Endurance i Februari

BrutalMC

Gamling
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Ett par udda V-twin streetfighters... Å mer blir det!
Glöggen kom fram. Tackar och bockar!

/ Jens

Kalas! Ni var väl värda den! Men ni var oroliga för konkurrensen innnan rejset, såg nog hur ni kollade in vår och andras bilar... Va söta ni var! :D

Bifogat

• P1000544S.JPG
    P1000544S.JPG
    131.2 KB · Visningar: 70

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Kalas! Ni var väl värda den! Men ni var oroliga för konkurrensen innnan rejset, såg nog hur ni kollade in vår och andras bilar... Va söta ni var! :D

Just på den bilden konstaterar vi att "man måste ju vara lobotomerad för att handla en Gen2 Saab 900 till ett 24 timmars... Blanda en kass Opel med en undermålig Saabmotor. Kan ju bara bli problem".

Vi hade mer än rätt :gnissla

Go Korea!

/ Jens

BrutalMC

Gamling
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Ett par udda V-twin streetfighters... Å mer blir det!
Just på den bilden konstaterar vi att "man måste ju vara lobotomerad för att handla en Gen2 Saab 900 till ett 24 timmars... Blanda en kass Opel med en undermålig Saabmotor. Kan ju bara bli problem".

Vi hade mer än rätt :gnissla

Go Korea!

/ Jens

Visade sig att ni hade rätt, den la ner låångt före vår fransman...

alve

SST 600 #3
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawa
Tredje
en Volvo 855 som de första 15 minutrarna körde med drift i varje kurva (JO, den är framhjulsdriven, men det spelade ingen roll för dom). Sen dog motorn och de bröt först av alla efter 40 minuters racing. Den bilen var det inte mycket kvar av! Alla som behövde delar sprang till bilarna som var uppstälda o hämtade grejer.

Faan vad kul att vi kunde glädja någon, vi lärde oss västerbroms under förra racet kan jag lova. Och det är ju kul att åka på ställ :yoparty

Team Understear är anmälda till marsracet!! Då blir det inte Svensktillverkad bil kan jag lova.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jens!
Vår glögg skall ni få.. Vi glömde lämna av den innan vi drog. Vi får ta det när vi är i området elt. skicka flasken på posten.

Rolig film! Men ljudet var lite mysko.. :va

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jens!
Vår glögg skall ni få.. Vi glömde lämna av den innan vi drog. Vi får ta det när vi är i området elt. skicka flasken på posten.

Rolig film! Men ljudet var lite mysko.. :va

Inga ropplem! Vi tar det när vi ses, blir det till sommaren kanske det blir öl istället...

Stackars Opeln, den gick ju så bra när den gick... :banana:glömdet

/ Jens

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Den gjorde ju det.. Opeln kommer nu att ha ett kärt hem i vårat minne.. RIP GT´n lixom.. :snyftissmiley

Men va fan.. :D
http://www.blocket.se/stockholm/Opel_kadett__ny_besiktad__24464941.htm?

Jag fick just mail från Kittys förre ägare som undrade hur det hade gått.

Tror ni han blir glad när han får veta att Kittys sista resa blev den som vi kallar vinnarresan?

Synd att han inte kom upp och kollade, han hade varit på väg tydligen. Snacka om att gilla sin gamla bil..

/ Jens

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jag skall nog maila han vi köpte bilen av också.. Jag lovade ju dyrt o heligt att "Den skall bara gå på bana restan av sitt liv" eftersom det var hans påbörjade banobjekt. :D
Och ljög gjorde jag ju inte iallafall! :D:D:D

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag skall nog maila han vi köpte bilen av också.. Jag lovade ju dyrt o heligt att "Den skall bara gå på bana restan av sitt liv" eftersom det var hans påbörjade banobjekt. :D
Och ljög gjorde jag ju inte iallafall! :D:D:D

Absolut inte, den har inte gjort annat under sitt liv hos er!

/ Jens

tyson

byter hoj oftare än kalsonger
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ZX10R -04 med skrubbsår
Stora applåder till Kittycar racing!! Det var inte utan ett leende som man körde om på rakorna.. Det kändes som att ni hade det lugnaste racet av alla som var med.

Roligaste incident på banan under racet tyckte jag var när en av bilarna tappade HELA avgasystemet ungefär 15 varv in i loppet när han kör över kurbsen ut på långrakan. Det JÄTTEVARMA systemet ligger i en pöl och fullständigt VRÄKER ur sig en ånga i 15 sekunder. *SMOKESCREEN!*

Tvåa roligast
Golfen som tappade framdäcket på rakan på kvalet! :eek: De hade bara dragit bultarna med elmutter pickan.. Hoppsan.. :D Det var dock OK, så de körde racet.

Tredje
en Volvo 855 som de första 15 minutrarna körde med drift i varje kurva (JO, den är framhjulsdriven, men det spelade ingen roll för dom). Sen dog motorn och de bröt först av alla efter 40 minuters racing. Den bilen var det inte mycket kvar av! Alla som behövde delar sprang till bilarna som var uppstälda o hämtade grejer.

Tråkigaste.
vi fick svartflagg pga. en skitgrej som belysning bak och hade inga bromsbelägg när de tog slut

Största idioterna
Team bundewehr som körde en polizie målad BMW 525i hade INGET på banan att göra. De körde fult och stundtals med MYCKET kontakt. Visst att man har snabba förare, men med 24 timmar racing där minst häften av förarna aldrig kört bana innan så borde arrangören ha gett dem en rejäl spark i arslet för deras agerande. Att dessutom gnälla högt och avbryta förarmötet pga att man fått 20 varv tillägg är barnsligt och onödigt. Det stog fullt klart i reglerna att beslutet inte gick att överklaga när det gällde plusvarv. Dom skulle vara glada att det bara var 20 varv tyckte jag personligen

Bästa pajasbil
Hello Kitty bilen.. *asgarv* Ni såg fan inte kloka ut! :D:D

Summa summarum:
Vi had skitskoj! och nästa gång skall vi ha med oss bromsbelägg samt se till att ha belysning bak och MER belysning fram.

hehe, fy fan vad jag blev nervös när jag hörde att vi hade tappat framhjulet, trodde rejset va över för våran del. Trodde aldrig vi skulle klara oss såpass bra som vi gjorde, slutade på 7e plats.
/MVH Erik
Team Bresladd
Röd golf med toasits på huven :yoparty

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Ojojoj, vilka 24 timmar det var.

Ni som inte hedrade glöggen. Skäms :fakta

/ Jens, Hello Kitty Racing
Vi är skyldiga er en glögg, hann tyvärr inte inhandla den innan vi åkte iväg.
Jag lämnade 2 flaskor från Motocorsa + ett annat team dock.

Adress vart glöggen skall skickas?

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kris 955:

Kul att tävla mot er, tråkigt att vi inte fick köra klart racet pga att bromsarna inte tog tillräckligt bra.

Som om andras vore bättre, vi körde lika fort utan bromsar som med bromsar, dock fick vi motorbromsa ner istället för att använda bromsklossar.
Fick oss en utskällning och fick inte åka ut mer.

Detta var 1h 40min innan racet var slut, då ledde vi med 1-2 varv över Kittys 20 extra varv och höll nr 50 bakom oss. Vi misstänkte att Kitty skulle få 20 bonusvarv så vi var tvungna att kolla så att vi hade 20 varv + på dom.
Att vi sedan hade fått -20 varv för att vår bil var värd mer är ju helt beklagligt och jag anser att det var orättvist.
Detsamma gäller bil nr 36 som dessutom var där och körde i vintras också, -20 till dem också. Så till dom som besiktade bilarna ett stort fett FUCK YOU!!!!! :finger :finger
Hur mycket man än försökte förklara att bilens värde inte var så högt som de ansåg så sket dom i det fullständigt.

Enda svar vi fick var att den var för fin och att vi 2 bilarna i topp körde så mycket bättre än andra.
Fanns ju minst 6-10 bilar som isf hade förtjänat avdrag också.

Jag gillar inta att gnälla, men jag ogillar att bli behandlad med orättvisa och det stör mig en del tyvärr.
Detta gjorde även att vi var tvungna att köra bra mycket hårdare, det var totalt 40 varv som skulle knappas in på Kittybilen.

Hursom ett stort grattis till Hello Kitty, och ett stort grattis till våra polekillar i bil nr. 36 OLD RATS.

Last edited:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Liten comment från rejsa :banana

Fredrik körde för 50 TMMP
så ni menar att nr 50 inte var med i racet egentligen?

Stora applåder till Kittycar racing!! Det var inte utan ett leende som man körde om på rakorna.. Det kändes som att ni hade det lugnaste racet av alla som var med.

Roligaste incident på banan under racet tyckte jag var när en av bilarna tappade HELA avgasystemet ungefär 15 varv in i loppet när han kör över kurbsen ut på långrakan. Det JÄTTEVARMA systemet ligger i en pöl och fullständigt VRÄKER ur sig en ånga i 15 sekunder. *SMOKESCREEN!*

Tvåa roligast
Golfen som tappade framdäcket på rakan på kvalet! :eek: De hade bara dragit bultarna med elmutter pickan.. Hoppsan.. :D Det var dock OK, så de körde racet.

Tredje

Tråkigaste.
vi fick svartflagg pga. en skitgrej som belysning bak och hade inga bromsbelägg när de tog slut

Största idioterna
Team bundewehr som körde en polizie målad BMW 525i hade INGET på banan att göra. De körde fult och stundtals med MYCKET kontakt. Visst att man har snabba förare, men med 24 timmar racing där minst häften av förarna aldrig kört bana innan så borde arrangören ha gett dem en rejäl spark i arslet för deras agerande. Att dessutom gnälla högt och avbryta förarmötet pga att man fått 20 varv tillägg är barnsligt och onödigt. Det stog fullt klart i reglerna att beslutet inte gick att överklaga när det gällde plusvarv. Dom skulle vara glada att det bara var 20 varv tyckte jag personligen

Bästa pajasbil
Hello Kitty bilen.. *asgarv* Ni såg fan inte kloka ut! :D:D

Summa summarum:
Vi had skitskoj! och nästa gång skall vi ha med oss bromsbelägg samt se till att ha belysning bak och MER belysning fram.
Vad lipar du över då?
Körde vi hårt? Nämen oj då, stackars du.
Vi körde hårt, skyldig. Vi var där för att rejsa inte kolla om bilen håller 24 timmar i laglig fart på 70 km/h.
De gånger vi hade kontakt så var det nog inte med mening. Vi körde inte av nån från banan, men visst kör vi hårt.
Att vissa kör utan bakljus är väl inte så smart eller vad tycker du lipsill, eller ville du ha en tung 525:a i arslet?

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08

Vad lipar du över då?
Vi körde hårt, skyldig. Vi var där för att rejsa inte kolla om bilen håller 24 timmar i laglig fart på 70 km/h.
De gånger vi hade kontakt så var det nog inte med mening. Vi körde inte av nån från banan, men visst kör vi hårt.
Att vissa kör utan bakljus är väl inte så smart eller vad tycker du lipsill, eller ville du ha en tung 525:a i arslet?

Du, det sitter folk helt utan skyddsutrustning i bilarna. Man kör med respekt för de andra inblandade då. Ni stal spår hejvilt hela tiden, det är allt annat än schysst racing. Hade du kört så med mig i R1000 hade ni blivit avplockade omgående. :fakta

Sen är det jättekul att ni är snabba. Det tar jag inte ifrån er, ni körde bra som fan. Slipa på omtanken om de andra 43 till nästa gång så blir det skitbra!

/ Jens

Vi är skyldiga er en glögg, hann tyvärr inte inhandla den innan vi åkte iväg.
Jag lämnade 2 flaskor från Motocorsa + ett annat team dock.

Adress vart glöggen skall skickas?

Det tar vi nästa gång, så har vi nått att värma oss med när bilen rasar :p

/ Jens

Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Vad lipar du över då?

Som sagt, Jag hade önskat lite mer omtanke från några av era förare, men det verkade inte vara eran stil. Det var ju kanske inte bara jag som reagerande på körstil och inställning.. Men skitsamma.. Rubbing is racing som dom säger. Synd att ni släckte de gröna saftblandarna.. Jag hade iallafall gärna flyttat på mig om jag såg dem i backspegeln. Jag ville helst undvika eran bil efter att ha snackat med andra förare.

Visst, vi körde utan bakljus, men vi fick också svartflagg för det och meckande 30 minuter i depån för att fixa det. Inte fan gnällde vi för det, vi följde anvisnigen till punkt o pricka.

Men tack för ett bra race Ravetrancer!
Det var faktiskt kul att se eran bil på banan.. Det var lätt snyggast och kördes snabbare än vad jag trodde var möjligt av er. Heders!:tummenupp

JENS!
Tack för ett skitskoj race! Det var f*n askul att se er på banan och jag önskar bara jag hittat till eran husvagn för den kaffe som jag blivit utlovad. Vi får ta det nästa gång helt enkelt..

Jag hittade en Subaru Legacy 2.2 på blocket för 4900.. Funkar det i Mars tror ni?:näsblod

Last edited:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R

De körde utom tävlan iom att Fredrik Skoghag skötte tidtagningen, det kan ju lätt uppstå diskussioner om fusk etc on tidtagaren kör med i racet :tungan Därför så drog de av 100 varv för undvika eventuella glirningar. :tummenupp

Om jag hittar några kompisar (de är ju dyra som ni vet) så kan vi konkurrera i mars. Ska man kolla efter en kebabracer tro :va

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800

Vad lipar du över då?

Jag tror att alla var överens om att BMW:n kördes betydligt fulare än någon annan. Dock så måste jag säga att ni var mycket duktiga på att köra, med väldigt fina spårval. Det stora problemet var att ni inte brydde er ett dugg om ni tryckte någon annan bil av banan. Ni tryckte ut en av våra förare så att han slog av backspegeln mot däcken i 120 blås och det är faktiskt ren idioti!!!
Jag hörde flera som faktiskt var sugna på att trycka er av banan bara för att ni körde så fult!
Men nog om det! Dock så vet jag inte om jag tycker att ni skulle ha fått straffvarv...
Tycker själv att Hello Kitty var rätt vinnare. De körde snyggt och jämt hela tiden!
Vi får väl försöka ta upp fighten i mars igen? :tummenupp

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...