Endurotråden!

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
:D Det är såna hinder som hör enduro till!

trist när man får skador, har själv haft turen att inte bryta något ännu.
Men det gör förbannat ont när man får styret i sidan när en sten dyker upp och vrider hjulet tvärställt...

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
:D Det är såna hinder som hör enduro till!

trist när man får skador, har själv haft turen att inte bryta något ännu.
Men det gör förbannat ont när man får styret i sidan när en sten dyker upp och vrider hjulet tvärställt...

Jotack, jag vet! Ja, klättra över stock och sten är kul! Det är inte lika roligt när man kommer körande i ca 70 km/h mitt på heden, och där plötsligt dyker upp ett stort dike, med en tjock eltråd mitt i, som sätter stopp för färden väldigt kvickt...! :näsblod Jag fortsatte färden, men inte hojen. För övrigt fick vi var 10 pers som kämpade i 1,5 timme för att få upp hojen ur diket...! :rolleyes:

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Jotack, jag vet! Ja, klättra över stock och sten är kul! Det är inte lika roligt när man kommer körande i ca 70 km/h mitt på heden, och där plötsligt dyker upp ett stort dike, med en tjock eltråd mitt i, som sätter stopp för färden väldigt kvickt...! :näsblod Jag fortsatte färden, men inte hojen. För övrigt fick vi var 10 pers som kämpade i 1,5 timme för att få upp hojen ur diket...! :rolleyes:

hmmm.... därför är det roligare att köra på arrangerad bana...

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
Jag var ute och körde i skogen förut idag mellan Jonsered och Landvetter... Ensam och så lyckas jag fastnade med framdäcket i någon bäck och vattnet var upp ovanför bromskivan och bakdäcket bara spann.. Jag stod och slet i 10-15 min innan jag fick loss skiten.. Var fan bland de jobbigaste jag gjort i hela mitt liv.. men kul va de fan, när jag kom upp:yoparty

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Jag var ute och körde i skogen förut idag mellan Jonsered och Landvetter... Ensam och så lyckas jag fastnade med framdäcket i någon bäck och vattnet var upp ovanför bromskivan och bakdäcket bara spann.. Jag stod och slet i 10-15 min innan jag fick loss skiten.. Var fan bland de jobbigaste jag gjort i hela mitt liv.. men kul va de fan, när jag kom upp:yoparty

Nästa gång provar du att ha mer fart innan hindret.
Prova att flytta vikten längre bak.

"Man kan alltid flytta problemet längre fram" har jag fått lära mig. Dvs, gasa före ett hinder, och ta itu med det efter hindret, när tillfälle ges!
Resulterar ofta i en vurpa eller annat, men det först efter problemet :D

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
Nästa gång provar du att ha mer fart innan hindret.
Prova att flytta vikten längre bak.

"Man kan alltid flytta problemet längre fram" har jag fått lära mig. Dvs, gasa före ett hinder, och ta itu med det efter hindret, när tillfälle ges!
Resulterar ofta i en vurpa eller annat, men det först efter problemet :D

Okaj... Jo men just nu försöker jag bara hitta trevliga stigar utan träsk och likande för att lära mig se framåt och har bra balans innan jag ger mig ut där igen :p:tuttar

Edit: Glömde att tacka för tipset :tummenupp

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Okaj... Jo men just nu försöker jag bara hitta trevliga stigar utan träsk och likande för att lära mig se framåt och har bra balans innan jag ger mig ut där igen :p:tuttar

Edit: Glömde att tacka för tipset :tummenupp

Häng med till blixås nån gång!

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
Häng med till blixås nån gång!

Det blir nog till våren då... Ska börja köra motion då också :p så då hänger jag med och Linus också hoppas jag..

mina knotterhjul anländer förhoppningsvis i veckan så då får han en 125a att sparras med:)

men joel du får se till å plocka strypningen då så du kör ifrån mej;)

Far fixar det till våren.. ska ställa av den ganska snart, typ 2-3 veckor tror jag... Då tycker han det e onödigt att pilla med det nu...

Men till våren, då Linus då jävlar :p

Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Det blir nog till våren då... Ska börja köra motion då också :p så då hänger jag med och Linus också hoppas jag..

Far fixar det till våren.. ska ställa av den ganska snart, typ 2-3 veckor tror jag... Då tycker han det e onödigt att pilla med det nu...

Men till våren, då Linus då jävlar :p

ja då jävlar ja. då åker jag större hoj:)

den lilla tiden jag hinner med att åka på crmen blir definitivt inte i skogen. den skall plockas ner å göras iordning.

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
ja då jävlar ja. då åker jag större hoj:)

den lilla tiden jag hinner med att åka på crmen blir definitivt inte i skogen. den skall plockas ner å göras iordning.

Amen jag kör ktm så jag hänger på ;):tungan Sporthoj elle supermoto/enduro?

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Ställa av :va löjligt!!! häng på å kör året om istället du har ju en ktm! ingen plastraket.

köra strypt, varför`? e ju bättre å åka trimmad moppe isåfall

de håller jag med om. och fattar inte vad problemet är... tar ju en timme å plocka strypningen. ktmen e ju störd, kletar igen stiftet om man inte varvar ur den ordentligt. fattar inte hur fan den mår av att köras strypt.

varför inte plocka strypningen själv? skit i farsan vaffan.

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
Ställa av :va löjligt!!! häng på å kör året om istället du har ju en ktm! ingen plastraket.

köra strypt, varför`? e ju bättre å åka trimmad moppe isåfall

Jag tycker också det... men "moppen" står på pappa tyvärr, dock håller han på dö av mitt tjöt.. jadu den går bara i 75 så det e bättre me trimmad moppe nu och jag kan hålla med och allting runt den just nu e löjligt...

de håller jag med om. och fattar inte vad problemet är... tar ju en timme å plocka strypningen. ktmen e ju störd, kletar igen stiftet om man inte varvar ur den ordentligt. fattar inte hur fan den mår av att köras strypt.

varför inte plocka strypningen själv? skit i farsan vaffan.

För han har sagt att han tar den då... Känner inte för att klaga på han då jag fick den motorcykeln jag ville ha och kan la stå ut till våren dock då det e löjligt och tråkigt... Min brosas kompis har lovat att hjälpa mig så jag behöver inte göra det utan en kille som kör enduro redan...

Last edited:

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Körning Lördag

Tjo!

Jag plannerar att åka till Blixås på lördag och köra ett par varv.
Vore kul om det kom med någon mer härifrån.

1. Alming
2.
3.

Blir det ingen som hänger på, så kör jag någon annanstans...
Ni som inte har mitt nummer, PM:a mig om ni vil hänga på.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Tjo!

1. Alming
2.
3.

jag får se lite. har jag tur så rullar mina däck in i övermån lr nåt. orkar jag få på dom så är jag nog på.

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m
Tjo!

1. Alming
2.
3.

Får man köra cross i endurospåret?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...