Ja, jag förstod att du ville höra om andras erfarenheter. Jag baserar mitt resonemang på Mina erfarenheter.
Stressituationer på banan som du garanterat kommer att få uppleva blir lättare att hantera om du har många bankörningsmil i kroppen s.a.s.
Farten i kroppen har nog de flesta mer eller mindre som börjar köra RR...jag förstår att du anser dig ha farten som krävs men problemet är ju återigen att hantera nya och därmed stressiga situationer när det börjar gå lite fortare än man är van vid och när du har fullt med konkurrenter runt omkring dig.
Det brukar omedvetet gå lite fortare än man är van vid just vid tävlingstillfället.
Du kan ju hoppas att du själv inte blir T-bone:ad av nån stackars stressad bärfis som resonerar precis som du. Jag anser det ganska självklart att man skaffar sig banträning innan man börjar tävla.
Men nån/några tävlingar i slutet av säsongen låter ju som ett ganska vettigt upplägg om du tycker att du fått tillräcklig mkt träning och känner dig beredd
.
Man kanske kan dra en dålig parallell till Flygvapnet. Ingen erfaren pilot vill troligtvis flyga vingspets mot vingspets med en rookie utan träning .
Du ville ju ha andras åsikter...detta är min.
Kommer inte att kommentera det vidare.
Givet och givet. Om man har tiderna i kroppen, men relativt lite banerfarenhet så borde det ju inte vara något problem. Och hur definerar man "rejäl bankörningsvana"...
Upplägget inför säsongen för min del kommer bli att nöta så mycket träningar som möjligt. När jag kommit ner på tillräckliga tider för att kvala in så ska jag försöka kvala in på mitt första race. Gud vet vad om jag kommer vara tillräckligt snabb efter 3 träningar eller 3 säsonger. Det var inte det tråden handlade om. Ville mest höra med er andra om ERA EGNA erfarenheter.
EDIT: tvålen på vitas konto..