Det är väl på gång i sverige med tätare (och därmed lämpligare?) skyltning på hastighetsgränser. även en höjning till 120 har jah höt talas om någonstans.
Typ 30,40,50,60,70,80,90,100,110,120,?? tror jag.
Tror vi verkligen egentligen, att det skulle spela ngn roll med andra begränsningar som va mer anpassade enl staten för vägarna?
Mc-åkare kör som de vill, jag känner iaf inte ngn som bryr sig...
Vad man kan göra för att öka deras säkerhet, utöver vad de själva kan påverka, så skulle det vara att göra andra billister mer uppmärksamma, andra regler för spill, hur stort mörkertal finns inte där? lastbilar som spiller ut skit kommer undan, utan pardon.. Ett par kolar väl per år för att te singelåkt, ensamma, å fått sladd åt helvete pga spill eller ngt som ej i efterhand kan förklaras.
Sen finns det inte så mkt mer å göra.... psyktest för att få ta mc-kort? införa regel så att man inte kan köpa hoj utan körkort...
Sen kommer resten av de klassiska olyckorna att kvarstå i allafall, hur man än gör. Mogenhet kommer med ålder, samtidigt som gamlingar som kört bil 40 år hr svårt å lära sig nya tekniker - bara är så..
Men hur sjukt är det inte att min morsa kan köpa hoj, en K7a å köra lagligt utan att någonsin ens kört moped....
Finns massor att göra - kanske det skulle minska lite, väldigt lite, men alltid ngt, men sålänge vägar omges av träd och andra hårda prylar så kommer "vi dö", thats it....