ER6 Cup 2007

Status
Ej öppen för fler svar.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Supermoto skrev:
2622401 Nu har du nog missat fokus lite :tungan

För du vill väl inte att SP ska börja med grusslinga och hopp :yoparty :)

Jag gjorde en klassiker, sorry. Inte tala innan man tänker.

Retarder i SP-klassen på asfalt. Hur skall ni göra i kurvorna utan fot i marken?
 

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
flykay76 skrev:
2622822
... bla bla...

Varför är du så kritisk?

Hej, här kommer förklaringen...

Jag trycker det är jättebra med mera racing, också Kawasaki. Jag förstår också grupptillhörighet. Men gärna med respekt för andra, och att andra också gärna får vara med att leka. (Vi har ofta japan eller italien-hojar på våra Triumph-turer, och dom är lika välkomna som alla andra på turerna.)

Det jag är kritisk över här i tråden är att "ER6 Cup" missuppfattas (av blåbär) som en klass för sig och huvudklassen SP kommer i skymundan. Förstår t.ex. inte varför du efterlyser att man ska påverka klubbstyrelser. Varför och till vad? Nu finns det redan en SP klass. Inom den klassen får Kawasaki ER6 köra. ER6 behöver inte ett separat reglemente. Nu kommer Kawaski med ett paketerbjudande till nya förare. Toppen. Man kan utlysa egna priser till ER6 förare. Toppen och jättebra. Men varför allt snack om "ER6 Cup" med egna regler och vad vet jag. Detta lägger tydligen en rökridå över SP så att några nya förare (titta i tråden) frågar saker som "måste man köra er6" (Svar nej, inte i SP-klassen. Men ja för att få Kawasiki priser.) eller en annan fråga "måste man köpa ny hoj för att vara med" (Svar nej.)

Varför inte bara vara glad att nu finns det en SP-klass i 2007, och bara säga att om man kör ER6 så slåss man också om Kawasaki-sponsade priser. Och att man kan köpa ett färdigt race-hoj-paket om man inte redan har någon hoj som passar. Räcker inte det? Varför förvirra med "xxx-Cup" snack? När SP-säsongen är igång så kan man införa Cup-tanken i lungn och ro, utan att nykomlingar tror att man måste ha er6 för att få lov att köra den egentliga SP-klassen. Vi vill väl ha många på banan att köra med, att ha roligt med, och att dela banhyran med.

Keep it simple. Det er bara det jag är ute efter.

Vill gärna att vi alla kan samsas i samma sandlåda utan at förvirra nytillkomna. Jag kör gärna tillsammans med Kawasaki, Suzuki, Aprilia eller vad folk nu har valt att ställ upp med i SP-klassen. OK?

Om Kawasaki tjänar ett par kronor på ER6 cyklarna så är det inte fel. Det vore inte bra om ni tappar pengar för då kan det inte hålla i längden. Och RR kan behöva allt stöd man kan få. Så det är bra med ett ER6 erbjudande, men inte om Cup-snacket utvecklas till egna regler och rökridåer som gömmer den riktiga SP-klassen. Det är bakgrunden till min kritik. Hoppas det verkar lite konstruktivt, inte bara negativt.

Och jag hoppas att vi ses på banan och har kul ihop.
.
 

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lusasken
Hoj
Trehundra kubikare
Bikerbitch skrev:
Retarder i SP-klassen på asfalt. Hur skall ni göra i kurvorna utan fot i marken?

Inga större problem, för några år sen var duktig kille med i SoS på sin husa och körde ruskigt fort med fötterna på pinnarna.

Undra om jag ska köpa en SV och köra motardstylee in i kurvorna bara för att djävlas, då får ni se på en som är ivägen på riktigt ;)
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
rejser skrev:
2623287 Undra om jag ska köpa en SV och köra motardstylee in i kurvorna bara för att djävlas, då får ni se på en som är ivägen på riktigt ;)
Bredställ och sedan ut ur kurvan på bakhjulet. Med en SV? :brynad
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
rejser skrev:
2623287 Inga större problem, för några år sen var duktig kille med i SoS på sin husa och körde ruskigt fort med fötterna på pinnarna.
Undra om jag ska köpa en SV och köra motardstylee in i kurvorna bara för att djävlas, då får ni se på en som är ivägen på riktigt ;)

Klarar alla av att köra ruskigt fort då med fötterna på pinnarna?
Ain´t gonna happen. Är du i vägen är det för att du isåfall kanar på asfalten efter en vurpa ;)
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
flykay76 skrev:
2622706 Där satte du spiken i kistan. Så GE DIG NU. Jag skulle kunna argumentera mot alla dina inlägg men min tid är dyrbarare än så.
Du skrev i ett av dom senare "att du inte hade råd med en RR-hoj" och att du gärna såg möjlighet till att tävla fler tävlingar med din SM?
Din Husa ligger i samma prisklass som en ER6a eller hur? Sälj den nu då!
Sen ser jag ju att du hade en XT och två personbilar till salu oxå! Då får du säkert några slantar över till anmälningsavgiften och däck dessutom!

Det finns gått om trådar här på SH som du kan skriva i.
Som trådstartare vore tacksam om du skrev mer konstruktift i den här tråden. OM JUST TRÅDENS ÄMNE (läs rubrik och första inlägg)


.
Spiken i kistan ?? Hur då ? Var då? Störtlöjligt !!
Visst skulle du kunna argumentera. Men gosse. Gissa om jag kan det oxå :)
Argumentera är bättre än att försöka tvinga på nån sin egen insnöade åsikt :tummenupp

Min ekonomi är min och den ska du, pardon my french, skita i ! Om jag behöver flera bilar så behöver jag flera bilar osv osv

Allt jag sagt hela tiden är att jag hoppas att reglementet blir sådant att jag kan få chansen att ställa upp med min Husa. Tyvärr, för min del, ser det ju ut som att det är för många delar i årets regler som talar emot det så nu kravlar jag mig ur er taliban-RR-tråd.

Det enda jag kan säga är att jag är ledsen att din tråd förstördes av en massa OT. Jag är delvis skyldig men andra har gjort sig minst lika mkt för att det skulle bli så.
Lycka till med ER-6 cupen förresten - tokbra grej tycker jag.

Vi kanske ses till sommaren :)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Den här tråden har gått åt helsike med allt skitsnack om supermoto vara eller inte vara. Grattis.

Flykay76, starta en ny tråd senare när du vet mer.
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Swedie skrev:
2623554 Den här tråden har gått åt helsike med allt skitsnack om supermoto vara eller inte vara. Grattis.

Flykay76, starta en ny tråd senare när du vet mer.
:7peta



Men för att hålla mig till ämnet, jag tror det är bra om ni har en ER-6 Cup i SP-klassen så att de förarna får åtminstone nåt att köra för. För enligt vad man hört från utlandet så är ER-6:an inte ens i samma klass som SV:n. Jag tror på fortsatt 250 dominans. :)
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
marcus56 skrev:
2623639Men för att hålla mig till ämnet, jag tror det är bra om ni har en ER-6 Cup i SP-klassen så att de förarna får åtminstone nåt att köra för. För enligt vad man hört från utlandet så är ER-6:an inte ens i samma klass som SV:n. Jag tror på fortsatt 250 dominans. :)
Plockar upp tråden med en fråga, finns det mer nytt att rapportera kring just ER6 cupen och satsningen från BRH Racing? :va
Om man ska delta i Sport Production är det ju läge att börja budgetera och planera nu känns det som.
 

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Priser ER6-cup hojar

Alternativ 1
Raceklar ER6N, ”Ready to Race!”
• Demontering av original delar som inte skall användas
• Nödvändig bortkoppling av el (lampor, blinkers, stöd etc.)
• Lackering av kåpor, håltagning, montering (endast en färg, tank ej inkluderad)
• Borrning och najning av bulltar till bromsok fram och bak
• Borrning och najning av oljepluggar, samt najning av oljefilter
• Montering av kraschpuckar, bobbiner, hajfena och racefotpinnar
• Montering av uppsamlingskärl och slangar dragna dit
Samtliga modifieringar är utförda efter SVEMOS Roadracing reglemente.

Pris: 72.000kr


Allternativ 2
Semi-klar ER6N för race
• Demontering av original delar som inte skall användas
• Nödvändig bortkoppling av el (lampor, blinkers, stöd etc.)
• Håltagning och montering av olackerade kåpor
• Montering av kraschpuckar, bobbiner, hajfena och racefotpinnar
Dvs. du får själv lacka kåpor, borrra, naja, fixa uppsammlingskärl osv.

Pris: 66.000kr


Alternativ 3
ER6N med racekit för egen montering
• Standard ER6N
• Racekit i låda som innehåller:
Race/Kraschkåpor
Kraschpuckar
Bobbiner
Hajfena
Racefotpinnar

Pris: 63.000kr



Erbjudandet gäller förare som har eller har för avsikt att under 2007 lösa ut en Roadracing licens och tävla minst en tävling i klassen Sportproduction 2007.
Förare blir då teamförare för BRH Racing och Br. Hörberg AB, Kawaski center i Löddeköpinge. Kontrakt tecknas och gäller under 2007 års tävlingssäsong.
Vissa motprestationer kommer att krävas enligt sedvanlig sponsring.
10 motorcyklar/kit/sponskontrakt finns tillgängliga i dagsläget.

2006-12-20



.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top