Eddi skrev:2100136jag e super amatör. Kan väl få upp den ganska högt i några sekunder sen blir man rädd och släpper ner den. Detta med endast gaspådrag i 1:ans växel. Så skulle vilja veta precis hur man gör med kopplingen så man kan öva. Sett filmen antal gånger men förstår inte riktigt.
Man ska alltså köra i 40 -50 km/h i 2:ans växel.
Dra in kopplingen typ hälften så motorn varvar upp till en 8000 - 10000 var eller så och gasa lite samtidigt.
Sen släppa kopplingen snabbt igen och då går hojen upp?
Undrar med ur man ska sitta i sadeln. Långt fram, bak eller mitt på?
Kör en r1 då.
Vad är fel vad är rätt?... vill veta så man inte tramsar till det och kvadar hojen i onödan.
Testa "dippa" kopplingen vid drygt 5000 varv eller när du känner att kraften i hojen börjar komma. Det funkade bra på min R1. Ta´t lugnt i början bara innan du är van. Brukade sitta som vanligt i sadeln.
Själv tycker jag nästan det är lättare att köra lite fortare när man ska ta upp den då jag har förmågan att lyckas spinna istället för att slanga...mindre kul
Kanske har skitdäck för slangning eller nåt? Kändes iallafall som Pilot Power-däcken som satt på R1:an original hade bättre bett än dom här Bridgestone som sitter på K5:an...