En racingtjej med stil!

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
FireSalle skrev:
2660543 Nä, men det är sexigare med en tjej på en race-999:a, inramningen med armco-räcken och bana är också lite mer tilltalande än reflexpinnar och väg 52 ;)

:rofl

& dessutom efter att hon vunnit hela serien 2006!:tummenupp
 

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
SuperSport skrev:
2660553 Nätack med tanke på hur oduglig jag är på att wheela och att jag betalar min Ducce själv så det avstår jag gärna. :kryckor
Men lite lite körteknik skulle sitta fint så kanske man vågade ställa upp i BOTT sedan :D

:D

Jag hörde att det blir av nästa år. Vad kul, ska du tävla i BOTT? :)
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
GixxerTina skrev:
2660455 Om du tycker hon ser ut som en kille:va ... då undrar man vad du tycker killar ser ut som ..Tjejer eller ????:D :D :tungan :tungan :rolleyes: :rolleyes: :)

"Åsikter är som rumpan ,alla har en" :p okej, jag kanske tog i lite, men hon ser ju inte speciellt feminim ut...
 

RedTop

Se sei incerto, tieni aperto !
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Strax norr om Rimini
Hoj
Bimota DB2
Om jag inte minns fel så hade väl alla Ducatisters Carita bättre varvtider än Paola när hon körde Master Classen i DRE nere på Imola tidigare i år... :D
 

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Last edited:

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Om du tvivlar på hennes förmåga på ett annat märke, tvivlar du på din egen då med??? :smasha :D


Nu ska du vara snäll! :fatta! Annars berättar jag alla hemlisar du sa till mig på nyårsfesten...:hihi Jag tvivlar knappast på hennes förmåga, men vi får helt enkelt vänta & se om det kommer gå lika bra för henne med Yamaha som det gick med Ducati...:D
 

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Lite OT, men häromveckan var det hoj hela dan på Discovery. Då körde en kille (programledaren) Ducati på Imola. Han körde om Paola, lätt.

Hur snabbt kör Paola jfrt m en ordinär Superbikepilot och en vanlig dödlig?

EDIT: programledaren fick ordentligt med spö (typ 10 sek/varv) av han italienska föraren med långa håret som finns med namn på insidan av Dainese-skinnställen. Senil...

/Mackan
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nu ska du vara snäll! :fatta! Annars berättar jag alla hemlisar du sa till mig på nyårsfesten...:hihi Jag tvivlar knappast på hennes förmåga, men vi får helt enkelt vänta & se om det kommer gå lika bra för henne med Yamaha som det gick med Ducati...:D

Tror faktiskt Paola kan få det bra svettigt med Ducatis nya förare Nina Prinz och Letizia Marchetti på den nya 1098;an i EWc.
 

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Tror faktiskt Paola kan få det bra svettigt med Ducatis nya förare Nina Prinz och Letizia Marchetti på den nya 1098;an i EWc.

Vet inte riktigt hur bra de nya tjejerna i Ducati teamet är, men däremot att 1098an inte är att leka med, så jag håller med om att det mycket väl kan bli tufft för Paola!
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Vet inte riktigt hur bra de nya tjejerna i Ducati teamet är, men däremot att 1098an inte är att leka med, så jag håller med om att det mycket väl kan bli tufft för Paola!

Den Italienska tjejen var Italiensk tjejmästare i STK600 2005 och 3:a i årets Italienska STK1000 för tjejer.

Nina har kört bl.a IDM- Supersport i 7 år och hade väl en 9;onde plats som bäst där 2006. Körde även några inhopp i IDM-SBK ifjol.
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Vet inte riktigt hur bra de nya tjejerna i Ducati teamet är, men däremot att 1098an inte är att leka med, så jag håller med om att det mycket väl kan bli tufft för Paola!

Helt seriöst....får de märkes spons av generalagenterna eller är det handlarna älskarinor som kör den där serien?

Katja P skulle väl aldrig förnedra sig med att åka nån rödstrumpeklass.
Finns ju inget fysiskt skäl till att det täckta könet skulle vara nå särskillt långsammare, kolla Ullis i 125 eller Dolk i superbike som förnedrar många wannabee´s

Jag tycker tjejerna skall tävla på LIKA villkor med killarna och är de inte snabba nog så inför en C-serie för långsamma tävlingsförare (jag kan vara med där)...men att skilja på könen i RR är ju sopigt.
 
Last edited:

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS

Hur snabbt kör Paola jfrt m en ordinär Superbikepilot och en vanlig dödlig?

Kanske någon som vet!? dock tillräckligt snabbt för att vinna EWC & i den Cupen är det förmodligen inte speciellt långsamma förare som deltar.


Jag tycker tjejerna skall tävla på LIKA villkor med killarna och är de inte snabba nog så inför en C-serie för långsamma tävlingsförare (jag kan vara med där)...men att skilja på könen i RR är ju sopigt.

Jag har själv aldrig kört en bandag bara för tjejer eller liknande, så jag har ingen aning om huruvida det är roligare än att köra blandat tjejer & killar. Själv tycker jag det är roligt att köra med grabbarna...:D

Men att det finns en Cup för tjejer utöver de vanliga tävlingarna är väl bara kul. Varför störa sig på att det finns bara för tjejer? Så många lagsporter där tjejerna är bannade från att spela tillsammans med killarna, ishockey, fotboll o.s.v

Så det du snackar om att det ska vara lika för alla. Då är det väl det!? Om det kan finnas sporter bara för killar där tjejerna är bannade, så varför inte tjejcuper endast för tjejer?
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top