Endast Lasse är vaken

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
En gammal huskur mot magsjuka ska vara ingefära. Att äta. Som det är. Personligen är jag skeptisk men det påstås funka.
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Ugluk skrev:
En gammal huskur mot magsjuka ska vara ingefära. Att äta. Som det är. Personligen är jag skeptisk men det påstås funka.
:Bugar :Bugar Den allvetande skräphögen har talat :Bugar :Bugar ;)
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Affe_R1 skrev:
:Bugar :Bugar Den allvetande skräphögen har talat :Bugar :Bugar ;)
:arsele
Överlevnadstips från jobbet. Gruppboenden är värre smitthärdar än dagis. Tack vare det har jag byggt upp ett näst intill oslagbart immunförsvar och har själv inte behövt prova ingefärakuren.
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Jag vill se den bilmek som hittar ingefära i kylsystemet på en bil. Han lär nog tycka att ägaren är :kocko
 

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Ort
Uppsala och Upplands Väsby
Hoj
R6
JoS skrev:
Jag vill se den bilmek som hittar ingefära i kylsystemet på en bil. Han lär nog tycka att ägaren är :kocko
Det är ett gammalt knep som jag har hört sedan barnsben (och det är lääänge sedan... :tungan ). Har själv provat det med ungefär lika bra resultat som kylarcement.
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Det funkar säkert hur bra som helst, men om du stoppar ingefära i kylaren och sedan lämnar in bilen till en mek så lär ju han tro du är :kocko
 

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Ort
Uppsala och Upplands Väsby
Hoj
R6
JoS skrev:
Det funkar säkert hur bra som helst, men om du stoppar ingefära i kylaren och sedan lämnar in bilen till en mek så lär ju han tro du är :kocko
Jaha. Men vad tror han om jag stoppar kylarcement i kylaren och sedan lämnar in den till en bilmek då? :confused:

Ingefära är billigare än kylarcement och funkar (förr iallafall...) enligt uppgift lika bra. Det var så jag menade. :7peta
 

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Lucky Luke skrev:
Ingefära? är det inte det Bosse Bildoktorn säger att man ska hälla i kylsystemet???
När det läcker alltså!


Sa han inte vitpeppar? Och dessutom skulle det tydligen funka med ägg också :skrämd :dummer
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
n'Lasse skrev:
Jaha. Men vad tror han om jag stoppar kylarcement i kylaren och sedan lämnar in den till en bilmek då? :confused:

Ingefära är billigare än kylarcement och funkar (förr iallafall...) enligt uppgift lika bra. Det var så jag menade. :7peta
Vad du än häller i kylaren så lär han ju tro du är :kocko Det är du ju oxo. :7peta

Jag har bestämt för mig att bilmekar inte tycker om främmande (hjälp)medel i kylaren. Det är ungefär som att trycka i antipunkterings spray i bildäck som sedan däckkrängaren skall försöka få bort vid reparation. Inte populärt. Kladdigt :fakta
 

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Ort
Uppsala och Upplands Väsby
Hoj
R6
JoS skrev:
Vad du än häller i kylaren så lär han ju tro du är :kocko Det är du ju oxo. :7peta

Jag har bestämt för mig att bilmekar inte tycker om främmande (hjälp)medel i kylaren. Det är ungefär som att trycka i antipunkterings spray i bildäck som sedan däckkrängaren skall försöka få bort vid reparation. Inte populärt. Kladdigt :fakta
[BEELSEBUB-MODE]
Om det är någon som är :kocko så är det du! :fatta!
[/BEELSEBUB-MODE]

Hälla ingefära eller kylarcement gör man nog bara på en kylare som är så angripen så att den läcker lite här och där och en sådan kylare lär nog ingen vettig människa försöka laga. :7peta Så då lär det inte spela någon roll vad man har hällt i den. :fakta

Man kanske t o m kan hälla JoS i kylaren? Det kanske funkar som antifrysmedel, för det blev ju en lite "het" diskussion av detta... :lol
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Själva grejjen är ju att det är bara en gammal skitbil som börjar läcka ute i skogen man häller ingefära i kylaren på. Då kan man ju undra varför man överhuvudtaget har med sig ingefära i bilen, samt varför man inte byter kylare innan man måste använda jox i kylaren OM den nu är så risig.

[BEELSEBUB-MODE]
Du är dummare. :7peta
[/BEELSEBUB-MODE]

JoS har en aldeles förträfflig funktion i kylaren. Det lugnar ner en orolig motor och förhindrar avgassmällar :)3freak). Framför allt får du ett djälva driv i bromsen.
 

U-A Loranga

Läskeblask
Gick med
10 Mar 2003
Ort
U-A
Hoj
***
JoS skrev:
Själva grejjen är ju att det är bara en gammal skitbil som börjar läcka ute i skogen man häller ingefära i kylaren på. Då kan man ju undra varför man överhuvudtaget har med sig ingefära i bilen, samt varför man inte byter kylare innan man måste använda jox i kylaren OM den nu är så risig.

[BEELSEBUB-MODE]
Du är dummare. :7peta
[/BEELSEBUB-MODE]

JoS har en aldeles förträfflig funktion i kylaren. Det lugnar ner en orolig motor och förhindrar avgassmällar :)3freak). Framför allt får du ett djälva driv i bromsen.


Vad skriver du JoS? :huvet "gammal skitbil" :huvet
Min fina subaru kör ju runt med kanel i kylaren och den går bättre än din sura mazda :7peta
Varör byta kylare för x000:- när du kan köpa lite kanel/ingerfära/ägg för xx:-
:dummer
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Min sura Mazda? Jag sålde den för en månad sedan! Nu har jag bara hojen kvar. :tummenupp

Din bil är väl en typisk skitbil? :tungan
 

U-A Loranga

Läskeblask
Gick med
10 Mar 2003
Ort
U-A
Hoj
***
JoS skrev:
Min sura Mazda? Jag sålde den för en månad sedan! Nu har jag bara hojen kvar. :tummenupp

Din bil är väl en typisk skitbil? :tungan

:gråta Då har jag ju en skitbil samt en skitracebuss :gråta
Men jag har en riktig sporthoj :7peta
 

Cinderella

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Bälinge
Hoj
2010 Ducati 796 ABS
Ingefära

n'Lasse skrev:
Det är ett gammalt knep som jag har hört sedan barnsben (och det är lääänge sedan... :tungan ). Har själv provat det med ungefär lika bra resultat som kylarcement.
Du har så rätt Lasse vem har inte använt Ingefära i gamla kylare med gott resultat, det kommer väl att stå i Bosse Bildoktorns klokbok såsmåningom :banana :banana
 

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Ort
På prärien utanför Uppsala
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Det finns något som är bättre än ingefära i kylsystemet (när det läcker alltså)
det heter Bars Leaks, funkar skitbra :tummenupp

För övrigt så är jag vaken :eek:
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Hå håh hå hå hå hå hå hå hå håckeyfrilla!

Jag är vaken! :banana (och jobbar...)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top