Probotector
Piratiserad
Det ska bli intressant att se hur många fler trådar och inlägg vår nye vän TheBool kommer att ha gjort om ett halvår
Det ska bli intressant att se hur många fler trådar och inlägg vår nye vän TheBool kommer att ha gjort om ett halvår
Och denna tråden tycker jag fortfarande är trollande. En MC handlare avbryter sammarbetet med en generalagent. Strax efter råkar en kund ringa nämnda handlare och få rådet att dumpa skiten snabbast möjligt märket är skit. Och denne kund ringer sedan generalagenten och efter detta skapar man ett användarkonto på ett internetforum och spekulerar i att märket skulle behöva lägga ner. Tillfällighet eller sura citroner????
Ja, chansen ökar ju inte direkt med ett mottagande där man ifrågasätts järnet från start.
Del A: att Carlbarks och KTM går skilda vägar stämmer ju.
Del B: den märkliga utsagan från Carlbarks ville han ha vår syn på - om vi visste något mer.
Varför skall han misstänkliggöras? Det ÄR ett märkligt sätt att uttala sig på.
Corepax fick samma trista treatment, men han bet sig fast, postar och bidrar.
Kanske är TheBool av samma hårda virke, kanske lackar han på inställningen här inne.
Hans förstapost är dock legit. Det tycker nog du också, om du läser den igen.
Där var en tråd som startades någon vecka innan din som spårade ur totalt och är borttagen. Personen med samma namn och story reggade sig även på en del andra ställen där jag har tillgång till IP numret. Och skall man fulregga sig för att trolla så bör man inte göra det från fast företags IP...
Och denna tråden tycker jag fortfarande är trollande. En MC handlare avbryter sammarbetet med en generalagent. Strax efter råkar en kund ringa nämnda handlare och få rådet att dumpa skiten snabbast möjligt märket är skit. Och denne kund ringer sedan generalagenten och efter detta skapar man ett användarkonto på ett internetforum och spekulerar i att märket skulle behöva lägga ner. Tillfällighet eller sura citroner????
Ett tänkt scenario. Jag är ÅF för ett mc märke där svensk generalagent och moderbolag har strutsmentalitet och uppvisar ovilja att åtgärda "självklara" garantiärenden. Mina kunder blir sura och skäller på mig. Jag vädjar och lirkar med generalagenten utan att få gehör. Tillslut lackar jag ur och parkerar alla "garantihojarna" utanför generalagentens kontor och säger - Nu får du fixa detta! Dålig stämning uppstår och samarbetet får ett slut. Bitterhet leder till att jag inte kan förhålla mig professionell och snackar så mycket skit jag vågar när tillfälle ges om mitt före detta mc märke.
Har jag i ett endaste inlägg skrivit något negativt om KTM? Nej. Att skriva att någon annan anser att märket inte lever upp till personens kvalitetsstämpel och att företaget bakom märket inte är det lättaste att ha och göra med samt att personen också tycker att man ska sälja sin hoj medan man kan är inte att skriva något negativt.
Jag är nöjd med min första KTM. Har aldrig haft något problem med den. Hur företaget KTM är vid ett garantiärende vet jag inte eftersom jag aldrig behövt nyttja den.
Jag startade som sagt tråden för att dela med mig av informationen samt fråga om någon annan hört något liknande. Att jag inte skrivit på detta forum tidigare är för att det heter Sporthoj och jag kör inte den typen av hoj men då jag såg att det är Sveriges största mc-forum så valde jag att starta en tråd här eftersom man når så många människor och någon måste ju köra KTMs landsvägshojar tycker man.
Är inte heller mycket för att skriva på forum. Är bara medlem på ett par andra forum och jag har bara skrivit ett 20-tal inlägg trots att jag varit medlem där i över 14 år.
Det problem jag ser och delar med Boris JR är ju att du är anonym, bakom VPN och anonym mail också.
Haters gonna hate. Du får försöka se förbi det och bevisa dem fel helt enkelt.
Jag tyckte hur som helst att det var lite intressant info. Jag har absolut inget emot Carlbarks och jag har uppfattat Lasse som en allmänt trevlig typ. Jag kan förstå att det eventuellt skurit sig mellan Carlbarks och KTM, som de flesta vet inte alltid är så tillmötesgående. Vad Lasse menade med att man "bör göra sig av med sin KTM..." kan vi ju bara spekulera i. Kanske var det bara en obetänksam kommentar gjord i affekt, men kanske ligger det mer bakom. Tiden lär väl utvisa hur det är, men jag har svårt att se att KTM försvinner från svenska marknaden. En ordentlig uppstädning i organisationen kanske däremot vore på sin plats.
Om du fortfarande letar efter serviceverkstad kan jag rekommendera MC-Kompaniet i Väring. Servade min 990 där i somras och de är ovanligt bra att ha att göra med. Tar någon timme och en halv att åka dit från Örebro, men jag anser det helt klart vara värt det.
Till sist vill jag hälsa dig välkommen till forumet och framförallt välkommen till Örebro.
Det problem jag ser och delar med Boris JR är ju att du är anonym, bakom VPN och anonym mail också.
Det stinker lite pga det.
Men sprida skit(åt Lasse Carlbark)har du tid med?Jag har bättre saker för mig än att behöva ta emot skit.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |