Endurance i Februari

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
och test kallar dom det för att??? Det vet du väl svaret på, det heter ju dock skrotbilsrejset, och undvika plåt och hjulkontakt var ju inte det lättaste med vatten och en massa sand på banan och en o annan missbedömning.

Medges.. Även en av våra förare lyckades med konsstycket att ha lite plåtkontakt och jag själv röven tilltryckt av belladonna SAAB 9000:en också.. Något som jag tror du hörde min kommentar om vid laptime datorn.

Men som sagt.. Alla här älskar racing och är mer eller mindra aktiva inom det. Just detta skrotbilsrejs var lite mer skojrejsing och det var just inställningen "Fullt blodigt allvar" från er sida som jag tror att jag samt några andra blir överraskade över.

It´s for fun.. :tummenupp
Och det VAR fan ruggigt kul att köra.. Första gången för bil på bana för mig, men jag lyckades klippa till med sub 2.00 tider i en 5000 kronors bil jag aldrig kört innan. Jag var toknöjd!:näsblod
Snabbaste förarn i vårt team satte runt 1.55 med gammelopeln. Om det är bra eller inte vet jag inte, men jag var impad iallafall..:yoparty

EDIT: Jag släpper detta nu.. Racet är över och Kitty vann. Ni körde fort(ast?) och hade säkert lika kul som vi, bilarna är skrotade och vi kan se fram mot nästa tillfälle!:tummenupp

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Medges.. Även en av våra förare lyckades med konsstycket att ha lite plåtkontakt och jag själv röven tilltryckt av belladonna SAAB 9000:en också.. Något som jag tror du hörde min kommentar om vid laptime datorn.

Men som sagt.. Alla här älskar racing och är mer eller mindra aktiva inom det. Just detta skrotbilsrejs var lite mer skojrejsing och det var just inställningen "Fullt blodigt allvar" från er sida som jag tror att jag samt några andra blir överraskade över.

It´s for fun.. :tummenupp
Och det VAR fan ruggigt kul att köra.. Första gången för bil på bana för mig, men jag lyckades klippa till med sub 2.00 tider i en 5000 kronors bil jag aldrig kört innan. Jag var toknöjd!:näsblod
Snabbaste förarn i vårt team satte runt 1.55 med gammelopeln. Om det är bra eller inte vet jag inte, men jag var impad iallafall..:yoparty

EDIT: Jag släpper detta nu.. Racet är över och Kitty vann. Ni körde fort(ast?) och hade säkert lika kul som vi, bilarna är skrotade och vi kan se fram mot nästa tillfälle!:tummenupp

Hohohoho, jag åkte sub 2 min med kitty. Hahaha :arsele

Nästa gång ska jag bjuda på tröstkaffe:tungan

/ Jens

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
jag tror att ni körde allt det gick, hur kan ni mena att ni som är tävlingskillar tar detta på skoj, jag har då aldrig träffat killar som tävlar m mc ta det lugnt så fort hjälmen är på på banan.
Ni körde nog allt ni förmådde på respektive bilar, det gjorde vi i alla fall.
Vi tycker det är skoj att vinna och det var det vi satsade på iaf =)

Ses i mars, vi är anmälda och klara nu så.

KOmmer ju aldrig igen snygga upp en bil igen för att den ska va cool, det får man bara skit för märkte vi :)

Ses i mars gubbs

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
jag tror att ni körde allt det gick, hur kan ni mena att ni som är tävlingskillar tar detta på skoj, jag har då aldrig träffat killar som tävlar m mc ta det lugnt så fort hjälmen är på på banan.
Ni körde nog allt ni förmådde på respektive bilar, det gjorde vi i alla fall.
Vi tycker det är skoj att vinna och det var det vi satsade på iaf =)

Ses i mars, vi är anmälda och klara nu så.

KOmmer ju aldrig igen snygga upp en bil igen för att den ska va cool, det får man bara skit för märkte vi :)

Ses i mars gubbs

Jag kan ärligt säga att jag inte körde för fullt. Och jag tävlar med mc, iof är jag gammal och grå och knappt något testosteron kvar i kroppen. :D
Men det gick hyffsat iaf och sen förlitade vi oss på våra två snabba killar.. Och satan så kul det var!

Japp.. förhoppningsvis lyckar jag lura med samma gäng igen till våren!
Då jeflar ska vi ha med extra klossar! :yoparty :rolleyes::huvet

BrutalMC

Gamling
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Ett par udda V-twin streetfighters... Å mer blir det!
Appropå ingenting..

Hur många blev omkörd under gulflag?
Jag blev omkörd 2 ggr. av två specifika bilar som jag lagt på minnet.

Någon annan?

Faktiskt TRE (!) gånger av BMW-kombin, vi måste gjort dem nåt förutom att köra om dem här o där...

Å vi kommer tillbaka med både bromsklossar och en motor med riktig skvalpplåt i oljetråget! (Vilken konstruktion vår Pegga hade; all olja måste legat i sumpgavlarna i böjarna så pumpen gick torr. Alltså kom vevstakslagerhaveriet som på beställning...)

Kanske ska prova på 5-papps racing också? Hmmm...

Last edited:

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
SAAB 9000:en också..

hehe.. Den där saaben och jag hade fan turer under varje pass.
Jag körde om, blev trafik, han körde om, blev fritt jag körde om osv..

Uppenbarligen var han lite mer på hugget och jag trött o slö.. haha.. :D

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Faktiskt TRE (!) gånger av BMW-kombin, vi måste gjort dem nåt förutom att köra om dem här o där...

Å vi kommer tillbaka med både bromsklossar och en motor med riktig skvalpplåt i oljetråget! (Vilken konstruktion vår Pegga hade; all olja måste legat i sumpgavlarna i böjarna så pumpen gick torr. Alltså kom vevstakslagerhaveriet som på beställning...)

Vi hade samma problem. När man bromsade och svängde höger så tändes oljetryckslampan... Detta om man hade under halva nivån på stickan. Vi löste det med att överfylla lite med olja och sedan funkade det :) Vi fick slå i 4 liter under racet.
Annars vore det kul att köra samma typ av bil, fast med betydligt mer bromsklossar i bagaget...

klubban

cool rilles dräng
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
cbr1000rr-09

Har inget minne av att vi i kombin blev omkörda nån gång eller att vi körde om på gulflagg:D:D

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Våran Opel drack ingen olja alls på 16 timmar. Faktuim är att gamla kadetten steg i aktning hos mig.. Har alltid tyckt de var skitbilar, men jag blev faktiskt impad av hållbarheten.

Jag är fullständigt övertygad om att den gått hela vägen i mål om bara vi föarare orkat. Grämer mig lite att vi inte tog bort väghållningskittet som fanns på bilen.. Hade lätt kunnat tänka mig köra Opel Kadett GT på bana igen.

Vad tror ni om Mars racet? 4x4 eller räcker tvåhjulsdrivet? :va

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Våran Opel drack ingen olja alls på 16 timmar. Faktuim är att gamla kadetten steg i aktning hos mig.. Har alltid tyckt de var skitbilar, men jag blev faktiskt impad av hållbarheten.

Jag är fullständigt övertygad om att den gått hela vägen i mål om bara vi föarare orkat. Grämer mig lite att vi inte tog bort väghållningskittet som fanns på bilen.. Hade lätt kunnat tänka mig köra Opel Kadett GT på bana igen.

Vad tror ni om Mars racet? 4x4 eller räcker tvåhjulsdrivet? :va

Vi har börjat leta redan. Jag tror: tvåhjulsdrivet, lätt och snabbt.

Racet är dagen efter min 30-årsdag. Det brukar väldigt sällan ligga snö när jag fyller år. Vissa år har man kunnat sitta ute och käka tårta.

PS. Eftersom du är en glögg-svikare förväntar jag mig tårta! DS.

/ Jens

BrutalMC

Gamling
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Vi hade samma problem. När man bromsade och svängde höger så tändes oljetryckslampan... Detta om man hade under halva nivån på stickan. Vi löste det med att överfylla lite med olja och sedan funkade det :) Vi fick slå i 4 liter under racet.
Annars vore det kul att köra samma typ av bil, fast med betydligt mer bromsklossar i bagaget...

Är inte alls missnöjd med bilen heller, vi hade dock liite svårt att hålla koll på oljetrycket eftersom hela instrumentpanelens uppsättning av lampor lyste oavbrutet från typ kl 16:00! Vi åkte med koll på vattentempmätaren och det var uppenbarligen inte tillräckligt...

Med bättre koll på oljan och massor av belägg kan 405:an vara en vinnarbil! Inte snabbast men oväntat stryktålig och fantastiskt hanterbar trots sin storlek. Kan undra vad en hyfsat frisk Mi16 skulle kunna presterat? Bättre chassisättning och 150 hk original borde vara klockrent i en 405! Men vi är nog lite sugna på att prova en lätt japan nästa gång... Får se vad det blir!

BrutalMC

Gamling
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Vi har börjat leta redan. Jag tror: tvåhjulsdrivet, lätt och snabbt.

Racet är dagen efter min 30-årsdag. Det brukar väldigt sällan ligga snö när jag fyller år. Vissa år har man kunnat sitta ute och käka tårta.

PS. Eftersom du är en glögg-svikare förväntar jag mig tårta! DS.

/ Jens

FRAMhjulsdrivet, lätt och snabbt är vad vi siktar på också. Typ 850-1100 kg och 100-140 hk ur en 1,3-2 liters motor är spannet vi kollar till nästa race... Visst kan det bli en rejält LITEN bil men det har ju också visat sej vara rätt vinnande, eller hur? Ett par jappar är huvudkandidaterna men om vi inte kan bestämma oss får vi väl åka med båda... :D Å en 405:a också kanske... :D

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
FRAMhjulsdrivet, lätt och snabbt är vad vi siktar på också. Typ 850-1100 kg och 100-140 hk ur en 1,3-2 liters motor är spannet vi kollar till nästa race... Visst kan det bli en rejält LITEN bil men det har ju också visat sej vara rätt vinnande, eller hur? Ett par jappar är huvudkandidaterna men om vi inte kan bestämma oss får vi väl åka med båda... :D Å en 405:a också kanske... :D

Vad kollar ni på?

Vi kollar Colt, Sunny, CRX, Civic, Swift...

/ Jens

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Cittra AX GT!.. :D 850 kg skattevikt.

Civic -91 1.5 hade vi i familjen tidigare och dom är driftsäkra.. 1.6:an är bara ytterst lite starkare "på riktigt".

Swift GTi´n vore nått.. 101 häst ur 1.3 liter och låg utväxling. Litet register dock.. Stööre.. Jaaaaaaa. Kadett GSI 16v? Vårna gick oväntat bra med bara 8v motorn.

MI16 borde ju funka.. Fast jag körde ifrån polarns MI16 med min Civic -93:a.. Den hade bättre väghållning.

Tror en Nissan Primera GT våre ett bättre val än en peg 405 MI16.
http://www.blocket.se/simrishamn/Nissan_Primera_GT_24169001.htm?ca=11&w=3
Också 150 hk med större bromsar och sportchassi, men mindre risk att den gått från ungdom till ungdom. Dessutum japs.. (Herrej*vlar, sa jag verkligen det?)

Ena bilen som jag uppfattade som verkligen flög ifrån våran Kadett GT på rakan var Mitsu colt GTi´n.. J*vlars var den gick!:yoparty

Last edited:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Vi åker nog Blatte Motor Werken igen tror jag, vi har vart mycket nöjda med BMW på dom 2 race vi vart.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Vi åker nog Blatte Motor Werken igen tror jag, vi har vart mycket nöjda med BMW på dom 2 race vi vart.

En 325 hade ju varit otroligt fint. Får se om det dyker upp ett riktigt muggigt exemplar under vintern. Risken är väl allt annat än överhängande om man kollar in prisbilden på dom på blocket.

/ Jens

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Finns ju några e30 325:eek:r där ute..

Äldre E34:eek:r finns det också gott om.. Finns tillochmed lite 535:eek:r att få om man har tid att fixa. 6:a på 3.5 liter och 210 häst är mumma! :D

Denna Alfa 155:a borde ju funka också.. Bara köra med Carabinieri istället för Polizei!:D:D:D
http://www.blocket.se/vasterbotten/Alfa_Romeo_155_V6_23697263.htm?ca=11&w=3

Funkar den hela kvalet igenom utan att resultera i "charmiga" elfel eller generalras blir jag imponerad!

/ Jens

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Ser ut som ett par av teammedlemmarne får veto hemmifrån til nästa race. Så jag tror vi kan sälja vår startbiljett. Vad sägs om 2500 kr ? Skicka PM så får ni mitt kontonr.

/Kris

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...