Endurotråden!

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Leksinnet börjar kittlas, vad ska jag köpa om jag vill ha en skogshoj som jag har dubbat för väg till vardags, men skoj i spåret annars?
Vill inte behöva byta kolv efter varje körning och olja ska helst kunna vara samma under några hundra mil.

Inte heller blir det nån ny maskin.

TT350! Gammal, driftsäker, gott vrid, låg toppeffekt (lättkörd i terränglådan) och inte stöldbegärlig! Billig i inköp och försäkring!

600mils öljeintervall och 1200mil ventilspels kontroll.
Finns från ca 12tusen i skapligt skick.

I annat fall är en XR400 en bra maskin, finns fram till sent 90-tal, och kostar lite mer.
De äldre XR är oftast E-reggade men de nya såldes oftast LV-reggade.
De flesta TT såldes LV-reggade och är i annat fall E-reggade manuellt genom tiden.

Kolla mitt garage så ser du en TT. Det största haveri jag hade på den var att orginal kopplingsvajer från 1990 gick av, i övrigt kördes den ganska hårt.

Last edited:

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
är det ingen här som bor nära Kållered , blixås tulebo eller bohus leden ??? så fall kan ni ju skicka ett PM så kanske man kan dra ut och köra med nån ;D så tråkigt att köra själv :(
bara å skriva här lr ringa mej på 0701-179335
e alltid kör sugen:yoparty

Tack vare fotografen patrik (sputnik) så blev det några bilder idag i alla fall

FILM vill vi ha :tummenupp

Last edited:

Fradz

Medlem
Gick med
6 Oct 2008
Hoj
WR250F -02
Ahh shiet asså :p nu har jag varit ute och kört , till och börja med så startar inte crossen , får rulla igång den typ 200 meter, men går ändå inte igång,( tack så mycket min mycket dåliga kondition så jag knappt orkade röra mig efteråt) sen kickar jag så startar den på första kicken >-<... sen kör jag e nstund ... så märker jag att kopplingen har lossnat från sin plats >_< så ramla jag som fan bara för det och blöta rötter på marken .... sen ramla jag nästan typ 5 meter efter igen för rötterna är så väldigt hala :p sen åkte jag ut på min grusväg ... BROOOM BROOOOM .. älska köra cross på väg asså ;:D men...jag körde ensam...mycket tragiskt!
Over and out:tuttar

Last edited:

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m
Leksinnet börjar kittlas, vad ska jag köpa om jag vill ha en skogshoj som jag har dubbat för väg till vardags, men skoj i spåret annars?
Vill inte behöva byta kolv efter varje körning och olja ska helst kunna vara samma under några hundra mil.

Inte heller blir det nån ny maskin.

en xr 600 kanske?? jag vet en billig:crash

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
rastade besten en sväng förut. sjuukt kul:) men satan va jag inte är van vid skakandet.... händerna domnade bort efter ett tag.

sen tog jag tag i trashkawan. så nu sitter motorfanskapet i ramen. behöver olja, kylvätska och en kedja sen blire halleluja:)

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
rastade besten en sväng förut. sjuukt kul:) men satan va jag inte är van vid skakandet.... händerna domnade bort efter ett tag.

sen tog jag tag i trashkawan. så nu sitter motorfanskapet i ramen. behöver olja, kylvätska och en kedja sen blire halleluja:)
Haha, din barnrumpa måste vänja sig lite.. :hihi

Fradz

Medlem
Gick med
6 Oct 2008
Hoj
WR250F -02
Nån som vill buurna på blixås på lördag ? och har lust att hämta mig :p? PM mig så kan vi väl bestämma nått :p

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
nån som vill ta en kvälls sväng haha e ju snö wrooom

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...