Tänkte gå med i SMC, ska jag köra hoj ska jag kunna göra det ordentligt.Grattis!
Kör snyggt och ha kul!
PS. Har du möjlighet så boka en knix med SMC. Du får då öva på bana med din handledare. Du kommer garanterat ha sjukt kul.
Bra där!Tänkte gå med i SMC, ska jag köra hoj ska jag kunna göra det ordentligt.
Funderar på att gå med i FMCK också när kortet är fixat, är redan inne i den världen så steget är inte långt och dom verkar ha fruktansvärt roligt!
Skickat från min HD1913 via Tapatalk
Sikta hellre på skyddsbåge eller skyddskåpor till motorn än puckar om du hittar estetiskt tilltalande. Min förra hoj gick omkull, gled och hakade kraschpuck i curbs med rambrott som följd.Och så börjar prylletandet! ?
Verkar galet svårt att hitta frame sliders till Vitpilen, någon som testat och vet vad som passar? Husqvarna har bungar till svingen och gaffeln men inget till kylaren och tanken, T-Rex Racing har en snygg ram man sätter runt kylaren men frakten blir svindyr... ?
Har mailat lokala återförsäljaren men dom hade nollkoll.
Köpte det jag vill ha, har kommit igång med övningskörningen på min Vitpilen 701. ?Köp det du vill ha med en gång. Varför börja på en mc med pannkaksmotor när du kan få det du vill ha med en gång (även om du inser det om ett år). Kör du in i en bergvägg i 70 km/h gör det lika ont med en h2r som med en trimmad moppe. Kör med skallen men med vetskap om att du kan dra ett veyron - om du vill och har skills ?
Känner mig nojig att tappa den, trots helförsäkring... Tänkte maila Husqvarnas svenska återförsäljare och kolla om någon har koll på vad som funkar.Om du har helförsäkring och inte kör bana så är det bara försäkringsbolaget som tjänar på att du köper vurpskydd.
Fast det kanske hjälper om du tappar hojen i garaget.
Fast eftersom puckar kostar mindre än en självrisk och bolagets bedömda värdeminskning för lösensumma kan det vara en bra grej. Samt att vi alla drabbas av dyra ärenden i förlängningen.Om du har helförsäkring och inte kör bana så är det bara försäkringsbolaget som tjänar på att du köper vurpskydd.
Fast det kanske hjälper om du tappar hojen i garaget.
Uppkörning bokad i maj nästa år och risk 1:an avklarad. Körningen har tagit stopp nu i sommar däremot, min handledare saknar motorcykel eftersom jag köpte hans och hans nya Triumph aldrig lyckas ta sig över kanalen. Det blev tradigt att bara köra konbana efter ett tag.Hur går det med kortet?
Har varit i kontakt med 4-5 Husqvarnaåterförsäljare i Sverige, dom har bara puckar till fram och bakaxeln vilket känns som det gör ganska lite nytta utan något vis tanken. Tips tas gärna emot!Fast eftersom puckar kostar mindre än en självrisk och bolagets bedömda värdeminskning för lösensumma kan det vara en bra grej. Samt att vi alla drabbas av dyra ärenden i förlängningen.
Nej, jag tror inte att försäkringsbolaget är välgörenhet. De vill tjäna pengar de med så vi kommer alltid att dras med höjda premier.
För att inte tala om att man kanske kan fortsätta med säsongen och inte ha hojen stående på verkstad för bedömning/reparation.
R&g har vad de kallar engine covers till 701sm. De borde passa din vitpil. Då är motorn skyddad iaf. Sätt sen på deras byglar för styrändar så kan du rädda broms och kopplingshandtag.Har varit i kontakt med 4-5 Husqvarnaåterförsäljare i Sverige, dom har bara puckar till fram och bakaxeln vilket känns som det gör ganska lite nytta utan något vis tanken. Tips tas gärna emot!
Skickat från min HD1913 via Tapatalk
Har kollat på T-rex engine guard, frakten blir galet dyr och jag har inte hittat dom i Eruopa, men dom ser ju ut att skydda det vitala och jag tycker det passar hojens design bra så det kanske är värt det. Då borde jag ju kunna skippa engine covers också.R&g har vad de kallar engine covers till 701sm. De borde passa din vitpil. Då är motorn skyddad iaf. Sätt sen på deras byglar för styrändar så kan du rädda broms och kopplingshandtag.
https://www.t-rex-racing.com/Husqvarna-Vitpilen-Svartpilen-701-Engine-Guards-p/n174-18eg.htm fast med tull och moms blir det dyrt från USA. Vet inte om den där finns i EU.
https://vitpilenforum.com/forums/topic/duke-690-wheels-exhaust-and-crash-bars-on-vitpilen-701/ Någon som använt skyddsbåge till en KTM.
De hojar jag lagt av olika typer har inte tanken varit problemet. Styre, motor, sving och gaffel blev det värre med.Har kollat på T-rex engine guard, frakten blir galet dyr och jag har inte hittat dom i Eruopa, men dom ser ju ut att skydda det vitala och jag tycker det passar hojens design bra så det kanske är värt det. Då borde jag ju kunna skippa engine covers också.
På med byglar på styrändarna och Husqvarnas kraschpuckar till hjulaxlarna så borde ju hojen vara skyddad? Det finns ju fortfarande inget som tar upp smällar vid tanken, men den borde ju lägga sig på styret, motorskyddet och bakhjulet om man skulle råka lägga den ner ?
Då kanske Husqvarnas puckar på hjulaxlarna räcker? Dom borde ju ha tänkt igenom problemetDe hojar jag lagt av olika typer har inte tanken varit problemet. Styre, motor, sving och gaffel blev det värre med.
Lägg ner hojen försiktigt på en matta eller nåt och kolla vad som tar i.Då kanske Husqvarnas puckar på hjulaxlarna räcker? Dom borde ju ha tänkt igenom problemet
Skickat från min HD1913 via Tapatalk
Bra tips, provar vid tillfälle! Mailade R&G också, får se vad dom föreslår.Lägg ner hojen försiktigt på en matta eller nåt och kolla vad som tar i.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |