Varsågod. Jag "testade" i 70 knyck, det gjorde ont och blev dyrt...Bra tips, provar vid tillfälle! Mailade R&G också, får se vad dom föreslår.
Varsågod. Jag "testade" i 70 knyck, det gjorde ont och blev dyrt...Bra tips, provar vid tillfälle! Mailade R&G också, får se vad dom föreslår.
När jag köpte första hojen direkt efter körkortet. En 600cc med 100hk+ så tänkte jag jävlar vilket drag. Den här hojen är helt galen, kommer aldrig tröttna. Fem månader senare var den såld för en 1000cc på 140hk. nu vill jag ha ännu mer. Man nöjer sig aldrig ?Första turen på allmän väg idag, Gimo-Forsmark och tillbaka. Kändes bra, fantastisk känsla och hojen har mycket mer tryck än jag behöver än så länge utan att vara det minsta svårhanterad för en nybörjare. Jag är biten!
Skickat från min HD1913 via Tapatalk
Haha nä, gissar att jag kommer vandra samma väg som alla andraNär jag köpte första hojen direkt efter körkortet. En 600cc med 100hk+ så tänkte jag jävlar vilket drag. Den här hojen är helt galen, kommer aldrig tröttna. Fem månader senare var den såld för en 1000cc på 140hk. nu vill jag ha ännu mer. Man nöjer sig aldrig ?
Lektion 1: Ställ inte hojen bland oljefläckar.Första turen på allmän väg idag, Gimo-Forsmark och tillbaka. Kändes bra, fantastisk känsla och hojen har mycket mer tryck än jag behöver än så länge utan att vara det minsta svårhanterad för en nybörjare. Jag är biten!
Skickat från min HD1913 via Tapatalk
Visst är herrejössesdrag skoj, vilket min gsxr1000 skvallrar om att jag håller med om, men jag har roligare på min zx6r. Den är dessutom 10 år äldre.När jag köpte första hojen direkt efter körkortet. En 600cc med 100hk+ så tänkte jag jävlar vilket drag. Den här hojen är helt galen, kommer aldrig tröttna. Fem månader senare var den såld för en 1000cc på 140hk. nu vill jag ha ännu mer. Man nöjer sig aldrig ?
701 och 690 är väldigt trevliga hojar! Hade en 690 Duke förut och den kan jag sakna än idag. ? Kör nu en helt ny Yamaha med all möjlig teknik och 120 hästar. Men chassi och upphängning på just 701/690 är svårslaget. Speciellt i stan och på kurviga småvägar.Första turen på allmän väg idag, Gimo-Forsmark och tillbaka. Kändes bra, fantastisk känsla och hojen har mycket mer tryck än jag behöver än så länge utan att vara det minsta svårhanterad för en nybörjare. Jag är biten!
Skickat från min HD1913 via Tapatalk
Triumph Bonneville återlanserades 2001, något senare även derivaten Thruxton och Scrambler. Kanske du gillar stuket på någon av dessa?Vad finns det för utbud av s.k scramblers som är fabriksbyggda? Gärna äldre och billigare bland förslagen också, inte bara splirrans.
Antar att frågan är ok i denna tråden.
Bonnevillen gillar jag, helrätt stuk. De känns dock lite stora/tunga alla 3. Kommer nog bli hembygge i slutänden ändå, så får man det som man vill ha det. Men inspiration behövs alltid. Jag tänker mig mer 500cc twin typ Kawa ER-5, Honda CB500s osv. Finns det nåt i den stilen från fabrik?Triumph Bonneville återlanserades 2001, något senare även derivaten Thruxton och Scrambler. Kanske du gillar stuket på någon av dessa?
Den ser delvis trevlig ut, en detalj jag personligen inte gillar är det moderna stuket på framlampan som många anammat. Smaksak helt enkelt. Men läste test med den och den verkar inte alls dum.Hej. Suzuki SFV Gladius 650 är en mycket trevlig cykel. Mycket lättkörd och vet att många skolor har haft dem just pga lätt att manövrera och allmänt mycket snygg hoj. Du kommer inte ångra dig vid en provkörning det kan jag lova dig.
Jag kan bara instämma. Sålde nu min Firestorm. Nästa sommar blir det en 2021 Ktm 690 smcr. Hade 2013 års 690 Duke för två år sedan.701 och 690 är väldigt trevliga hojar! Hade en 690 Duke förut och den kan jag sakna än idag. ? Kör nu en helt ny Yamaha med all möjlig teknik och 120 hästar. Men chassi och upphängning på just 701/690 är svårslaget. Speciellt i stan och på kurviga småvägar.
Stockholm e ju utspritt så beror ju på om du bor mitt i, norr/söder/öst/väst.Tjena forumet! Storyn fortsätter utveckla sig, bor numera i Stockholm och funderar på att försöka hitta en körskola här för att slippa åka fram och tillbaka. Att antalet lektioner växt från typ 6 st för att få köra upp med körskolans hoj till 15 utan att lägga upp en utbildningsplan innan jag bokat allt bidrar också...
Tar gärna emot tips på bra körskolor i Stockholm som är beredda att lägga upp en preliminär utbildningsplan från start! Är det för mycket begärt att hitta en körskola som vill att man klarar uppkörningen på så få lektioner som möjligt?
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |