Enligt Carlbarks Motor bör man "göra sig av med sin KTM medan man kan"!?

Status
Ej öppen för fler svar.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Precis, du kan ju tex skicka ett öppet mejl till swedie med spårbarhet så kan han sedan intyga för att du är den du utger dig för att vara = trovärdighet.

Sitta anonym och dessutom bakom extra vidtagna åtgärder för att inte kunna spåras = inte trovärdighet.
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Ja, chansen ökar ju inte direkt med ett mottagande där man ifrågasätts järnet från start.

Del A: att Carlbarks och KTM går skilda vägar stämmer ju.

Del B: den märkliga utsagan från Carlbarks ville han ha vår syn på - om vi visste något mer.
Varför skall han misstänkliggöras? Det ÄR ett märkligt sätt att uttala sig på.

Corepax fick samma trista treatment, men han bet sig fast, postar och bidrar.
Kanske är TheBool av samma hårda virke, kanske lackar han på inställningen här inne.
Hans förstapost är dock legit. Det tycker nog du också, om du läser den igen.

Om ett halvår kanske jag kommer ha ändrat mig, men om ett halvår kommer du inte ha ändrat dig :tungan
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Det är en svår balansgång!
Dels att ifrågasätta sådant man läser. "Vem skriver detta? Vilket är syftet? Finns en dold agenda?"

Dels att inte slå den som kommer med nyheter alltför hårt i huvudet. Även om inläggget skulle uppfattas som obekvämt eller fel. "Nyreggad? Bitter konkurrent? Troll?"

Det är på tok för lätt att baktala företag via forum. Dessutom brukar forum rankas högt i googles algoritmer tack vare stor aktivitet. Så söker du på företagsnamnet så är det inte helt ovanligt att SH eller liknande forum hamnar före företagets egen hemsida i sökresultaten. När man har den makten måste man också vara nog med housekeeping och hålla rent.

Skall man hänga ut ett företag på ett internetforum är granskning av användaren och göra vad man kan för att få fram verifierbara fakta i målet ett minimum. Jag är precis lika hård i min granskning och ifrågasättande oavsett vilket företag någon vill kritisera.

Mer fakta och mindre min bryllings kompis sa att företag XYZ är skit så det måste vara så...

Prova att googla din handlare så är där nästan alltid ett forum med på förstasidan med en "VARNING XYZ är KASS!!!!!". Påtagligt ofta slutar det som såhär:
http://www.bike.se/forum/motorcykelrelaterade-diskussioner/sporthojar/varning-probike-malmo-aprilia
 
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jo, så är det. Jag skrev något halvsyrligt om Probike i en annan tråd.

Var det rättvist?
Är jag arg, gammal och bitter?
Eller hade jag rätt?

Viktiga frågor att ställa sig....
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
KTM berkar ju sälja bra på enduro fronten iaf då jag ser nya hela tiden på banorna.

:)
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
För att röra till det lite mer så skulle företaget jag jobbar på bli KTM ÅF.
Allt var i stor sett klart, men i sista sekund så kom KTM och sa att dom kommer att genomgå en stor förändring i Sverige så allt blev uppskjutet på obestämt tid.
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Det problem jag ser och delar med Boris JR är ju att du är anonym, bakom VPN och anonym mail också.

Det stinker lite pga det.

En annan sak som stinker är att dessa inläggskapare reagerar, även i andra trådar på vår skepsism med att bli förbannade och skriva långa inlägg som svar.

Personligen hade jag tagit väldigt lätt på det, för om det inte stämde så hade anklagelsen varit befängd. För mig.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Daltas det inte lite väl mycket med handlarna i dessa trådar? Carlbarks ska väl ha "the benefit of the doubt" i det här fallet kanske, men generellt är jag förvånad över hur många som tar deras parti. Har nyligen haft affärer med ett antal bilfirmor och där 2 av 3 har försökt dra i alla fall en mindre rövare när tillfälle har getts, typ påtala fel jag vet inte finns på service. Det skulle förvåna mig om det inte förekommer rätt ofta i hojbranschen också. :brinnerup
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Det är på tok för lätt att baktala företag via forum. Dessutom brukar forum rankas högt i googles algoritmer tack vare stor aktivitet. Så söker du på företagsnamnet så är det inte helt ovanligt att SH eller liknande forum hamnar före företagets egen hemsida i sökresultaten. När man har den makten måste man också vara nog med housekeeping och hålla rent.

Skall man hänga ut ett företag på ett internetforum är granskning av användaren och göra vad man kan för att få fram verifierbara fakta i målet ett minimum. Jag är precis lika hård i min granskning och ifrågasättande oavsett vilket företag någon vill kritisera.

Mer fakta och mindre min bryllings kompis sa att företag XYZ är skit så det måste vara så...

Prova att googla din handlare så är där nästan alltid ett forum med på förstasidan med en "VARNING XYZ är KASS!!!!!". Påtagligt ofta slutar det som såhär:
http://www.bike.se/forum/motorcykelrelaterade-diskussioner/sporthojar/varning-probike-malmo-aprilia

Jag vill inte försvara TS här, men jag blev inte heller det minsta trodd eller varmt välkommen efter min tråd och jag har verken hemlig mail eller VPN eller liknande. Jag startade till och med en tråd om mej bara för att ni skulle kolla vem jag var. Så att bara för man inte är anonym betyder de inte att det får mer trovärdighet när det gäller nya konton med negativ tråd som start :)

Denna verkar trots allt illaluktande tycker även jag !
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
För att röra till det lite mer så skulle företaget jag jobbar på bli KTM ÅF.
Allt var i stor sett klart, men i sista sekund så kom KTM och sa att dom kommer att genomgå en stor förändring i Sverige så allt blev uppskjutet på obestämt tid.

Det framgår ju inte om förändringen är positiv eller negativ för utvecklingen? Om dom inte angav mer info än sp för att skjuta upp samarbetet
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Tror inte någon behöver vara orolig för att Ktm avvecklar Sverige. Men vad vet jag?
 

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
Honda Firestorm, Triumph Daytona 650, Aprilia RS 125
...någon måste ju köra KTMs landsvägshojar tycker man...
Jag kan inte minnas att jag någonsin har sett en landsvägsKTM.
Inte ens hos lokala handlaren som har > 40 KTMer hemma.

PS: Jag gjorde en sökning på Blocket, av 196 KTMer var 1! en landsvägshoj.
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Det jag är rädd för är att dom vill göra som några andra märken och kräva att det ska vara någon sorts center, som Yamaha, Honda osv.
 

TheBool

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2017
Ort
Örebro
Hoj
KTM 690 Enduro R -16
Men sprida skit(åt Lasse Carlbark)har du tid med?

Jag sprider ingen skit åt någon utan lägger bara fram det han sa till mig på telefon. Eftersom jag själv äger en KTM så blev jag lite förvånad när jag inte fick något svar på varför han sa så, därför som jag ringde till KTM. Svaret jag fick där var inte heller till någon hjälp så därför frågade jag här på forumet om någon annan hört eller läst något om det. Svårare än så är det inte. Ligger inte mer bakom heller.

Om ni inte tror på mig kan ni själva ringa till både Carlbarks och KTM och fråga.

Sedan angående detta med att jag använder VPN och krypterad och anonym mail är för att jag inte vill att min sökhistorik och liknande ska bli loggad och spårad (har inget med denna tråd att göra utan rent generellt). Vill inte heller att min mail "avlyssnas". Därför som jag använder detta tillsammans med diverse plug-ins i min webbläsare samt använder sökmotorn DuckDuckGo när jag söker efter information. Vill inte att mitt liv ska finnas loggat hos t.ex. Google. Använder inte Facebook och liknande som många andra gör som villigt säljer hela sitt liv till dessa "tjänster".
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det är på tok för lätt att baktala företag via forum. Dessutom brukar forum rankas högt i googles algoritmer tack vare stor aktivitet. Så söker du på företagsnamnet så är det inte helt ovanligt att SH eller liknande forum hamnar före företagets egen hemsida i sökresultaten. När man har den makten måste man också vara nog med housekeeping och hålla rent.

Skall man hänga ut ett företag på ett internetforum är granskning av användaren och göra vad man kan för att få fram verifierbara fakta i målet ett minimum. Jag är precis lika hård i min granskning och ifrågasättande oavsett vilket företag någon vill kritisera.

Mer fakta och mindre min bryllings kompis sa att företag XYZ är skit så det måste vara så...

Prova att googla din handlare så är där nästan alltid ett forum med på förstasidan med en "VARNING XYZ är KASS!!!!!". Påtagligt ofta slutar det som såhär:
http://www.bike.se/forum/motorcykelrelaterade-diskussioner/sporthojar/varning-probike-malmo-aprilia

Kanske är jag naiv, men upplever inte att firman baktalas.(Op, inte länken då..)
 

Fredrikmehlin

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Triumph Street Triple 675R -13
Pratade med carlbarks för första gången iår och det var en väldigt märklig och irriterande upplevelse.

Det var Lasse jag pratade med och jag kommer aldrig köpa en pinal från det företaget.

Jag skulle inte vara förvånad om han vräkte ur sig det TS sa.
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Jag kan inte minnas att jag någonsin har sett en landsvägsKTM.
Inte ens hos lokala handlaren som har > 40 KTMer hemma.

PS: Jag gjorde en sökning på Blocket, av 196 KTMer var 1! en landsvägshoj.

Jag sökte nyss på KTM och under sport fans det runt 190 landsvägen hojar bara där !
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top