att flytta till kirona om 10 år? då har vi blattar tagit över här, ni kan få norrland för där e så kallt att ingen blatte vill bo" Det jobbiga är att han sitter å skriker på alla lektioner å spelar nån jävla hindi pop på mobilen så man varken kan koncentrera sig eller höra vad läraren säger.
Vist det finns rött ägg överallt men folk som växer upp i miljonområden tenderar till att oftare vara det..
Och tro nu för tusan inte att jag är rasse jag har problem med individer inte invandrare..
Och vad den svenska seden är så är det att man jobbar och förtjäna sina pengar inte softar å lever på andra för gör man det fungerar inte samhället. Plus en massa andra saker där ibland att vi fanimig ska få fira vår nationaldag lika mkt som dom.. Det är sjukt att vi rättar oss så mkt efter dom, jag menar man får öppet gilla terrorist diktaturer men inte landet man lever och befinner sig i ?! Spelar du somalias nationalsång är det kultiverat, spelar du Sveriges är det hets mot folkgrupp!
Nej men jag ska flytta till iran å där ska min tjej gå å handla i biki och jag ska öppna en söndagsöppen chaktuteri affär som säljer bacon. Sen ska jag öppet vara homosexuell.
I Sverige firar vi så vitt jag vet i vår nationaldag särskilt mycket. Och om du nu gör det med någon tradition, har någon någonsin hindrat dig från att fira nationaldagen?
Vad gäller det där med att arbeta och göra rätt för sig så låter det inte särskilt "svenskt". Vi har väl flest sjukskrivna i Europa och det finns troligen mer än en som utnyttjar systemen. Att skämt som nedanstående har uppkommit har nog lite med det att göra också. Ingen eld utan rök..
Tre män, en norrman, en tysk och en svensk satt inne på en bar pratade. Plötsligt infinner sig Jesus i baren, och han frågar dom tre om dom vill få någonting botat.
Tysken säger; "Ja, jag har alltid haft ont i min rygg, kan du ta bort smärtan?"
"Visst", säger Jesus och lägger sin hand på tyskens rygg. Direkt försvinner smärtan och tysken är överlycklig. Norrmannen blir väldigt exalterad och säger, "Jag har haft problem med mina knän på sistone, kan du göra så att dom blir bra igen?"
"Visst", säger Jesus, lägger sina händer på norrmannens knän, och vips så är dom bra igen.
Jesus vänder sig nu mot svensken, som har suttit tyst hela tiden, och frågar; "Har du ingen åkomma jag kan hjälpa dig med?"
Svensken svarar då förfärat; "Nej för helvete, rör mig inte, jag är sjukskriven!"