Eni Motorrad Grand Prix Deutschland 15-17 Juli

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Borde det inte gå lite fortare? Redan 2008 på FP2 så körde stoner 1'21.582 på sin 800cc ducce på sachsenring.

Och nu på kvalet tog stoner pole med 1'21.681 på super hondan som är så överlägsen, banan är väl inte ändrad heller sen dess? Är det bridgestone som inte håller kvaliten? Väderförhållandena var det väl inget fel på heller nu på kvalet.

MaTtE_Å

Medlem
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
KTM 950sm
Borde det inte gå lite fortare? Redan 2008 på FP2 så körde stoner 1'21.582 på sin 800cc ducce på sachsenring.

Och nu på kvalet tog stoner pole med 1'21.681 på super hondan som är så överlägsen, banan är väl inte ändrad heller sen dess? Är det bridgestone som inte håller kvaliten? Väderförhållandena var det väl inget fel på heller nu på kvalet.

Dom körde väl med kvaldäck -08?

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Dom körde väl med kvaldäck -08?

Jo det gjorde dom väl och stoner tog pole 08 på sachsenring med
1'21.067 med kvaldäck.

Men på friträningarna körde dom väl inte med kvaldäck, det var på FP2 2008 som han körde 1'21.582 som var snabbare än hans poletid idag som var på 1'21.681.

Men någon vet säkert varför, vad jag vet så var det 800cc då också och kvaldäcken offrade dom nog inte på friträningarna, men kanske var bättre däck och förhållanden, men tycker ändå att 3-4 års prototypracing borde gå mer framåt än bakåt tidsmässigt även fast det bara handlar om några hundradelar.

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Fan Rossi vad händer..? Hela hojen är ändrad och skräddarsydd för vale och ändå får han inte till det, att han är slut håller jag inte med om då han visar på racen att han hänger med och trots katastrofala kval så brukar han hamna runt 5-6-7-8, och han ligger ändå 4a i totalen (dock inte så länge till).

Han håller glada miner utåt som vanligt nästan men han måste vara jävligt frustrerad, från att kommit från yamaha med en cykel som han varit med i toppen i och vunnit i princip i 8 år till att komma till ducati och bara ha problem och ligga under top tio, är det inte framänden som släpper och krascher så är det el problem och inget fäste varken in eller ut kurvor även fast dom ändrat och gjort massor med arbete med cykeln och han kör ju i princip nästa års cykel redan och det är bara motorn som fattas, bådar inte gott för nästa år ser det ut som..
Börjar tveka om han någonsin får till duccen, verkar vara en väldigt komplicerad cykel och känns som att så fort en grej ändras så dyker tre nya problem upp.

Börjar tro att han antingen får ordning på den tills nästa år och börjar vinna (vilket jag hoppas) eller så tror jag att han byter stall eller slutar efter nästa år. Det sistnämnda vore jävligt tråkigt och synd för en sån stor legend att behöva sluta med svansen mellan benen för att ha inte fick till till hojen han körde på sist.. Men men, Rossi är alltid Rossi och har fler än en gång klarat sig ur situationer som varit omöjliga, hoppas:)

Nicky hade ganska bra fart idag, har han också fått det nya "ramen" och svingen mån tro?

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
...
Men på friträningarna körde dom väl inte med kvaldäck, det var på FP2 2008 som han körde 1'21.582 som var snabbare än hans poletid idag som var på 1'21.681.
...

Dom körde rätt mycket med kvaldäck på friträningarna med. En anledning var att dom tidigt kunde göra inställningar på fjädringen för den farten dom skulle ha sen på racen. Med kvaldäck tidigt på träningarna kompenserade dom sin lägre fart då för att dom inte kommit upp i rätt racefart. Kvaldäck på en fredag gjorde att dom körde den där sekunden snabbare som dom sen körde på söndagen med racedäck. Sen var det lite psykologi med med att vara högt uppe i listan. Speciellt om dom andra inte var säkra på vilka däck som användes.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Nicky har suttit på fabriksmaterial hela sin MotoGP-karriär. Han är bara inte särskilt bra. Det är ganska enkelt.

Bra eller särskilt bra! Tja, I MGP är några få särskilt bra Nicky har tidvis i Honda visat att han kan vara en av de få. Tiden i Ducati kan varken Du eller någon annan knappast ta seriöst. Det var det jag vände mig mot när folk i tråden skriver att Valentino specifikt plötsligt skulle va sopslut som roadracingförare.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Bra eller särskilt bra! Tja, I MGP är några få särskilt bra Nicky har tidvis i Honda visat att han kan vara en av de få. Tiden i Ducati kan varken Du eller någon annan knappast ta seriöst. Det var det jag vände mig mot när folk i tråden skriver att Valentino specifikt plötsligt skulle va sopslut som roadracingförare.
Titta på hela hans karriär. Midpack-förare som haft en bra säsong. Numbers don't lie, inte sant?

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Läser att Stoner och Lorenzo sagt att de inte tänker köra Motegi.
Någon som vet varför? Är de rädda för strålning?

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Ducati, motorcykeln som förstört fler karriärer än porrklubbsbesök :död

Är inte Suzuki, BMW och Kawasaki före i den listan?

-

Även om jag är en "Ducati-troende" så börjar jag undra (började för rätt länge sedan faktiskt) om de inte ska svälja sin stolthet med sin kolfiber"ram" och göra en aluram som förare och tekniker kan ställa in? Iofs är det kul när någon går motströms då detta oftast leder till banbrytande saker men i detta fallet är det nog dags att skrota.

Att Rossi är slut tror jag inte men att han passerat sitt bäst-före-datum är jag ganska säker på. Hoppas dock att han kommer ta en titel med "hemmamärket" innan han lägger ner.

Ducatis största misstag någonsin var att inte stötta Stoner till max. Han hade kunnat vinna på den igen bara de lyssnat på honom och gett honom pengar de nu kastar på en helt (i fallet desmosedici) oerfaren förare.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
..
om de inte ska svälja sin stolthet med sin kolfiber"ram" och göra en aluram som förare och tekniker kan ställa in?
..

Problemet är att efterföljaren till 1198 är en ramlös hoj..
Svårt att sälja en ny hoj som är värdelös. Ducati hade nog hoppats att Rossi skulle kunna sälja det konceptet lite bättre!

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Problemet är att efterföljaren till 1198 är en ramlös hoj..
Svårt att sälja en ny hoj som är värdelös. Ducati hade nog hoppats att Rossi skulle kunna sälja det konceptet lite bättre!

Nja, på gatan där de flesta inte nyttjar de sista 2 (eller 30 heller för den delen) procenten ser jag inte det som en viktig sak.
Konseptet har säkert sina poänger du de hänger av Suzuki i MotoGP (och tidigare Kawasaki). Gäller bara att hitta en expert att få ordning på skiten.

Ny skit, nya talager. Vilket de hade men förlorade i Stoner.

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Här händer de grejjer...

Highsider på Twitter about 1 day ago
Jag vet inte om jag blivit utsatt för något skämt men tydligen följer Jorge Lorenzo mina Twitter skriverier. På svenska.. Min nya bästa vän!

...NOT!! :D

Highsider på Twitter about 2 days ago
Svårt att kombinera tre jobb ibland. Särskilt då man får ett erbjudande om att åka gratis på MotoGP på Sachsenring i helgen..

Ahhmeen, lotta ut biljetterna på SH istället dårå! :mad:

Last edited:
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet