En racingtjej med stil!

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Jag tycker tjejerna skall tävla på LIKA villkor med killarna och är de inte snabba nog så inför en C-serie för långsamma tävlingsförare (jag kan vara med där)...men att skilja på könen i RR är ju sopigt.
Eftersom tillväxten är dålig bland tjejer inom RR så kan jag inte tycka att det är något fel att ha en ren tjejklass om det finns underlag för det.
Förhoppningsvis kan det locka fler tjejer att börja med RR.

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Den Italienska tjejen var Italiensk tjejmästare i STK600 2005 och 3:a i årets Italienska STK1000 för tjejer.

Nina har kört bl.a IDM- Supersport i 7 år och hade väl en 9;onde plats som bäst där 2006. Körde även några inhopp i IDM-SBK ifjol.

Du är väl insatt, kul! :)

Eftersom tillväxten är dålig bland tjejer inom RR så kan jag inte tycka att det är något fel att ha en ren tjejklass om det finns underlag för det.
Förhoppningsvis kan det locka fler tjejer att börja med RR.

Kan bara hålla med! :tummenupp (se mitt inlägg längst ner sid 7)

Last edited:

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös

Men att det finns en Cup för tjejer utöver de vanliga tävlingarna är väl bara kul. Varför störa sig på att det finns bara för tjejer? Så många lagsporter där tjejerna är bannade från att spela tillsammans med killarna, ishockey, fotboll o.s.v

Så det du snackar om att det ska vara lika för alla. Då är det väl det!? Om det kan finnas sporter bara för killar där tjejerna är bannade, så varför inte tjejcuper endast för tjejer?

Men fotboll och hockey är ju uttalade kontaktsporter där genomsnittsmannen lär vinna över kvinnan med sin fysiska fördel...det gäller ju inte RR där kondition ,balans och känsla är långt viktigare än vem som kan hålla hårdast i gashandtaget. Du förstår säkert vad jag menar...kan inte peka på nån fysisk fördel mellan könen i RR...men det kan jag defenetivt i alla lagsporter.

Återigen...varför begränsa till könen...det är ju varvtider och taktik det handlar om.
Tjejerna har väl ingen begränsning där.
Se möjligheterna nu istället...:tummenupp

Ducati Girl

Gick med
28 Dec 2004
Hoj
Men fotboll och hockey är ju uttalade kontaktsporter där genomsnittsmannen lär vinna över kvinnan med sin fysiska fördel...det gäller ju inte RR där kondition ,balans och känsla är långt viktigare än vem som kan hålla hårdast i gashandtaget. Du förstår säkert vad jag menar...kan inte peka på nån fysisk fördel mellan könen i RR...men det kan jag defenetivt i alla lagsporter.

Återigen...varför begränsa till könen...det är ju varvtider och taktik det handlar om.
Tjejerna har väl ingen begränsning där.
Se möjligheterna nu istället...:tummenupp

Vad jag vet så finns det bara denna cup endast för tjejer. Alla andra tävlingar körs ju blandat tjejer & killar. Som jag skrev tidigare, jag har aldrig endast kört med tjejer, tycker det är roligt att köra med grabbarna...:D Men vad spelar det för roll att en enda cup är en tjejcup? Ingenting att störa sig på anser jag...men det är ju vad jag tycker! :tummenupp

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Vad jag vet så finns det bara denna cup endast för tjejer. Alla andra tävlingar körs ju blandat tjejer & killar. Som jag skrev tidigare, jag har aldrig endast kört med tjejer, tycker det är roligt att köra med grabbarna...:D Men vad spelar det för roll att en enda cup är en tjejcup? Ingenting att störa sig på anser jag...men det är ju vad jag tycker! :tummenupp

Jag e iallfall sketapetig med detta...inge jälla tjejcup för då kräver jag killcup så det så:D

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
...men däremot att 1098an inte är att leka med...
Jag trodde det var just det den var... :tungan :arsele

Lite mer sådant här hade ju inte skadat i depåerna... :tummenupp
IMG_2550.jpg

Last edited:

Ducati Girl

Gick med
28 Dec 2004
Hoj
Har bara råkat läsa om dom på lite olika tyska sidor. Nina har jag vetat vem det är iof i några år. Stod på www.idm.de eller om det kanske var www.motograndprix.de för typ en vecka sen att dom skulle köra för Ducati i år så det var då jag kollade lite deras sidor osv.

Deras hemsidor är www.ninaprinz.de och www.letiziamarchetti.com

Ska in & kika lite på sidorna...:tummenupp

Lite mer sådant här hade ju inte skadat i depåerna... :tummenupp

Hm...vad då? :hihi Hon verkar ha ont i sin arm... :va

Lite mer sådant här istället...:D :tummenupp

17.jpg

Last edited:

Ducati Girl

Gick med
28 Dec 2004
Hoj

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Även den tjejen som vann i 600-klassen byter hoj från en Ducati till den nya '07:ans ZX6R. Hon testade den på en träning i söndags och var visst väldigt förtjust i den.

www.chiaravalentini.it

Ducati Girl

Gick med
28 Dec 2004
Hoj
Även den tjejen som vann i 600-klassen byter hoj från en Ducati till den nya '07:ans ZX6R. Hon testade den på en träning i söndags och var visst väldigt förtjust i den.

www.chiaravalentini.it

Hittade en film från 2005 års cup från Varano! :) Lite tävlingsinslag & intervjuer med bl.a Samuela De Nardi som i år går över från Aprilia till Ducatis 1098! & Paola Cazzola, Chiara Valentin mfl. De pratar Italienska, men kan vara kul att se när de visar en bit in, inslag ifrån depån & tävlingen... http://www.motocicliste.net/campionato/foto/2006/video/5-VARANO.wmv

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024