Fan Rossi vad händer..? Hela hojen är ändrad och skräddarsydd för vale och ändå får han inte till det, att han är slut håller jag inte med om då han visar på racen att han hänger med och trots katastrofala kval så brukar han hamna runt 5-6-7-8, och han ligger ändå 4a i totalen (dock inte så länge till).
Han håller glada miner utåt som vanligt nästan men han måste vara jävligt frustrerad, från att kommit från yamaha med en cykel som han varit med i toppen i och vunnit i princip i 8 år till att komma till ducati och bara ha problem och ligga under top tio, är det inte framänden som släpper och krascher så är det el problem och inget fäste varken in eller ut kurvor även fast dom ändrat och gjort massor med arbete med cykeln och han kör ju i princip nästa års cykel redan och det är bara motorn som fattas, bådar inte gott för nästa år ser det ut som..
Börjar tveka om han någonsin får till duccen, verkar vara en väldigt komplicerad cykel och känns som att så fort en grej ändras så dyker tre nya problem upp.
Börjar tro att han antingen får ordning på den tills nästa år och börjar vinna (vilket jag hoppas) eller så tror jag att han byter stall eller slutar efter nästa år. Det sistnämnda vore jävligt tråkigt och synd för en sån stor legend att behöva sluta med svansen mellan benen för att ha inte fick till till hojen han körde på sist.. Men men, Rossi är alltid Rossi och har fler än en gång klarat sig ur situationer som varit omöjliga, hoppas
Nicky hade ganska bra fart idag, har han också fått det nya "ramen" och svingen mån tro?