Endurance i Februari

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Vad ska ni köra med för kamera? Jag funderar på att köpa mig en Gopro Hero Wide, ev HD för att använda på racet / till hojen. Någon som vet något om den?
Blir ju kul om många filmar.

Jag har en HTC Hero (Android) och har tankat hem applikationen som man kör online-stream med..

/ Jens

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
- Hur ser Mantorp ut nu? Kan vi räkna med snöfri bana? Är det någon som kan åka dit å kolla?

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
- Hur ser Mantorp ut nu? Kan vi räkna med snöfri bana? Är det någon som kan åka dit å kolla?

Har inte varit där den här veckan man är rätt säker på att den redan nu är torr, visst är det säkert lite blöta här o där från snö som smälter och rinner över banan.
Avåkningszonerna är snöbelagda ganska duktigt ännu, men om en vecka tror jag det lovades 5+ och då smälter det snabbt undan.
Likaså övre delen av stora depån (runt blåa hallen), där är det mycket snö som plogats dit för att övriga depån ska vara snöfri.

Ska försöka ta nån bild i veckan.

/Nitrous

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Har inte varit där den här veckan man är rätt säker på att den redan nu är torr, visst är det säkert lite blöta här o där från snö som smälter och rinner över banan.
Avåkningszonerna är snöbelagda ganska duktigt ännu, men om en vecka tror jag det lovades 5+ och då smälter det snabbt undan.
Likaså övre delen av stora depån (runt blåa hallen), där är det mycket snö som plogats dit för att övriga depån ska vara snöfri.

Ska försöka ta nån bild i veckan.

/Nitrous

Dig går att lita på!

Ring mig imorgon, försökte ringa dig igår, men du hade nog kass täckning.
Ska på husvisning i grannhuset på söndag, kanske ska träffas?

/ Jens - winnerteam skrotrace 2010 :banana

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Käre f.d. märkesbroder! (Pegg 405)

FEGKÖRA? Vi åkte utan bromsar i mer än 10 timmar å alla i teamet spikade sina bästa tider då! Om bromslysena tändes så var det bara nån instinkt som ryckte i vänster eller högerfoten, helt bortkastat att ens försöka, lät bara för j-vl-gt... Så; högt å jämnt tempo, minimalt bromsande, INTE fegköra! TORA-TORA!!!!

(Varför har inte Peggorna bättre skvalpplåtar i oljetrågen? Var riktigt förvånad över hur bra gubblådan funkade på banan, hade mycket väl kunnat bli en sån igen...)

Just så var det för oss också, var lite paff att vi kunde köra så snabbt utan bromsar, man fick ju banka i 1:ans växel emellanåt.
Tråkigt att vi blev diskade då vi ägde statistiskt i hela loppet vi låg 1:a i 550 av 638 körda varv.
Vi låg etta från varv 170 och hade ledningen hela vägen till diskning på 638:e varvet. Synd att vi inte fick köra klart de sista 100 minuterna som var kvar trots att minst hälften av de som var ute på banan inte hade bromsar kvar.

Vi kommer köra lika hårt denna gång, vi är där för att vinna.
Vissa säger att det roliga är att deltaga, vi tycker det roliga är att vinna.
Jens: Statistiskt sett så har ni låg chans att vinna denna gång, för det tänkte vi göra ;)

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Just så var det för oss också, var lite paff att vi kunde köra så snabbt utan bromsar, man fick ju banka i 1:ans växel emellanåt.
Tråkigt att vi blev diskade då vi ägde statistiskt i hela loppet vi låg 1:a i 550 av 638 körda varv.
Vi låg etta från varv 170 och hade ledningen hela vägen till diskning på 638:e varvet. Synd att vi inte fick köra klart de sista 100 minuterna som var kvar trots att minst hälften av de som var ute på banan inte hade bromsar kvar.

Vi kommer köra lika hårt denna gång, vi är där för att vinna.
Vissa säger att det roliga är att deltaga, vi tycker det roliga är att vinna.
Jens: Statistiskt sett så har ni låg chans att vinna denna gång, för det tänkte vi göra ;)

Min förhoppning är att ni åker med mer marginaler denna gången eller blir diskade långt tidigare pga för mycket kontakt. Vi åker bilar helt utan skyddsutrustning, kom ihåg det...

/ Jens

• Gilla
Reaktioner: IQ

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Min förhoppning är att ni åker med mer marginaler denna gången eller blir diskade långt tidigare pga för mycket kontakt. Vi åker bilar helt utan skyddsutrustning, kom ihåg det...

/ Jens

Vi ska åka med nödvändig marginal, men vi kommer köra tufft. Vi är absolut inga favorisörer av att ha kontakt alls egentligen. Visst hände det några ggr på senaste rejset, men det var några små felbedömningar. Blir lite mer genomtänkt denna gång, men märk, fortfarande tufft. Tänk oxo på att när vi fick våra 20 straffvarv sist så var vi helt plötsligt tvungna att ge järnet för att komma ikapp, annars kunde vi mest legat och bevakat och tagit det lite lugnare. Du vet ju har man blir när hjälmen åker på :)
Ses på Mantorp, jag är förresten skyldig dig en flarra starkvinsglögg.

Er bil kommer nog gå ganska bra tror jag, hörde att det fanns nån liten 323f som visst gick som satana perkele upp i Alingsås.

Vi har ju åkt beemer på båda rejsen hittills och vi fortsätter faktiskt på samma märke.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Vi ska åka med nödvändig marginal, men vi kommer köra tufft. Vi är absolut inga favorisörer av att ha kontakt alls egentligen. Visst hände det några ggr på senaste rejset, men det var några små felbedömningar. Blir lite mer genomtänkt denna gång, men märk, fortfarande tufft. Tänk oxo på att när vi fick våra 20 straffvarv sist så var vi helt plötsligt tvungna att ge järnet för att komma ikapp, annars kunde vi mest legat och bevakat och tagit det lite lugnare. Du vet ju har man blir när hjälmen åker på :)
Ses på Mantorp, jag är förresten skyldig dig en flarra starkvinsglögg.

Er bil kommer nog gå ganska bra tror jag, hörde att det fanns nån liten 323f som visst gick som satana perkele upp i Alingsås.

Vi har ju åkt beemer på båda rejsen hittills och vi fortsätter faktiskt på samma märke.

Tufft har jag aldrig haft något emot, jag är ganska närgången som MC-racare med, men det blir farligt om man lämnar för mycket "ringar på vattnet" efter omkörningar.

Ni kommer säkerligen ta till er av förra racets kritik och åka mer gentlemannamässigt.

Apropå glöggen: Ta med den och ta med en flaska Champagne med och var med i Champagnekampen denna gången...

Våran bil kommer gå bra, men vi är rädda att den kommer svika oss innan 24 timmar är till ända... Men man vet ju aldrig, den är lätt som en fjäder och går fort som f-n, samtidigt som den är genommurken och ganska svajig elektroniskt. Spännande sa bull.. :D

/ Jens

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
SHIT! Nu fanns det ju platser kvar ju! :skrika! Nåja.. Next time! :)

Ravis! Blir det en 525 igen eller?

Lycka till allihopa! Håll er borta från snövallar och svartflaggor bara. :)

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Tyvärr bangade resten av laget.. En kom precis hem från Cartagena, en bygger hoj och en skulle till Tyskland.

Fuck!

//Anders

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
I morgon ska bilen stylas lite :tummenupp .
Har hört att lite andra konkurrentlag kör allt från vrål lättad suzuki swift till snabb mazda 626 V6...
Tror att många lag har betydligt snabbare bilar denna gången.

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
- Ja, det verkar inte vara många som satsar på vinnande driftssäkerhet.:D
Nej, det ska vara snabbt och kortvarigt helst.:yoparty

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Det är ju roligare att ha något konkurrenskraftigt när man ändå kör..
Förra gången stog ju sig våran Opel kadett GT med 115 ystra hästar riktigt bra i konkurrensen.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Det är ju roligare att ha något konkurrenskraftigt när man ändå kör..
Förra gången stog ju sig våran Opel kadett GT med 115 ystra hästar riktigt bra i konkurrensen.

Jo, visst, men att byta bromsbelägg 4 ggr på ett race skapar inga vinnarbilar...

Vi har en snabb bil, men soppasnål. Vår förhoppning är att kunna köra på 75% av bilens kapacitet och på det viset få den att hålla ihop och samtidigt vara mindre aslångsam än Kitty.

Vad tror ni om utsmyckningar? Är det många som kör all in denna gången?

Konkurrenskraftigt är det som håller och som är snålt. Mazda 626 V& käkar bromsar och sörplar soppa...

/ Jens

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SHIT! Nu fanns det ju platser kvar ju! :skrika! Nåja.. Next time! :)

Ravis! Blir det en 525 igen eller?

Lycka till allihopa! Håll er borta från snövallar och svartflaggor bara. :)
Japp, det blir en 525:a igen, vi fastna för kebebräsern....:)
Trodde aldrig vi skulle vara så nöjde med just BMW men, det visade sig att vi alla gillade denna bakhjulsdrivna bil.
Har i vinter försökt att åka lite med min framhjulsdrivna Volvo men jag gillar inte alls framhjulsdrift.

Denna gång så införde vi obligatoriskt brosmklossbyte mellan 12-15:e timmen. Hoppas det blir en bra taktik. Vi kommer inte heller att läcka bensin denna gång, sist försvann 700liter totalt.

BrutalMC

Gamling
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Ett par udda V-twin streetfighters... Å mer blir det!
Bakslag: när jag skulle mecka (fram)bromsarna i helgen konstaterade jag att det Gud förenat ska inte männinskan försöka skilja åt... Okens självjustering hade rostat ihop så in i h-e och den sinnesjuka konstruktion 323Äffen har trodde jag inte fanns! :huvet Finns bara en sak att göra; byta båda oken. Hittat en donator av friska ok till ingen peng men långt bort så det blir lite joxigt att få ihop'et. Passar på att sno ett bakhjulslager på donatorn också; vårt vänstra har dryga centimetern i originalglapp och man undrar hur den gick igenom förra besiktningen...

MEN: Den går som en raket! :tummenupp

En helt annan sak; väderleken på Mantorp ser ut att bli kall med nederbörd: http://www.klart.se/väder-mantorp.html
Vi hade tänkt åka på bra sommarpuckar men det känns som vi kanske ska revidera den planen. Kluven... :va Hur tänker ni andra?

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
Japp, det blir en 525:a igen, vi fastna för kebebräsern....:)
Trodde aldrig vi skulle vara så nöjde med just BMW men, det visade sig att vi alla gillade denna bakhjulsdrivna bil.
Har i vinter försökt att åka lite med min framhjulsdrivna Volvo men jag gillar inte alls framhjulsdrift.

Denna gång så införde vi obligatoriskt brosmklossbyte mellan 12-15:e timmen. Hoppas det blir en bra taktik. Vi kommer inte heller att läcka bensin denna gång, sist försvann 700liter totalt.

Faen va gött tryck till alla nu...Gör som du brukar.:yoparty
Är Snabbe chafisen med?
Var det en förklädd 750ial ni hade....:yoparty 700liter

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...