Ledsen för att varken jag eller Rotorp har uppdaterat trådenSadam skrev:2515184Hur går det för Micke?
Rotorp skrev:2557403Ja det kan man inte klaga på.
Nu har han varit hemma ett par dagar och börjat att komma in i rytmen med.
Visst är det kul.
Pratade med honom som hastigast nu på telen och han hälsar sååå mkt till alla som deltagit härinne.
På återseende.
//Rotorp
Rotorp skrev:2557403Ja det kan man inte klaga på.
Nu har han varit hemma ett par dagar och börjat att komma in i rytmen med.
Visst är det kul.
Pratade med honom som hastigast nu på telen och han hälsar sååå mkt till alla som deltagit härinne.
På återseende.
//Rotorp
Fantastiskt att se hur du trots dina egna problem ändå orkar fortsätta att bry dig och ta till dig Mickes bekymmer, det visar att det definitivt finns hopp för mänsligheten. Stort...Kungen skrev:2557445gott o se det händer något..
själv går det bakåt för mig. mer o mer ont. mer o mer morfin. går och väntar på ny operation. har fått till till läkare i Lund den 31 okt om det är läkaren som skall op mig eller vad det är för fjant vet jag inte..
är så trött på denna skiten nu.. är 4 mån sedan smällen.
Rotorp åkte bakom Micke vid olyckan så han kan svara mer exakt än jag, men vad jag har förstått så hade Micke och Rotorp ca 65 km/h precis innan kollisionen, och eftersom han aldrig han bromsa så bör det ha varit den farten i kollisions ögonblicket. Ytterliggare en påverkande faktor till utgången är givetvis att bilen inte stod stilla utan körde ut framför Micke.Kawwa skrev:2557788Ursäkta frågan, men hur fort gick det egentligen? Var det 50?!!! Eller var det på 70 sträcka? Otroligt hur illa det kan gå, jag har flera gånger iår övervägt att sälja hojen efter att ha läst dessa trådar med olyckor och dödsfall och iår tycker jag att man har läst så många där det inte gått speciellt fort! Sitter trotts allt med 3 barn som förhoppningsvis vill att man kommer hem.
Klockringaren skrev:2558486
Den hågade kan ta o springa in i väggen med fejset först - fart c:a 7 km/t
Redan i den farten så slocknar vilken skalle som helst.
Fördubblar man farten så ökar kraften med kvadraten.
.
Rotorp skrev:2538499Hejsan alla.
En uppdatering på situationen.
Jag pratade med Micke senast igår över telefonen och då var han hemma på permis igen. Fredag till måndag- Kanoners att vara hemma och sova i sin egen säng. Jag mötte honom och hans bror Mats och då var de båda ute och åkte lastbil. Hehe, ja nu börjar man känna igen boysen igen.
Förra helgen så träffades vi hos en gemensam vän och grillade lite gott och hade en väldigt trevlig stund. Jag hade med hans egna Blackbird hem till polaren där vi fikade men Micke vile inte ens titta åt hojjen. Fstår att han har en viss avsky nu ifrån hojen och allt vad MC heter. Han skulle putsa upp skrället och göra den fin o sedan sälja som det lät nu.
Han längtar verkligen efter att få komma igång på allvar tillbaka till det vardagliga såsom att köra bil/terrängbil som är en stor hobby för både han och mig. Han har 2 st militärbilar ihop med en kompis. Big intrest u know.
Ja, skulle någon vara intresserad av att se så finns det hemsida med massa bilder på den hobbyn där Micke figurerar stort.
Rehaben går riktigt bra och relativt fort. Micke kommer att bli utskriven från Rehaben i Linköping nu på Onsdag och då få komma hem helt. Rehaben kommer att fortsätta i Norrköping och även delvis hemma.
Med den fightingspirit han visat så kommer det säkert gå strålande.
Han har även vid ett tillfälle sett och läst HELA denna tråden med mkt blandade känslor. Kul att såå många har sympatier för situationen och att de skänker en tanke/hälsning till Micke, men samtidigt att se hojjen krashad på backen var jävligt jobbigt sa Micke. Det finns ju länkar i denna tråden till nyhetsartiklarna ifrån olyckan och den var påfrestande att gå igenom sa han.
Ja fy f-n, det går nog inte i sin vildaste att föreställa sig hur han har haft det. 3 veckor utan ett enda minne. Kul? Skulle inte tro det.
Men nu går det åt rätt håll iaf. Kortare sträckor går han utan promenadpinnar eller annat stöd. Kortare sträckor inebär ett par meter men ändå, Victory va.
Hehe ja han har faktist gjort lite annat dumt med som den spjuver han är. Läkaren ordinerade å det strängaste att INTE köra lastbil ( en del av Micke o Mats företagsverksamhet) så det lydde han till punkt o pricka. Han körde ju endast vanlig bil, inte lastbil precis som läkarn sa... Fast läkaren hade visst kraftiga synpunkter på den resan. Även doktorer kan svära tydligen.
Ja det var lite mer inside information ifrån allas vår vän och hans nuvarande leverne.
På återseende
//Rotorp
Pronger skrev:2560344jag vill gärna se bilder från jeepträffarna.
Bra att det går framåt för honom.
Micke Blackbird skrev:2583114Hej alla vänner, såväl gamla som nya!
Jag som skriver detta inlägg är olycksfågeln själv, MICKE!
Jag har nu efter 3 månader på lasarett äntligen fått komma hem
Verkligen fantastiskt att läsa alla fina inlägg från alla mc-vänner, det värmer i hjärtat!
Verkligen fantastiskt att läsa alla fina inlägg från alla mc-vänner, det värmer i hjärtat! Behövs verkligen då en lång rehabilitering återstår, men det ser jag som småpotatis mot det jag redan gått igenom. (2,5 vecka medvetslös, 10 talet brutna ben, avsliten lårmuskel... Fick 20 liter!! blod under alla operationer) Kan inte låta bli att tänka på alla som flera gånger räddat mitt liv,TACK! Ni är ju både vänner som polarn Rotorp , ambulansmännen och personal på IVA Norrköping som genom fantastiska insatser alla sett till att jag kan njuta av fler stunder med mina nära och kära, TACK!!
Till alla ni som läser detta vill jag sända mina varmaste hälsningar och önska er en underbar mc-säsong 2007!
Micke
Verkligen fantastiskt att läsa alla fina inlägg från alla mc-vänner, det värmer i hjärtat! Behövs verkligen då en lång rehabilitering återstår, men det ser jag som småpotatis mot det jag redan gått igenom. (2,5 vecka medvetslös, 10 talet brutna ben, avsliten lårmuskel... Fick 20 liter!! blod under alla operationer) Kan inte låta bli att tänka på alla som flera gånger räddat mitt liv,TACK! Ni är ju både vänner som polarn Rotorp , ambulansmännen och personal på IVA Norrköping som genom fantastiska insatser alla sett till att jag kan njuta av fler stunder med mina nära och kära, TACK!!
Till alla ni som läser detta vill jag sända mina varmaste hälsningar och önska er en underbar mc-säsong 2007!
Micke
Jag har läst i tråden allt eftersom den vuxit fram och vill bara berätta att det är oerhört kul att se dig skriva och framför allt att höra att du blir bättre.Micke Blackbird skrev:2583114Hej alla vänner, såväl gamla som nya!
Micke
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |