Endurance i Februari

BrutalMC

Gamling
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Ett par udda V-twin streetfighters... Å mer blir det!
Vi kom ju 6a, eller var det 7a, med den långsammaste bilen på banan (typ)...

Bara skiten inte går sönder så tror jag man kommer långt. Har man sån tur att man åker bil som är snabb i kombination med hållbar, men det är nog inte många på ett race som är sådana..

Det spritter i oss, så gärna vill vi raca!

/ Jens

Tja, vi fick dit ok som funkar igår och pimpade vår 323Äff lite men något lager kunde vi inte byta. Det här skall bli intressant...

"Mot alla odds" kommer att få en ny innebörd, vi kommer ju i mål! :Bugar
Å vädret ser ut att bli riktigt sommardäckigt, f-n va bra! :tummenupp

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Tja, vi fick dit ok som funkar igår och pimpade vår 323Äff lite men något lager kunde vi inte byta. Det här skall bli intressant...

"Mot alla odds" kommer att få en ny innebörd, vi kommer ju i mål! :Bugar
Å vädret ser ut att bli riktigt sommardäckigt, f-n va bra! :tummenupp

Ja, jag ser bara positiva saker med vädret till dett racet. Varmt och regn i veckan och sen bibehållet hyfsat "varmt " i helgen.

Om erat lager skär kan ni ju alltid släpa sista hjulet resten av vägen! :D

/ Jens

BrutalMC

Gamling
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Ja, jag ser bara positiva saker med vädret till dett racet. Varmt och regn i veckan och sen bibehållet hyfsat "varmt " i helgen.

Om erat lager skär kan ni ju alltid släpa sista hjulet resten av vägen! :D

/ Jens

You bet, det ska inte fälla oss! Det finns kompletta hjul på axel att köpa på ex.vis Jula som vi får svetsa dit (om vi skulle tappa vårt i Mjölby-kurvan å inte hittar det)... :yoparty

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
You bet, det ska inte fälla oss! Det finns kompletta hjul på axel att köpa på ex.vis Jula som vi får svetsa dit (om vi skulle tappa vårt i Mjölby-kurvan å inte hittar det)... :yoparty

Det kommer säkert finnas lik att hämta delar från.

Hur kommer det sig att ni inte lyckades byta lagret?

/ Jens

BrutalMC

Gamling
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Det kommer säkert finnas lik att hämta delar från.

Hur kommer det sig att ni inte lyckades byta lagret?

/ Jens

1: Lagret är integrerat i navet som samtidigt är länkarmsfäste, bärarmsfäste och fjäderbensfäste; inte många delar som går att separera/montera på ett vettigt sätt på en 20 år gammal bil. I synnerhet som de anslutna delarna börjar bli kexiga... Hellre chansa än att paja mer!

2: Den tänkta donatorbilen hade ett lager som var utan det påtagliga glappet men lät oroväckande malande, förmodligen samma risk med det lagret...

Friska ok hade den dock så nu kan vi bromsa utan att studsa av banan!

Vi kör så får vi se vad som händer!

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
1: Lagret är integrerat i navet som samtidigt är länkarmsfäste, bärarmsfäste och fjäderbensfäste; inte många delar som går att separera/montera på ett vettigt sätt på en 20 år gammal bil. I synnerhet som de anslutna delarna börjar bli kexiga... Hellre chansa än att paja mer!

2: Den tänkta donatorbilen hade ett lager som var utan det påtagliga glappet men lät oroväckande malande, förmodligen samma risk med det lagret...

Friska ok hade den dock så nu kan vi bromsa utan att studsa av banan!

Vi kör så får vi se vad som händer!

Det kanske inte är motorn som ger upp denna gången på bilen alltså?

Vi märkte att våran vagn drar lite olja, men ett företag som har en massa grävmaskiner sponsrade oss med olja. Nått dom brukar spilla i sina grävare...

Vad var det du sa amullo, är det viktigt med kvaliteten på oljan till en Hondamotor? Då blir våran ledsen.. :fakta

/ Jens

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Mm.. Då blir den ledsen.. VTEC systemet med överskjutande kamnockar kräver bra olja annars tappar ni effekt och riskerar motorhaveri.
Åk nu för f*n till OKQ8 och kö en dunk av deras helsyntet för 500 spänn. Va inte så j*vla snål! :fakta

//Anders

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Mm.. Då blir den ledsen.. VTEC systemet med överskjutande kamnockar kräver bra olja annars tappar ni effekt och riskerar motorhaveri.
Åk nu för f*n till OKQ8 och kö en dunk av deras helsyntet för 500 spänn. Va inte så j*vla snål! :fakta

//Anders

Jag har ju ingen VTEC, jag har ju en 1989.

Och förresten, tror du på allvar att dom 26 andra ägarna under 30000 mil har varit jättenoga med vilken olja dom då och då skvalpat i?

:banana

/ Jens

BrutalMC

Gamling
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Vår färdiga räserbil! Najs...
:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty

Bifogat

• 323f3.JPG
    323f3.JPG
    108.9 KB · Visningar: 44
  • 323f2.JPG
    323f2.JPG
    136 KB · Visningar: 53

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jag har ju ingen VTEC, jag har ju en 1989.
Och förresten, tror du på allvar att dom 26 andra ägarna under 30000 mil har varit jättenoga med vilken olja dom då och då skvalpat i?

:banana
/ Jens

Kanske inte.. Men i gengäld tror jag inte heller någon av de andra ägarna gasat satan med bilen i 24 timmar heller :D
Eller kanske.. Det är ju ändå en CRX.:gnissla

Vår färdiga räserbil! Najs... :yoparty:yoparty:yoparty:yoparty

NAJS! Lite suspekt extraljus montering bara.. :va
Minsta lilla knuff på bilen framför eller träff med snöhög så blir det mörkt. Jag hade monterat dem mitt på huven istället.. Men det funkar nog.:krama

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Kanske inte.. Men i gengäld tror jag inte heller någon av de andra ägarna gasat satan med bilen i 24 timmar heller :D
Eller kanske.. Det är ju ändå en CRX.:gnissla

Såklart dom har. Raggarrundan runt, runt, runt... På 7800 varv!

Jag undrar nu om alla har förberett för Champagnekampen? Vi kör samling runt våran bil innan kvalet, ni kommer veta vilken det är ;)

/ Jens

4450487862_2709273139_o.jpg

Vår färdiga räserbil! Najs...
:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty

Schnyggt!

Ser att ni satt på kvaldäcken.. :)

Vi tänkte kvala på dubbfria vinterdäck och sen smälla på våra fälgar å däck vi handlade för en femhunka av laget som kom 4a förra gången...

/ Jens

Last edited:

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Vi har just inhandlat 2st nya framdäck för 300kr/st. Billigaste möjliga Hangkuukdäck blev det (både smala och höga)! Vi hade från börjat planerat att köra på DF men de verkar vara helt sjukt hala. Däcken vi tänkt att använda bak är duktigt slitna gamla korea däck, så vägegenskaperna på bilen kan nog bli intressanta :va .

Nya däck är nästan överkurs, men ibland går det ju att hitta billigt skit :D .

Sist hade vi 15år gamla michelindäck (gamla reservhjul) och när de mjuknat upp så var faktiskt fästet riktigt bra. Har svårt att tro att vi får lika bra fäste denna gången dock...

GASA GASA Hets hets... :tummenupp

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Vi har just inhandlat 2st nya framdäck för 300kr/st. Billigaste möjliga Hangkuukdäck blev det (både smala och höga)! Vi hade från börjat planerat att köra på DF men de verkar vara helt sjukt hala. Däcken vi tänkt att använda bak är duktigt slitna gamla korea däck, så vägegenskaperna på bilen kan nog bli intressanta :va .

Nya däck är nästan överkurs, men ibland går det ju att hitta billigt skit :D .

Sist hade vi 15år gamla michelindäck (gamla reservhjul) och när de mjuknat upp så var faktiskt fästet riktigt bra. Har svårt att tro att vi får lika bra fäste denna gången dock...

GASA GASA Hets hets... :tummenupp

Som gammal rejsare så är jag helt nervös inför Lördag nu. Kommer ju gasa sönder biljäveln första timmen eller nått... :)

Hoppas nu bara våran "bromsrenovering" (hammare, vaselin och våld) kommer funka i långa loppet... Som tur är är det ju bara bak..

/ Jens

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Faen va gött tryck till alla nu...Gör som du brukar.:yoparty
Är Snabbe chafisen med?
Var det en förklädd 750ial ni hade....:yoparty 700liter
hehe tack, jag gör som jag brukar.
Snabbechaffisen? Du menar dåren som åker om alla och sitter och röker och äter chokladkaka samtidigt?
Japp den dåren är med :yoparty

Vi var lite slöa sist, men denna bilen går mycket bättre :)

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Det kanske inte är motorn som ger upp denna gången på bilen alltså?

Vi märkte att våran vagn drar lite olja, men ett företag som har en massa grävmaskiner sponsrade oss med olja. Nått dom brukar spilla i sina grävare...

Vad var det du sa amullo, är det viktigt med kvaliteten på oljan till en Hondamotor? Då blir våran ledsen.. :fakta

/ Jens
Har du kollat vart den oljan tar vägen? Hoppas den förbränns och inte läcker ur er motor på asfalten.....kika på det för säkerhets skull

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Mina tänkta husvagnsplaner har havererat. Vart kan jag få tag på en husvagn och ställa vid banan fre-sön?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Har du kollat vart den oljan tar vägen? Hoppas den förbränns och inte läcker ur er motor på asfalten.....kika på det för säkerhets skull

Nej, den läcker inget mer än för rostskyddets skull, det är ju en Honda för guds skull :D

Däremot har vi kört nästan 200 mil sen vi köpte den och jag tar på mig denna: Jag har inte kollat under tiden...

/ Jens

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...