Endurance i Februari

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ser att hetsen är igång... Mycket snack om hur lätta å snabba alla bilar är, 0-100 vet jag dock inte hur stor inverkan det har under 24 timmar... Vi har fortfarande inte räsermoddat vår Massta. Men vi har investerat i friskt Biltema-järn: måste byta skeva framskivor och brända belägg för att ens våga starta. Får se om det blir till helgen!
Vi tar bara ett extra par Biltemabelägg med oss, målet är att inte behöva byta så vi kommer inte att ha den mest offensiva taktiken, vi satsar på flyt i högt å jämnt tempo!

Motocorsa

Ska ni vara med i Champagnekampen då?

Vi kommer försöka få bromsar att hålla med, alltså köra med en ganska låg profil, vi vet ju hur bra det kan gå bara skiten håller :fakta

/ Jens

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
- Noll till TVÅhundra är intressantare. Sen är det jääääävlitt bra att ha friska bromsbelägg innan däcksbarriären, därför tar vi med oss några extra belägg så vi kan byta var fjärde timma.
.......men,...undrar var barriären kommer att stå i år?

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Ursäkta en pajas fråga..
Om man skulle uppgradera beläggen på sin "dagliga" bil till något med mer bett? Vilka EBC belägg skulle rekommenderas? green, red eller annan färg??

Til bilen på gatan väljer jag Ferodo DS2500 vilken dag som helst. Annars EBC Green eller Red funkar fint också. Men det finns många andra bra belägg, och olika förare har sina favoriter. Kan bli en religös diskusion om man inte ser upp. Jag har bra erfarenhet med Ferodo så därför tycker jag dom är bra.

/Kris

Jag bara läser in det eftersom du i varje inlägg sen racet väljer att repetera meningen som en raspig grammofonskiva.... :gnissla:tungan

/ Jens

Well, så är vi väl två som kör var sin raspiga skiva.
Skillnaden är att jag klagar inte på din musik. :)

/Kris , 684 varv

Last edited:

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Well, så är vi väl två som kör var sin raspiga skiva.
Skillnaden är att jag klagar inte på din musik. :)

/Kris , 684 varv

- För FAN, pojkar! Se framåt nu! Det finns angelägnare saker att lägga energi på, t.ex; tänk om bilen rasar redan i depåutfarten när kvalet startar.:D

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
- För FAN, pojkar! Se framåt nu! Det finns angelägnare saker att lägga energi på, t.ex; tänk om bilen rasar redan i depåutfarten när kvalet startar.:D

Risken är överhängande minst sagt.

Vi här med oss mycket bromsar, men kommer köra på kris taktik, spara på materialet.. Byta belägg kostar många varv på banan...

/ Jens

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800

Vi här med oss mycket bromsar, men kommer köra på kris taktik, spara på materialet.. Byta belägg kostar många varv på banan...

/ Jens

Så ni menar att ni ska FEGKÖRA??? Hur kul är det på en skala?
Tycker att en roligare taktik är att gasa tills det rasar, och sedan hoppas att bilen klarar sig över mållinjen.

Det kanske är smart att fegköra, men inte lika kul :D

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...

/ Jens

Hej Jens,
Vi är inte med i år, men heppar naturligtvis på alla team med MC jeppar från Sporthoj, inklusive dina killar.

Vi fick stålsätta oss i början för att inte gasa o bromsa max när kopplet släpptes forra gången. Dom först timmarna när vi hade god men mjuk fart var det lite surt när motorstarka BMW og Mercor pressade sig förbe. Vår taktik var att ge god plats till dom. Man fick stålsätta sig och tänka "lita på strategin". Först efter 12 timmar kunde vi se hur bra stragin var. Vi fortsatta bara i samm atakt när andra var i grusfållorna eller i pit til reparationer. Så tat lungt, och må ett MC-lag vinna i år också.

/Kris

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Med tanke på klimat och situationen på Mantorp Park just nu så är nog bästa investeringen och taktiken att starta med ett par värsting odubbade vinterdäck :tummenupp

Men Jens ska dansa regndansen så vem vet, även Östergötlands snötipp Mantorp Park kan bli körbar utan långkallingar och snöplog på bilen :)

/Nitrous

BrutalMC

Gamling
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Ett par udda V-twin streetfighters... Å mer blir det!
Ska ni vara med i Champagnekampen då?

Vi kommer försöka få bromsar att hålla med, alltså köra med en ganska låg profil, vi vet ju hur bra det kan gå bara skiten håller :fakta

/ Jens

Vi är med i Champagnekampen, vem är Admin på den?

F'resten, nån som vet hur banan ser ut just nu? Vet att det är långt till rejset och att mycket kan hända men...

På tal om snö; visst är vi smålänningar "näriga"? :D
http://www.blocket.se/kronoberg/Sno_26138277.htm

/TEK

BrutalMC

Gamling
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Så ni menar att ni ska FEGKÖRA??? Hur kul är det på en skala?
Tycker att en roligare taktik är att gasa tills det rasar, och sedan hoppas att bilen klarar sig över mållinjen.

Det kanske är smart att fegköra, men inte lika kul :D

Käre f.d. märkesbroder! (Pegg 405)

FEGKÖRA? Vi åkte utan bromsar i mer än 10 timmar å alla i teamet spikade sina bästa tider då! Om bromslysena tändes så var det bara nån instinkt som ryckte i vänster eller högerfoten, helt bortkastat att ens försöka, lät bara för j-vl-gt... Så; högt å jämnt tempo, minimalt bromsande, INTE fegköra! TORA-TORA!!!!

(Varför har inte Peggorna bättre skvalpplåtar i oljetrågen? Var riktigt förvånad över hur bra gubblådan funkade på banan, hade mycket väl kunnat bli en sån igen...)

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Med tanke på klimat och situationen på Mantorp Park just nu så är nog bästa investeringen och taktiken att starta med ett par värsting odubbade vinterdäck :tummenupp

Men Jens ska dansa regndansen så vem vet, även Östergötlands snötipp Mantorp Park kan bli körbar utan långkallingar och snöplog på bilen :)

/Nitrous

Dom körde ju race helgen som var, var det inte barmark på själva asfaltsbanan då?

Champagnekampen har ingen chief. Det är upp till var och en att fullfölja sina åtaganden. Alla har inte gjort det sedan glöggkampen än :)

/ Jens

BrutalMC

Gamling
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Champagnekampen har ingen chief. Det är upp till var och en att fullfölja sina åtaganden. Alla har inte gjort det sedan glöggkampen än :)

/ Jens

Nä, dålig stil... Men vi gjorde det... Vi hade t.o.m. köpt finglögg! Hur var det att bli packad på sju sorters glögg?

Vi 4 i Motocorsa tänker bli packade på champagne denna gång :D:D:D:D

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Nä, dålig stil... Men vi gjorde det... Vi hade t.o.m. köpt finglögg! Hur var det att bli packad på sju sorters glögg?

Vi 4 i Motocorsa tänker bli packade på champagne denna gång :D:D:D:D

Jaså, ska ni handla fler flaskor än den ni ska ge till oss.

Jag ämnar att samla in vinstflaskorna innan racestart, så att ingen glömmer ge mig flaskan denna gången... :arsele

Edit: Vi har haft ganska många smålulliga hemmakvällar på den glöggen, jag och Linda (chaufför 2 i teamet)

/ Jens

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Käre f.d. märkesbroder! (Pegg 405)

FEGKÖRA? Vi åkte utan bromsar i mer än 10 timmar å alla i teamet spikade sina bästa tider då! Om bromslysena tändes så var det bara nån instinkt som ryckte i vänster eller högerfoten, helt bortkastat att ens försöka, lät bara för j-vl-gt... Så; högt å jämnt tempo, minimalt bromsande, INTE fegköra! TORA-TORA!!!!

(Varför har inte Peggorna bättre skvalpplåtar i oljetrågen? Var riktigt förvånad över hur bra gubblådan funkade på banan, hade mycket väl kunnat bli en sån igen...)

Vi gillade med Pegan. Hade förvånandsvärt bra väghållning för att vara standard. Motor och växellåda fungerade fint (bara man fyllde på olja när oljetryckslampan blinkade i högersvängarna). Problemet var dock att bakvagen lossnade och fick bonnmekas på plats, samt att kolven på ett bromsok fram trillade ur... Så vi läckte ju en massa bromsolja.
Ska bli kul som satan i alla fall.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Såhär såg banan ut för en timma sedan.

Jag ser inga som helst problem med att den är torr om ca 3,5 veckor..

4408757172_3ab4dfbb5e_o.jpg

/ Jens

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Såhär såg banan ut för en timma sedan.

Jag ser inga som helst problem med att den är torr om ca 3,5 veckor..

4408757172_3ab4dfbb5e_o.jpg

/ Jens

Njae det var väl inte övervägande tort i helgen. Men Mantorp gjorde ett jäkla jobb med att få bort snö, dygnet innan var banan täckt med 50cm snö.

Fan, jag ville ju göra dig lite orolig när ni har en liten loppa till bil :) Inte åka och tjuvtitta sådär. Är det husvisningar som lockar er till trakterna igen?

Banan kommer nog bli torr och fin om det kommer sol nu, värre är det med avåkningszonerna. Blir jobbigt att dra loss bilar kanske.

/Nitrous

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Njae det var väl inte övervägande tort i helgen. Men Mantorp gjorde ett jäkla jobb med att få bort snö, dygnet innan var banan täckt med 50cm snö.

Fan, jag ville ju göra dig lite orolig när ni har en liten loppa till bil :) Inte åka och tjuvtitta sådär. Är det husvisningar som lockar er till trakterna igen?

Banan kommer nog bli torr och fin om det kommer sol nu, värre är det med avåkningszonerna. Blir jobbigt att dra loss bilar kanske.

/Nitrous

Nääh, det är Håkan Bråkan som messar mig... :p

/ Jens

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...