Träffade säljaren på sveavägen runt jul och berättade hur förbannad jag hade blivit pga deras beteende samtidigt som jag sa att Bavaria sålde glatt en S1000RR till mig utan att vara otrevliga och med en bra känsla för service. Han frågade hur jag hade gjort med FZ1:an och den hade jag ju kvar och visste inte då om jag ens ville sälja den. Säljaren på Ava vart lite rosig om kinderna när han hörde att jag hade kvar Yaman. Han sträckte över en Ava-mössa till mig som plåster på såren.
Jag har hört väldigt mycket dåligt om Ava och upplevt deras avsaknad av service själv, så jag kommer serva min hoj på Mc-Proffsen eller Probike. Ava kommer inte få mina stålars iallafall.
/Try
Det är sådana här berättelser som får mig att bli glad att jag inte bor i närheten av rikets hufvudstad. Den för mig närmaste hojbutiken av kvalitet är Italia Bike Center i Arboga och där fick jag så mycket uppmärksamhet för ett par år sedan att jag köpte en ny hoj, trots att jag bara var där för att kolla på cyklar åt brorsan. Och trots att jag sålt hojen sedan dess så är Chrisse och Janne fortfarande intresserade när jag kommer in i butiken och behöver få något tillhörande nuvarande hoj servat.
Sjukt vilken skillnad det kan vara.
jag gillade AVA innan de flyttade ner där de sitter nu. Då blev jag trevligt bemött och Personalen verkade intressera sig för Kunderna.
Samma dag som de flyttade kändes det precis tvärtom. Tomt och tråkig lokal (går tex in på HD butiken i grannhuset där AVA satt förr - det är så en Lokal ska ser ut, uppbyggd med kärlek!)
Personal som nästan gömmer sig när man vill ställa en fråga och provkörningen är helt utesluten, även när man typ vifta med pengarna för att man verkligen är ute efter en hoj och skulle typ köper på direkten.
Jag går inte ens in i den affären längre då jag bara få en tråkig stämning av det.
Gav han dig sen egen Ava-mössa eller hade han med sig Ava-mössor i en påse när han var på stan för att dela ut till besvikna människor han brukar träffa på stan?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|