(Du driver säkert med mig!) Nej det kan jag inte inse. Det låter inte klarsynt alls. Min åsikt är att ju högre hastighet desto större blir både sannolikheten att krascha samt sannolikheten att skadas eller dö i kraschen.
Att ni erfarna banåkarkillar med maffiga hojar på avatarerna indirekt ger bilden till en nyfiken nybörjare att riskerna är större att förolyckas eller skadas allvarligt på allmänna vägar när man ligger och tuffar i "48-55 km/h" jämfört med +200 km/h tycker jag är felaktigt. Det var det jag reagerade emot. Jag vet att många adrealinkillar har den livslögnen som försvarsmekanism för att kunna stå ut med sin körstil inför sig själva. Det är ju okej, men det är dumt att torgföra det på denna jättesight till kanhända yngre lättpåverkade som står inför sina första -och därmed mest farliga- år på sporthoj.
Den enda risken som är större i låga hastigheter för killar som dig är nog den att ni somnar bakom styret av uttråkning!
(Eller att åka moppe på motorvägen eller andra krystade resonemang)
Slutligen, jag har inga synpunkter på att folk kör fort, jag gillar ju det med. Men det känns lite pubertalt att intala andra att det ökar marginalerna.
Men vi kan ju tycka olika och behöver ju inte vara överens om allt!
/J