Endurance i Februari

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
En helt annan sak; väderleken på Mantorp ser ut att bli kall med nederbörd: http://www.klart.se/väder-mantorp.html
Vi hade tänkt åka på bra sommarpuckar men det känns som vi kanske ska revidera den planen. Kluven... :va Hur tänker ni andra?

Jag tror eller vet ingenting innan det är Torsdag nästa vecka.

Dom har inte en aning om hur det kommer se ut om 10 dagar. Men dom kan gissa jättedåligt.

Jag tror på bra sommardäck och ett par schyssta vintersulor i reserv. Våra sommardäck är bra och fina, men våra dubbfria vintersulor lämnar en del övrigt att önska.

Hoppas, hoppas!

/ Jens

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Japp, det blir en 525:a igen, vi fastna för kebebräsern....:)
Trodde aldrig vi skulle vara så nöjde med just BMW men, det visade sig att vi alla gillade denna bakhjulsdrivna bil.
Har i vinter försökt att åka lite med min framhjulsdrivna Volvo men jag gillar inte alls framhjulsdrift.

Denna gång så införde vi obligatoriskt brosmklossbyte mellan 12-15:e timmen. Hoppas det blir en bra taktik. Vi kommer inte heller att läcka bensin denna gång, sist försvann 700liter totalt.

Bilen gick ju onekligen bra i kurvorna, men saknade lite på rakan vad jag kan minnas..:va Samma sak med MB 190´n som var med.

Lycka till! Kör bara inte bort er pga svartflagg nu bara!:tummenupp

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Vi kör på dubbfria Vinterhjul. Sedan har vi ganska dåliga sommarhjul i reserv. Men de kanske håller 5-6 timmar. Egentligen tror jag mest på sommarhjul, men när det är skrotbils rejs så tar man vad man har...

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Vi kör på dubbfria Vinterhjul. Sedan har vi ganska dåliga sommarhjul i reserv. Men de kanske håller 5-6 timmar. Egentligen tror jag mest på sommarhjul, men när det är skrotbils rejs så tar man vad man har...

Vi kör på de fälgarna vi köpte av dom som kom fyra förra racet. Såhär i efterhand vet vi ju att dom åkte på racegummi från michelin. Vi åkte på lite olika material förra gången... Sen har vi fått 4 däck att slänga på. Håller inte dom vet vi inte vad vi ska göra..

/ Jens

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
- Sommarsulor och drygt 3 kg tryck. Det är det som gäller. Blött eller frost spelar ingen roll det blir torrt spår.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Nu är det väldigt snart dags!

Våran bil står i varmgarage för att undvika förra årets miss med fukt i fördelaren och toppfart på 110 på rakan... Vad gör ni den sista veckan för att bli redigt taggade?

/ Jens

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Shit vad ni kommer rocka, värsta räcern i värsta coola skicket :tummenupp

/Nitrous

För att sätta ännu mera skräck i våra kombatanter har Team Repmånad photoshoppat hela natten. Resultatet är nedan:

4450487862_2709273139_o.jpg

Eat it, motståndare :arsele

/ Jens :gnissla

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Ni kan pimpa hur mycket ni vill!!!! För inget biter på denna bilen! :yoparty

En fågel viskade i mitt öra att en trött Mitsubishi Lancer skulle vinna på grym tillförlitlighet och obefintliga tankningar...

Bifogat

• DSC00265.JPG
    DSC00265.JPG
    86.1 KB · Visningar: 43
Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ni kan pimpa hur mycket ni vill!!!! För inget biter på denna bilen! :yoparty

En fågel viskade i mitt öra att en trött Mitsubishi Lancer skulle vinna på grym tillförlitlighet och obefintliga tankningar...

Är tanken stor nog på eran bil? Man får ju bara tanka 40 liter / gång,

Kitty svalde aldrig 40 liter, trots att vi tankade var 2,5e timma..

CRXen verkar rymma exakt 40 liter, men har ingen reservlampa, så vi har egentligen ingen aning om hur länge bilen går innan soppan är slut... Kan bli ett spännande uppdrag att komma fram till det..

/ Jens

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
CRXen verkar rymma exakt 40 liter, men har ingen reservlampa, så vi har egentligen ingen aning om hur länge bilen går innan soppan är slut... Kan bli ett spännande uppdrag att komma fram till det..

/ Jens

Men Jens, det är ju enkelt.
Tanka fullt till kvalet, kör x antal varv och sen tankar ni fullt och kontrollerar exakt hur mkt ni slår i för att få full tank. Sen vet ni hur mkt bilen drar per varv.
Sen är det bara att köra efter antal varv mellan tankningarna.

/Nitrous

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Men Jens, det är ju enkelt.
Tanka fullt till kvalet, kör x antal varv och sen tankar ni fullt och kontrollerar exakt hur mkt ni slår i för att få full tank. Sen vet ni hur mkt bilen drar per varv.
Sen är det bara att köra efter antal varv mellan tankningarna.

/Nitrous

Du får komma och vara våran ingenjör under kvalet, det hör jag det.

0900 ska vi köra kval verkar det som..

/ Jens

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
-Man kan ju oxå fylla endast 15 liter i vardera dunk. Det blir 30 liter sammanlagt, om jag inte missminner mig. Sådan marginal skall man väl kunna hålla. Eller? :)

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Är tanken stor nog på eran bil? Man får ju bara tanka 40 liter / gång,

Kitty svalde aldrig 40 liter, trots att vi tankade var 2,5e timma..

/ Jens

Våran bil rymmer 50l. Så vi hoppas väl på att tanka 40 liter när lampan lyser. Peugoten vi hade sist hade ju 70l tank, men vad hade det för betydelse när bilen mest stod i depå :rolleyes:
Vi kommer inte vara snabbast, men om bilen rullar konstant så kanske vi kommer att ha en top 10 chans.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Våran bil rymmer 50l. Så vi hoppas väl på att tanka 40 liter när lampan lyser. Peugoten vi hade sist hade ju 70l tank, men vad hade det för betydelse när bilen mest stod i depå :rolleyes:
Vi kommer inte vara snabbast, men om bilen rullar konstant så kanske vi kommer att ha en top 10 chans.

Vi kom ju 6a, eller var det 7a, med den långsammaste bilen på banan (typ)...

Bara skiten inte går sönder så tror jag man kommer långt. Har man sån tur att man åker bil som är snabb i kombination med hållbar, men det är nog inte många på ett race som är sådana..

Det spritter i oss, så gärna vill vi raca!

/ Jens

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...