Endast Lasse är vaken

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Penguin skrev:
Ja du, man skulle vara pilot. Då finge man se solen varenda dag, hur mulet det än är här nere på marken. :fakta

Det är tur att man som du säger har lite fantasi så att man kan sitta och drömma sig bort på vintrarna. Själv brottas jag med hur jag ska få mina rejsingplaner att gå i lås. Det tål att funderas på. :va

Det tål att funderas på, du får väl göra som TomK skaffa dig en rejsbuss, billig att ha som bil även om den kanske inte impar på det motsatta könet. Behöver man en bil för att impa på brudarna, då har man problem som troligtvis inte avhjälps av en "häftig" bil. Ibland drömmer jag om rejsbus och en ren banhoj men det grusas snabbt av att man är 2 barnsfar, gift och bor i villa som inte är gratis men väldigt härligt att bo i. Nåväl man kan inte få allt, lite trimm och modd till hojen kanske kan knökas i budgetten utan att frugan hostar till och pekar på vinteroveraller till ungarna! Jag får bli snabbare i böjarna så jag har lite tillgodo på rakorna så kanske jag inte blir helt och hållet akterseglad av blade-ar, gixxrrar och rettor. Jag ser fram emot hojåret 2004! Jag tog hojen till jobbet idag så denna säsong är inte helt slut men någon mer banåkning blir det inte.

/Simba

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Simba skrev:
Behöver man en bil för att impa på brudarna, då har man problem som troligtvis inte avhjälps av en "häftig" bil.

:D Det är inte det som är problemet, tro mig!

Grejen är den att jag vill rejsa, men jag har ingen lust att sluta med gatåkat heller. Och att ha råd med båda delar kan manju drömma om. Den stora frågan är, är det värt att stå över en säsong gatåka med allt vad det innebär för att prova på rejsingen? Men nåja, vintern är lång så så småningom skall man väl komma fram till någon form av slutsats.

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Penguin skrev:
:D Det är inte det som är problemet, tro mig!

Grejen är den att jag vill rejsa, men jag har ingen lust att sluta med gatåkat heller. Och att ha råd med båda delar kan manju drömma om. Den stora frågan är, är det värt att stå över en säsong gatåka med allt vad det innebär för att prova på rejsingen? Men nåja, vintern är lång så så småningom skall man väl komma fram till någon form av slutsats.

Kan du inte köra rookie 1000 med nuvarande hoj och en uppsättning kraschkåpor? Lite reservdelar och en uppsättning fälgar till så går det kanske att kombinera gatåkande och rejsande. Skulle inte Swedish Meats behöva lite PR och kunna sponsra dig med en 20-50 papp om året? I värsta fall får du hyra dig en Aprilia 125 för 12000 (om jag inte minns fel om summan) om året.

/Simba

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Det enda det här företaget möjligtvis skulle sponsra mig med är en låda hotdogs till varje tävlingshelg. Även om jag inte vill köra en RS 125:a så ter sig det troligare än sponsring från min arbetsgivare kan jag ju meddela. :p

Men jag har funderat på det som du säger också, att rusta Hyndan och köra med den. Dock medför det ju hiskelig värdeminskning och det känns synd att slakta en så fin gathoj för ändamålet. Men det är inte helt omöjligt att så blir, men då blir det bara nåt enstaka B-rejs och inte en full säsong isåfall.

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Penguin skrev:

Men jag har funderat på det som du säger också, att rusta Hyndan och köra med den. Dock medför det ju hiskelig värdeminskning och det känns synd att slakta en så fin gathoj för ändamålet. Men det är inte helt omöjligt att så blir, men då blir det bara nåt enstaka B-rejs och inte en full säsong isåfall.

Hyndan är ett bra ämne som du säger, och beg. racedelar borde det gå att få tag i. Min erfarenhet av värdeminskning är 20 laxar om året för en Hynda och då hade jag inte ens bakhjulsåkt den (små lyft räknas inte) räknat på 2 års ägande och 1200 mil. Jag vet inte om värdeminskningen hade varit annorlunda om jag rejsat den men återställt den till gatskick efteråt om nu inga skador fanns på den. Som det ser ut nu kommer Hyndan i något större tappning 2004 och det kommer påverka priset på befintliga nedåt så frågan om det blir mycket mer i värdeminskning om du skulle rejsa den, förutsatt att du inte skadar den?

/Simba

P.S. vintern är lång, gott om tid att fundera...

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Simba skrev:
så frågan om det blir mycket mer i värdeminskning om du skulle rejsa den, förutsatt att du inte skadar den?

Det är ju just det, förutsatt att man inte skadar den. Att kräla på asfalten nån gång får man nog räkna med om man ska få upp farten såpass att man hänger med någorlunda.

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Penguin skrev:
Att kräla på asfalten nån gång får man nog räkna med om man ska få upp farten såpass att man hänger med någorlunda.

Sant, en gardering med kraschkåpor och glidpuckar är ett måste, de håller för lite mer än orginalen samt är billigare och sen finns det en marknad för dem som beg när man vill byta hoj. Att man riskerar att offra några reglage och ett slipon hör väl till leken. Det kostar att ligga på topp! :D

/Simba

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Jag skulle vilja påstå att det kostar att inte ens ligga på topp. T o m på botten kostar det rätt så mycket. :fakta

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Penguin skrev:
Jag skulle vilja påstå att det kostar att inte ens ligga på topp. T o m på botten kostar det rätt så mycket. :fakta

Det har du rätt i! Det är väl det som kallas för läropeng! :crash

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
orkarde inte läsa allt men ska pingvinen tävla ????

Förbered dig på att ligga minus som f..
Tog mig ca 4år att bli skulfri från tävlande å då räknar jag inte med vad mina snälla föräldrar skyfflade in :eek:

Men det var det bästa jag gjort hittils i livet, så börja köra race :tummenupp
jag kan ställa upp sok meck å dyligt

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
TroLliS skrev:

Förbered dig på att ligga minus som f..
Tog mig ca 4år att bli skulfri från tävlande å då räknar jag inte med vad mina snälla föräldrar skyfflade in :eek:

Jag tycker man skall förverkliga alla drömmar som ligger inom räckhåll. Lite crazy mår man bra av att vara, framförallt våga satsa och se om man vinner. Hur det än går så blir man åtminstone en erfarenhet rikare, och bara det är ju värdefullt. Pengar är till för att användas på sådant som man själv sätter värde på. Vill man låna en miljon för att bo på ett visst sätt och har den möjligheten skall man göra det. Vill man dra ut i världen och luffa omkring nått år så kan man det med. Vill man hellre låna till en veteranbil eller klassisk sportbil så är det det man skall göra. Vill man prova på en racekarriär så kan man om man nu vill det tillräckligt gärna även låna till det. Lån måste som sagt alltid betalas tillbaka med ränta och det är alltid surt att ha lån på något som man förbrukat och inte har kvar så här gäller det att verkligen tänka sig för innan man sätter sig i den sitsen. Tycker man efter inre ransakan att det skulle det vara värt, ja då är det bara att köra på! Rimligen bör man inte låna mer än man kan betala av på 5 år för vem vet vad man tycker om beslut som fattades 5 år sedan?

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
TroLliS skrev:
<snip>
Penguin, jag kommer och hejar på dig när du rejsar! :hej

Edit: I den mån familjesituationen tillåter förståss.. :rolleyes:

Last edited:

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Penguin. Jag kommer oxo och hejar på dig när du rejsar! :hej

Du vinner väl? :rolleyes:

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
jo, det är möjligt ! men jag sover ALDRIG!!!

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
TroLliS skrev:

Ska och ska är väl att ta i, men jag vill se om jag kan få ihop det så att man kör åtminstone nåt B-race nästa år. Måste ju prova!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024