Newbornkano
Ny medlem
Helt otroligt hur många kan klaga över att säljarna inte kommer fram till en när man står där.
Själv så skiter jag i ifall jag får ett hej när jag kommer in en butik eller om säljarna inte kommer fram o frågar om jag behöver hjälp. Jag vill inte ens störas överhuvudtaget...vill jag ha hjälp så frågar jag efter det.
Går man runt i en butik i en timme o bara väntar på att någon säljare ska komma fram för att ge en uppmärksamhet..o sen klagar på att dom inte gjorde det är enligt mig en riktig mupp.
99,9% som är där kikar bara på hojarna för att sedan gå så det är för mig självklart att säljarna inte springer runt o frågar alla om dom vill ha hjälp.
Även utvecklingsstörda hade FRÅGAT om hjälp ifall de verkligen vill ha det.
Måste fan vara ett av de mest korkade inläggen på länge här på SH och när man läst en del trådar härinne så säger det en del.
Har varit på AVA vid ca 5 tillfällen och jag har bett om hjälp eftersom jag vid varje tillfälle som jag besökt butiken har haft ett specifikt syfte..... Aldrig mött så ointresserade och nonchalanta säljare, mer intressarade av att snacka i telefon som dom för övrigt svarar i mitt i en konversation.
Och som tidigare nämnts - dom är där för att sälja. Då ser man till att kunden blir uppmärksammad. En duktig säljare vet när det är läge att hålla distans och när det inte är det. I ditt fall så skulle en duktig säljare hålla en sån distans...
Jag valde att köra 113 mil istället för att köpa hoj på AVA. Jag kommer inte att köpa en nya hjälm där.
Är väldigt sugen på en multistrada.. men pga deras bedrövligt dåliga bemötande lär det bli en helt annan butik som eventuellt får chansen att sälja en till mig...