Den allvetande skräphögen har talatUgluk skrev:En gammal huskur mot magsjuka ska vara ingefära. Att äta. Som det är. Personligen är jag skeptisk men det påstås funka.
Affe_R1 skrev:Den allvetande skräphögen har talat
Det är ett gammalt knep som jag har hört sedan barnsben (och det är lääänge sedan... ). Har själv provat det med ungefär lika bra resultat som kylarcement.JoS skrev:Jag vill se den bilmek som hittar ingefära i kylsystemet på en bil. Han lär nog tycka att ägaren är :kocko
Jaha. Men vad tror han om jag stoppar kylarcement i kylaren och sedan lämnar in den till en bilmek då?JoS skrev:Det funkar säkert hur bra som helst, men om du stoppar ingefära i kylaren och sedan lämnar in bilen till en mek så lär ju han tro du är :kocko
Lucky Luke skrev:Ingefära? är det inte det Bosse Bildoktorn säger att man ska hälla i kylsystemet???
När det läcker alltså!
Vad du än häller i kylaren så lär han ju tro du är :kocko Det är du ju oxo.n'Lasse skrev:Jaha. Men vad tror han om jag stoppar kylarcement i kylaren och sedan lämnar in den till en bilmek då?
Ingefära är billigare än kylarcement och funkar (förr iallafall...) enligt uppgift lika bra. Det var så jag menade.
[BEELSEBUB-MODE]JoS skrev:Vad du än häller i kylaren så lär han ju tro du är :kocko Det är du ju oxo.
Jag har bestämt för mig att bilmekar inte tycker om främmande (hjälp)medel i kylaren. Det är ungefär som att trycka i antipunkterings spray i bildäck som sedan däckkrängaren skall försöka få bort vid reparation. Inte populärt. Kladdigt
JoS skrev:Själva grejjen är ju att det är bara en gammal skitbil som börjar läcka ute i skogen man häller ingefära i kylaren på. Då kan man ju undra varför man överhuvudtaget har med sig ingefära i bilen, samt varför man inte byter kylare innan man måste använda jox i kylaren OM den nu är så risig.
[BEELSEBUB-MODE]
Du är dummare.
[/BEELSEBUB-MODE]
JoS har en aldeles förträfflig funktion i kylaren. Det lugnar ner en orolig motor och förhindrar avgassmällar 3freak). Framför allt får du ett djälva driv i bromsen.
JoS skrev:Min sura Mazda? Jag sålde den för en månad sedan! Nu har jag bara hojen kvar.
Din bil är väl en typisk skitbil?
Me too!Nalken skrev:Joo Lasse..
jag tänkte bara säga att jag är vaken nu!
Du har så rätt Lasse vem har inte använt Ingefära i gamla kylare med gott resultat, det kommer väl att stå i Bosse Bildoktorns klokbok såsmåningomn'Lasse skrev:Det är ett gammalt knep som jag har hört sedan barnsben (och det är lääänge sedan... ). Har själv provat det med ungefär lika bra resultat som kylarcement.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|