Endurotråden!

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
det blir mest på bana men någon sväng i skogen när ingen ser blir det no med:rolleyes:
åker ni endurospår eller bara i "friheten"?

Jag kör både och. Mest endurospår, men köpte LV-reggat för att kunna ge mig ut "i friheten".

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m
Hur är det på vetlanda har dom stenkoll på vad de e för cycklar som ger sig ut i endurospåret?? kan ju bli lite svårt med cross..

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Hoj
625 SMC -06
Detta är möjligtivs spamm men har hört att "mark den store" har varit en hästpojk när han var lite mindre?!:gnissla

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Jag vet vad som är sant eller inte i den frågan, men Mark får själv bekräfta eller dementera påhoppet...

Jag sysslade för övrigt själv med hästar tills 3 klass ungefär, då jag fick veta i skolan att pojkar inte rider, de ska spela fotboll.
Så det var det enda att göra, och numer avskyr jag fotboll ännu mer.
:zpy

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Detta är möjligtivs spamm men har hört att "mark den store" har varit en hästpojk när han var lite mindre?!:gnissla

Jo, visst stämmer det.

Jag hade en ponny i flera år. Tävlade Både SM och Skandinaviskt mästerskap, hur du nu kom in på det? :va

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Hoj
625 SMC -06
Jo, visst stämmer det.

Jag hade en ponny i flera år. Tävlade Både SM och Skandinaviskt mästerskap, hur du nu kom in på det? :va

Kontakter du vet:tungan, som jag skrev redan i de första inlägget hör det inte hit, men blev så förvånad när jag hörde de. så var bara tvungen

Jag vet vad som är sant eller inte i den frågan, men Mark får själv bekräfta eller dementera påhoppet...

Jag sysslade för övrigt själv med hästar tills 3 klass ungefär, då jag fick veta i skolan att pojkar inte rider, de ska spela fotboll.
Så det var det enda att göra, och numer avskyr jag fotboll ännu mer.
:zpy

Inte konstigt att ni trivs så bra i skogen då:D

Last edited:

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Imorgon var det dags igen!
Ut och tjöra en-du-rå!

blir till att hoppa i säng tidigt ikväll, så man orkar med heeela morgondagen.

Får hoppas på att det lyckats torka upp lite sen i tisdags.
Underlaget på hisingen är inte lika tacksamt som på blixås när det konstant regnat mer eller mindre ett tag tillbaka.
Då var det snorhalt att köra i blöt blålera...

Rapport imorgon!

Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Varfor bor alla som ar intresserade av enduro sa langt ifran mej? Jag far alltid kora sjalv.. :(

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Skåneland... 800 meter från Europas största militära övningsfält, vilket är kanon att köra på.. Men det är ju inte jättekul att alltid skutta omkring helt ensam.. :(

Borde väl finnas någon enduroklubb där nere också?

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Skåneland... 800 meter från Europas största militära övningsfält, vilket är kanon att köra på.. Men det är ju inte jättekul att alltid skutta omkring helt ensam.. :(

Bjud ner mig nån helg så ska det jävlarimej åkas...
Vill köra massor:D

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m
hehe ja e på.-
Blev det nånn åkning idag?? de va ju gott väder:tummenupp
kom hem ifrån jobbet för nån timma sen .-, ska ni åka nästa helg så är jag på!

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Japp, den yngsta medlem är 47. Jätteball.. :rolleyes:

En inte allt för ovanlig ålder på några klubbar tror jag...
Det är inte må¨nga av dem som skriver här som är medlemmar i enduroklubbar.
De flesta av oss är ute och "fulkör".

Men det är svårslaget roligt att köra enduro på riktigt, och jag hoppas fler nappar på detta, så att medelåldern sänks!

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
En inte allt för ovanlig ålder på några klubbar tror jag...
Det är inte må¨nga av dem som skriver här som är medlemmar i enduroklubbar.
De flesta av oss är ute och "fulkör".

Men det är svårslaget roligt att köra enduro på riktigt, och jag hoppas fler nappar på detta, så att medelåldern sänks!

Mm, jag fulkör ju också.. Möter klubben ibland, då kommer de ju på ett långt led i spåren, det ser ut ungefär som en ridskola på långritt, fast de sitter på h ojar i stället..! När jag kör med mina kompisar (2 st som är med ibland) så kör vi ju jämsides och triggar varann.. Mycket roligare än att ligga på led...!

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Mm, jag fulkör ju också.. Möter klubben ibland, då kommer de ju på ett långt led i spåren, det ser ut ungefär som en ridskola på långritt, fast de sitter på h ojar i stället..! När jag kör med mina kompisar (2 st som är med ibland) så kör vi ju jämsides och triggar varann.. Mycket roligare än att ligga på led...!

Brukar inte köra i "ridled" riktigt när jag kör.
Är man på lika nivå och kör, så kör man man självklart sin egen takt.
Men är man ute med nybörjare, så är det klokt att iaf stanna till lite ibland, så att ingen fastnar. sjukt jobbigt att fastna om man är ovan.

Som sagt, jag kör både och, och båda är riktigt roliga. fast "riktig" enduro är svårslaget på slinga. Där vågar man ju stå på lite mer, för banan är ju genomgången, och man behöver itne lika ofta översakas av ustickande, livsfarliga pinnar mm, eller att någon ställt en gammal barnvagn mitt i terränglådan för att de inte uppskattar lite hojåka.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Brukar inte köra i "ridled" riktigt när jag kör.
Är man på lika nivå och kör, så kör man man självklart sin egen takt.
Men är man ute med nybörjare, så är det klokt att iaf stanna till lite ibland, så att ingen fastnar. sjukt jobbigt att fastna om man är ovan.

Som sagt, jag kör både och, och båda är riktigt roliga. fast "riktig" enduro är svårslaget på slinga. Där vågar man ju stå på lite mer, för banan är ju genomgången, och man behöver itne lika ofta översakas av ustickande, livsfarliga pinnar mm, eller att någon ställt en gammal barnvagn mitt i terränglådan för att de inte uppskattar lite hojåka.

Ja, jag kör ju bara på riktigt på de ställen man kört på förr, som man vet att där inte dyker upp något oväntat på. Fast skit kan ju hända ändå.. Kom körandes i ett stridsvagnsspår en gång som vi kört i många ggr, fast på andra hållet. Tyckte det skulle va kul att vända på "banan" så det gjorde vi. Men när jag körde igenom en vattenpöl och sen skulle över en stor vall som en korsande stridsvagn gjort så låg där en jättestor bit av en MUR mitt i vallen, som jag träffade med framhjulet. det tog tvärstopp, och jag flög som en vante och sälade på mage rakt ner i en annan vattenpöl... Där satt jag sen med vatten upp till halsen och försökte få luft. Tappar alltid luften när jag vurpar, av någon underlig anledning. Insåg själv hur rolig jag såg ut, så när jag väl kunde andas ordentligt igen började jag asgarva..! Så Jimmi hittade mej sittandes i en vattenpöl, asgarvandes, och fattade nada.
Fick ont lite senare när vi fortsatte köra, så vi åkte in till akuten. Visade sej att jag fått en inre blödning och en spricka i revbenet, men jag tyckte fortfarande att det var kul! :tungan :D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln